|
کدخبر: 150246

بررسی بازدهی بازارهای مالی (۷ بهمن) + نمودار

امروز ۷ بهمن ۱۳۹۹ بازار سکه پس از افت شدید ابتدای روز، در یک دامنه مشخص گرفتار شد. صبح امروز، فلز گران بهای داخلی معاملات خود را درکانال ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی آغاز کرد.

بانک و بیمه بررسی بازدهی بازارهای مالی (۷ بهمن) + نمودار

این محدوده ۲۰۰ هزار تومان پایین تر از قیمت بسته شده روز سوم هفته بود.

 یک ساعت پس از شروع معاملات، سکه حتی به کانال ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی نیز سقوط کرد. با این حال،‌ در ادامه روز، روند نزولی سکه آرام تر شد؛ درکنار این، بازار در برابر شکست محدوده ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومانی نیز مقاومت میکرد. در واقع حدود ۵ساعت در بازار دیروز، سکه در دامنه ۱۰ میلیون و ۳۰۰ تا ۱۰میلیون و ۴۵۰هزار تومان قرار داشت. برای اینکه قفل بازار فلز گران بهای داخلی شکسته شود، سکه باید در روز آتی به بالای ۱۰ میلیون و ۵۰۰هزار تومان بازگردد یا به سمت مرز ۱۰میلیون تومانی ریزش کند. روز سه شنبه سکه نزدیک به ۴ درصد از ارزش خود را از دست داد و در قعر جدول بازدهی قرار گرفت.

عامل اصلی ریزش سکه

ریزش شدید سکه در روز سه شنبه ناشی از افت بهای دلار در بازار داخلی بود. دلار در روز سه شنبه در مقطعی حتی به زیر کانال ۲۳هزار تومانی رفت و در محدوده ۲۲هزار و ۸۰۰ تومانی معامله شد. به گفته فعالان، زمانی که از سوی برخی منابع خبری اعلام شد، بایدن قصد دارد به صورت مستقیم با ایران گفت و گو کند، انتظارات بازار کاهشی شد و قیمت به سرعت در مسیر نزولی قرار گرفت. دلار روز سه شنبه معاملات خود را در محدوده ۲۳ هزار و ۲۹۰ تومان آغاز کرد که بیش از ۳۰۰ تومان کمتر از نرخ بسته شده روز دوشنبه بود. به گفته فعالان، معامله گران پشت خطی تحت تاثیر خبر مربوط به خواست بایدن مبنی بر مذاکره مستقیم با ایران، به شدت در بعدازظهر روز دوشنبه فروشنده شدند و همین امر روند بازار در ابتدای روز سه شنبه را تحت تاثیر قرار داد. آنچه کمی افزایشی های بازار را امیدوار نگه داشت، برگشت دلار در ساعات انتهایی روز به کانال ۲۳هزار تومانی بود. دلار روز سه شنبه کانال ۲۲ هزار تومانی را تحمل نکرد و با افزایش خریدها توانست به محدوده ۲۳ هزار و ۱۵۰ تومانی بازگردد. درهم با اینکه سطح ۶ هزار و ۵۰۰ تومان را از دست داد، ‌توانست بالای محدوده ۶ هزار و ۴۰۰ تومانی باقی بماند. در صورتی که درهم بالای ۶ هزار و ۴۰۰ تومان باقی بماند، شکست مرز ۲۳ هزار تومانی در بازار دلار دشوار خواهد بود.

بازدهی+جدول

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها