|
کدخبر: 160759

صف نشینی برای خرید بزرگان بورسی

بورس امروز را در مدار مثبت معاملات آغاز به کار کرد و از همان دقایق نخست با شتاب بالایی در مسیر صعود قرار گرفت.

بورس صف نشینی برای خرید بزرگان بورسی

در بازار امروز فشار فروش تا حد زیادی کاهش یافته و خریداران سهام فعال‌تر شده‌اند. اتفاقی که منجر به رشد دسته جمعی اغلب نمادهای بزرگ بازار شده است. در همین راستا شاخص کل بورس تهران تا ساعت ۱۰: ۳۰ با رشد ۲۶ هزار واحدی (معادل ۲.۱ درصد) همراه شده و شاخص هم‌وزن هم تا اینجای کار ۰.۵ درصد به ارتفاع خود اضافه کرده است.

از نکات جالب توجه بازار امروز اقبال به اغلب نمادها و صنایع بزرگ بازار است. به طوری که تقریبا اغلب نمادهای گروه‌های شیمیایی و پالایشی در مدار مثبت معاملاتند و بیشتر آن‌ها هم با صف خرید همراهند. بانک‌ها با وجود این که برخی از فعالان بازار انتظار داشتند به بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر عدم تغییر نرخ تسعیر ارز واکنش بدهند، امروز هم در مدار مثبت معاملات قرار گرفته‌اند و اغلب سبزپوشند. در گروه فلزات اساسی هم به جز یکی دو نماد همه صعودی هستند و بزرگان این گروه در غیاب فولاد مبارکه همگی با صف خرید همراهند. معدنی‌ها هم مثبت اما متعادل دنبال می شوند. در گروه خودروسازی هم علی‌رغم شروع متعادل بازار، طی دقایق گذشته شاهد رِنج مثبت‌هایی در این نمادها بودیم که می‌تواند آن‌ها را به صف خرید برساند.

امروز تقاضا تا حدی بهبود داشته است. به طوری که تا ساعت ۱۰: ۳۰ ارزش معاملات خرد به عدد ۴۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است. به نظر می‌رسد با تداوم وضعیت سبز بازار تقاضا در نیمه دوم معاملات قوی‌تر شود. اتفاقی که می‌تواند منجر به رِنج مثبت‌های بیشتر در نمادها و همچنین رشد ارزش معاملات خرد شود. تا اینجای کار پالایشی‌ها، شیمیایی‌ها و بانک‌ها بیشترین ارزش معاملات صنایع را داشته‌اند. در بین نمادها هم پالایشی یکم، دارا یکم و شپنا بیش از همه معامله شده‌اند.

حقیقی‌ها اما در بازار امروز هم تا اینجای کار فروشنده بودند و در مجموع حدود ۱۳۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است. باید دید این دسته از معامله‌گران در نیمه دوم بازار بالاخره در سمت خرید فعال خواهند شد یا نه.

ارزش صف فروش‌ها در بازار امروز افتی جدی داشته است. برای اولین بار بعد از اجرای دامنه نوسان نامتقارنکمتر از ۵۰ درصد نمادها (حدود ۴۶ درصد) با صف فروش مواجه‌اند و ارزش این صف ها هم به حدود ۳۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است. در سمت مثبت بازار هم ۷ درصد نمادها با صف خریدهایی به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان همراهند.

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها