|
کدخبر: 166926

معاملات مشکوک یک بانک و پتروشیمی در بورس امروز

در روز افت ۷۹۵۸ واحدی شاخص، بانک بورسی، یک پتروشیمی، قدیمی‌ترین شرکت حاضر در بورس، دو سهم سیمانی به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

بورس معاملات مشکوک یک بانک و پتروشیمی در بورس امروز

در جریان معاملات سومین روز کاری این هفته، بازار سهام همچنان با روند منفی و افت قیمت‌ها آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت، نماگر بازار با کاهش ۷۹۵۸ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۲۱۶ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۴ و ۴۱ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به‌دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است. بیشترین حجم معاملات هم به بانک تجارت، بانک ملت، ایران خودرو، بانک صادرات به همراه پالایشگاه اصفهان با داد و ستد ۳۰۳، ۲۸۱، ۲۷۵، ۲۷۱ و ۱۶۹ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۵ تا دو برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته‌اند.

در صدر این فهرست، شرکت ماشین‌سازی نیرومحرکه حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با رشد ۱.۱ درصدی نرخ سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۶.۶ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت‌های سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، حمل‌ونقل توکا، نفت پارس (قدیمی‌ترین شرکت حاضر در بورس از سال ۱۳۴۶)، تجارت الکترونیک پارسیان کیش، سیمان داراب، سرمایه‌گذاری ملی، پتروشیمی فجر، داروسازی فارابی، کاشی صدف سرام استقلال آباده، کشت و دامداری فکا، فولاد سپید فراب کویر، صنایع و معادن احیاء سپاهان، بانک صادرات و سیمان خزر مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور بانک صادرات، پتروشیمی فجر، قدیمی‌ترین شرکت بورس، دو سهم سیمانی به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

 

منبع: بورس پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها