|
کدخبر: 160412

مقاومت بورس در برابر منفی شدن

امروز بورس تهران کار خود را رفت و برگشتی آغاز کرد. به طوری که در دقایق نخست بازار شاخص منفی شد و افت ۴ هزار واحدی را تجربه کرد. اما بعد از این افت تقاضا دوباره تقویت شد و شاخص‌ها از کف روزانه خود فاصله گرفتند. به این ترتیب در ساعت ۱۰: ۳۰ شاخص کل خیلی خفیف مثبت شد و شاخص هم‌وزن هم با صفر تابلو رسیده است.

بورس مقاومت بورس در برابر منفی شدن

امروز هر چند عرضه‌ها بیشتر شده اما به نظر می‌رسد تقاضا هم مناسب است. به طوری که ارزش معاملات خرد تا ساعت ۱۰: ۲۰ دقیقه به بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است. تا اینجای کار خودروسازان، دارویی‌ها و شیمیایی‌ها در بین صنایع بیشترین ارزش معاملات را داشته‌اند. در بین نمادها هم دی، برکت و پالایشی یکم بیشترین ارزش معاملات را داشته‌اند.

امروز در پی افزایش فشار فروش تعداد نمادهایی که رشد بالایی داشته باشند کمتر شده است. به طوری که در صنایع شیمیایی، پالایشی و فلزی معدنی اغلب نمادها متعادل معامله می‌شوند. این صنایع اغلب صنایع پیشران بورس طی روزهای اخیر بودند. خودروسازان هم که دیروز مورد توجه بازار قرار گرفته بودند امروز متعادل و پیرامون صفر تابلو در حال نوسان هستند. بانک‌ها هم امروز چنین وضعیتی دارند و به جر دی که با صف خرید همراه است، بانک‌های بزرگ و شاخص‌ساز بورس عموما در نزدیکی صفر تابلو معامله می‌شوند.

حقیقی‌ها امروز هم فروشنده هستند و تا الان مالکیت ۲۵۰ میلیارد تومان سهام را به حقوقی‌ها واگذار کرده‌اند. به نظر می‌رسد با عقب‌نشینی بسیاری از نمادها در بازار امروز، فشار فروش حقیقی و در پی آن خروج پول هم افزایش داشته است. باید دید در نیمه دوم معاملات حقیقی‌ها در سمت خرید فعال‌تر می‌شوند یا با تداوم فشار فروش، خروج پول حقیقی هم افزایش می‌یابد.

نکته مهم بازار امروز کاهش جالب توجه ارزش صف‌های فروش است. به طوری که از درصد نماد منفی بازار تا ساعت ۱۰: ۲۰ دقیقه، حدود ۵۵ درصد نمادها با صف فروش مواجه‌اند. ارزش این صف ها هم با رسیدن به ۳۵۰۰ میلیارد تومان، بعد از مدت‌ها فاصله‌ای جدی از مرز ۴ هزار میلیارد تومانی گرفته است. در سمت مثبت بازار تنها ۳ درصد نمادها با صف خریدهایی به ارزش فقط ۲۰۰ میلیارد تومان همراهند.

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها