|
کدخبر: 156800

یک راه طلایی برای نجات بورس

با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه در کلیت بورس زیاد شد و شاخص کل به همین دلیل با روندی نزولی همراه است.

بورس یک راه طلایی برای نجات بورس

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با توجه به تداوم افزایش عرضه در هفته گذشته و امروز، تنها چیزی که بازار را می‌تواند نجات دهد، افزایش نقدینگی است، همچنین شروع معاملات امروز بازار سهام با نزول شاخ کل همراه بود.

کارشناسان عقیده دارند با توجه به ریزش شاخص کل بازار سهام از کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد، بورس وارد روندی فرسایشی می‌شود.

در هفته گذشته شاهد افزایش نرخ‌های جهانی و روند صعودی بازارهای جهانی بودیم اما بازار واکنشی به آن نشان نداد. بنابراین کاهش قیمت فلزات و نوسان قیمت دلار در چند روز اخیر نیز فعلا در بازاری که تشنه نقدینگی است، تاثیری ندارد. از طرفی فروش اوراق از سوی دولت در این اوضاع بازار، به افزایش میزان عرضه افزوده و می‌توان گفت تا حدودی روند نزولی شاخص را سرعت بخشیده است.

همچنین آخر سال است و کارگزاری‌ها اعتبارات خود را پس می‌گیرند و خریداران موثر نیز در بازار سهام نداریم.

دامنه نوسان نامتقارن به نقدشوندگی بازار دامن می‌زند که افزایش عرضه در نمادهای بزرگ موجب افت شاخص کل شده است. حتی شروع معاملات امروز بازار سهام با صف خرید سنگین نماد اپال همراه بود اما در ادامه روند معاملات صف خرید اپال نیز ریخت.

محمد خبری‌زاد با اشاره به کاهش شاخص از کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار، شرایط بازار را بی‌تاثیر از اخبار و نرخ‌های جهانی دانست و بر این عقیده است که اگر نقدینگی وارد بازار نشود، شرایط نزولی ادامه پیدا می‌کند.

 

منبع: نبض بورس
  • کمال بورس باز ارسالی در

    دامنه نوسان را به حالت اول یعنی منفی5 و مثبت 5 برگردانید بازار خود به خود به تع ادل خواهد رسید خخخخخ

  • ناشناس ارسالی در

    اگر دامنه نوسان را روی ۰ و مثبت ۱۰ بگذار یم دیگر فروش سهام مفهومی ندارد و مردم بر ای نمادهایی که در مثبت ۱۰ هستند صف می بن دند و اعتماد به بازار برمی گردد اما برای اجرای این مدل سازمان بورس باید شرکت ها را بر اساس ارزندگی سطح بندی کند و سپس از منفی ۱ تا مثبت ۱۰ برای آنها ارزش گذاری کند مثلا بر اساس ep هرشرکت و چون سود تضم ین شده پول فراوان به سمت نمادهای شاخص سا ز و ارزشمند سرازیر خواهد شد و همه نمادها چون سود دارند تقاظا به طرفشان هدایت و و قتی سر ریز از مثبت ۱۰ به ۹ و به ۸ و .... ادامه پیدا خواهد کرد لطفا برای نجات بورس و اعتماد مردم به این پیشنهاد فکر کنید

    • کَلَندر ارسالی در

      راه حل بسیار جالبی است. راه دومی هم وجود دارد و آن این که سازمان بورس تمامی شرکت ها را موظف به عرضه اوراق اختیار فروش تب عی کند تا به این شکل تمامی سهام بورسی بی مه شوند. مردم وقتی بدانند سهامشان بیمه ا ست دیگر از ترس از بین رفتن سرمایه شان در صف های فروش جمع نمی‌شوند.

ارسال نظر