|
کدخبر: 152978

بررسی بازدهی بازارهای مالی (۲۰ بهمن) + نمودار

امروز ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ عبور پرقدرت سکه از محدوده۱۱ میلیون و ۲۰۰هزار تومان، انتظارات افزایشی در بازار این فلز گران بها را بالاتر برد.

بورس بررسی بازدهی بازارهای مالی (۲۰ بهمن) + نمودار

تحت تاثیر این انتظارات، سکه حتی تا محدوده ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی رشد کرد؛ برخی از معامله گران، با توجه به رشد ۵ درصدی فلز گران بهای داخلی در روز دوشنبه عنوان می کنند که فرصت مناسبی برای سودگیری از خریدهای پیشین به وجود آمده است. با این حال، سکه بازان تا زمانی که از تغییر مسیر بازار مطمئن نشوند، موقعیت معاملاتی خود را تغییر نخواهند داد.

به گفته برخی فعالان، سکه در مقایسه با دلار با حساسیت بیشتری نسبت به اظهارات بایدن واکنش نشان داد. بایدن احتمال لغو تحریم ها پیش از برگشت ایران به برجام را رد کرد. امروز دلار در واکنش به این خبر، حدود ۶/۲ درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند که حدود ۲ برابر کمتر از بازدهی بهای سکه بود.

 سرعت رشد قیمت سکه موجب شده است که جو هیجانی در این بازار ایجاد شود؛ با این حال، برخی فعالان با تجربه بازار عنوان می کنند، معامله گران بزرگ سکه، به طور معمول پس از افزایش های قابل توجه، مقداری از خریدهای خود را به فروش می رسانند تا واکنش کلی بازار را مورد آزمون قرار دهند. حتی گفته می شد که در همان ابتدای روز دوشنبه، با رفتن سکه به محدوده ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی، بخشی از معامله گران فروشنده شدند. با این حال، زمانی که مشاهده کردند، بازار با موج خرید مواجه است، از موقعیت فروش خارج شدند.

بازارساز از بازار عقب افتاد

دیشب در معاملات پشت خطی دلار به یکباره تا محدوده ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومانی رشد کرد. بازارساز درابتدای روز دوشنبه، این رشد را جدی نگرفت و قیمت فروش دلار خود را روی ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان نگه داشت. در واقع از همان ابتدای روز بین قیمت دلار صرافی های بانکی و بازار آزاد، هزار تومان فاصله افتاد. اگر این فاصله در روزهای بعد ادامه پیدا کند یا بیشتر شود، تقاضاهای کاذب بیشتری به بازار وارد خواهد شد. روز دوشنبه عرضه ارز با قیمت ارزان تر نتوانست مانع از افزایش قیمت ها نشود و دلار در اواخر روز حتی به محدوده ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومانی رسید. در صورتی که سطح تقاضا،‌ درهمین محدوده باقی بماند، دلار می تواند روز سه شنبه به کانال ۲۵ هزار تومانی وارد شود.

روز دوشنبه حواله درهم نیز به بالای محدوده ۶ هزار و ۸۰۰ تومان رفت و این مساله نیز از افزایش قیمت دلار حمایت کرد.

بازدهی+نمودار

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها