|
کدخبر: 163497

بزرگترین مشکل بورس مشخص شد

میرعلمی معتقد است که یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که بازار اکنون با آن مواجه است، عدم ورود پول های حقیقی به بازار و پایین بودن ارزش معاملات است.

بورس بزرگترین مشکل بورس مشخص شد

سیدهادی میرعلمی، کارشناس مسائل اقتصادی و بازار سرمایه درمورد روند این بازار درروزهای بعد از تعطیلات نوروز و عوامل تاثیرگذار بر این روند گفت: شرایطی که اکنون دربازار سرمایه جاری است کمی متفاوت از گذشته است. اگر بخواهیم از دو جنبه بنیادی و تکنیکالی به بازار نگاه کنیم، می بینیم که شرایط طور دیگری است اما واقعیتی که در بازار می بینیم طور دیگر است.

وی افزود: یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که بازار اکنون با آن مواجه است، ورود نکردن پول های حقیقی ها به بازار و پایین بودن ارزش معاملات است.

میرعلمی تاکید کرد: اگر بخواهم از جنبه تکنیکالی بازار را بررسی کنم می توانم نوید دهم که ممکن است در آخرین شاخه اصلاحی باشیم. ازلحاظ تکنیکالی می توان گفت که بازار شاهد یک دوره رشد باشد و از لحاظ بنیادی درست است که این روزها صحبت هایی درمورد مذاکرات ایران و آمریکا می شود و حتی با حس این مسئله ممکن است نرخ دلار در بین فعالان بازار با افت مواجه شود اما با همان قیمت دلاری که حداکثر ممکن است بین ۲۰ تا ۲۲ تومان باشد نیز بخش بزرگی از بازار ارزنده است. بنابراین نمی توان از جنبه بنیادی نیز بازار را غیر ارزنده دانست.

این کارشناس بازار سهام خاطرنشان کرد: هرچند معتقد هستم به دلیل مسائل پولی و نرخ رشدی که در پایه پولی وجود دارد و کسری بودجه بزرگی که امسال شاهد خواهیم بود، در آینده نه چندان دور، اثرات مثبتی متوجه بازار خواهد شد و پس از افزایش نرخ دلار شاهد اثرات مثبت بر بازار خواهیم بود. با این حال شاهد هستیم که بازار برخلاف دو جنبه تحلیلی تکنیکال و بنیادی رفتار مستقلی به ما نشان می دهد و دلیلش را نیز فقط می توان در جریان پول خلاصه کرد.

او می گوید: متاسفانه تا زمانی که ارزش معاملات بازار پایین باشد (درمردادماه ارزش معاملات بازار به ۳۰ همت در روز رسیده بود)، همانطور که در روزهای اخیر ارزش معاملات به ۳ همت رسیده است. بنابراین تا زمانی که این موضوع درست نشود متاسفانه نمی توان چشم اندازی برای بازار داشت.

میرعلمی اظهارکرد: پولی که باعث رشد بازار می شود، پول های حقیقی هایی است که این امید را دارد که بازار می تواند بازدهی مناسبی داشته باشد. تازمانی که مجددا خالص ورود پول حقیقی ها در بازار را نداشته باشیم روند مثبتی را شاهد نخواهیم بود. چراکه هرروزی که بازار می خواهد حرکتی را از خود نشان دهد مجددا با فشار فروش مواجه می شود.

تحلیلگر مسائل اقتصادی در انتها یکی دیگر از دلایلی که باعث افت ارزش معاملات و خروج روزانه پول های حقیقی از بازار شد را دامنه نوسان غیرمتقارن دانست و گفت: متاسفانه این تصمیم باعث شد که نقدشوندگی در بازار به شدت کاهش یابد. این درصورتی است که نقدشوندگی اولین اصلی است که هر بازاری باید در جهان داشته باشد.

منبع: بازار
  • ميثم ارسالی در

    دولت پول مردمو دزديده
    الان ديگه پو لي نمونده كسي بياره وارد بورس كنه تا دول ت بدزده!!!

  • مردم ارسالی در

    مشکل بورس مشخص بود، مشکل اینه که همتون دزدید. دستتونو کردید توجیب مردم ایران

  • روح اله ارسالی در

    همون بهتره که مردم برن پولشون بدن ماشین بخرن ملک بخرن مواد غذایی احتکار کنن هم باعث تورم بشن هم ارزش پولشون بره بالا
    واقعا برا خودم متاسفام که گول این دولت و خوردم به قول شیخ سرمایمو به بورس سپردم
    کل پولم یک چهارم شد هست و نیستم بر باد
    رفت و کک هیچ مسولی هم نمیگزد
    همه چی ده برابر شده و سرمایه ما بر باد رفته
    و اونوقت وزیر اقتصاد با بی شرمی تمام میگوید
    دولت از بورس هزاران میلیارد تامین مالی کرده
    یعنی پول مردم بردن ....


  • محمد ارسالی در

    پول که گذاشتیم بورس می خواهیم دروغگوها

ارسال نظر