|
کدخبر: 149744

بررسی تحرکات روزانه صندوق‌ های ETF + جدول

امروز ۹۳۰میلیارد تومان دارا یکم و ۴۹۰میلیارد تومان دارا دوم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به حدود سه هزار میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در این صندوق‌ها بیش از ۲۰۰میلیارد تومان بود.

بورس بررسی تحرکات روزانه صندوق‌ های ETF + جدول

صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بیشترین معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) نیز در جایگاه سوم بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل ۴۲۰میلیارد تومان واحدهای صندوق کمند را از حقوقی‌ها خریدند (۳۳درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق با درآمد ثابت کیان (کیان) را به ارزش ۲۴میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۲۷درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم رشد ۹.۸درصدی دارایی خود را به چشم دیدند ولی از طرف دیگر مالکان صندوق سرمایه‌گذاری هستی بخش آگاه (آگاس) با زیان چهار درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۲۴درصد) در رابطه با صندوق سرمایه‌گذاری در سهام آوای معیار (آوا) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم سهم ۴۸درصدی از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله و همچنین حدود ۳۰میلیارد تومان ورود پول حقیقی داشتند.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به حدود سه هزار میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی بیش از ۲۰۰میلیارد تومان شد. لازم به ذکر است گردش بازار سهام در حدود ۱۸هزار میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۴۴۰میلیارد تومان بوده است.

صندوق+جدول

صندوق+جدول۱

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها