|
کدخبر: 152180

خروج گسترده تازه واردها از بورس

در حالی در عرضه اولیه سهام شرکت زغال سنگ پروده طبس سه میلیون و ۷۲۶ هزار و ۱۳۰ نفر شرکت داشتند که این عرضه اولیه با کاهش ۴۷۰ هزار نفری نسبت به عرضه اولیه قبلی بازار سرمایه مواجه شد.

تعداد ۲۰۰ میلیون سهم شرکت زغالسنگ پرورده طبس معادل ۱۰درصد سهام این شرکت، چهار‌‌شنبه گذشته(۱۵ بهمن) با نماد معاملاتی "کزغال" در بازار اول فرابورس ایران عرضه و هر سهم این شرکت ۲۰۵۰ تومان کشف قمیت شد.

این میزان سهام در محدوده قیمتی ۱۹۵۰تا ۲۰۵۰تومان برای هر سهم و با سهمیه ۶۰سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه شد، و مدیر این عرضه اولیه نیز شرکت کارگزاری صبا تامین و متعهدین خرید هم شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین و شرکت کارگزاری صبا تامین هر یک به میزان ۲۵ درصد از سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه هستند.

شایان ذکر است شرکت زغال سنگ پروده طبس یکم آذر سال ۸۶ در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان طبس به ثبت رسید و سال ۹۳ بر اساس قرارداد با دو سازمان خصوصی سازی و تامین اجتماعی و اجرای مصوبه هیات وزیران، ۹۵ درصد سهام شرکت بابت رد دیون دولت به موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد واگذار شد.

همچنین در ۱۷ تیر سال ۹۷ بالغ بر ۵۶ هزار و ۹۹۶ سهم از موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد به شرکت بین المللی فولاد تجارت دالاهو منتقل و سپس برابر صلح سهام طبق دستور وزیر کار تعداد ۴۰ هزار و ۹۱۵ سهم از سهام به سرمایه گذاری صدر تأمین واگذار شد.

گفتنی است تعداد ۲۰۰ میلیون سهم شرکت زغالسنگ پرورده طبس در حالی عرضه اولیه شد که مطابق قانون، بخشی از این سهام در روز پس از عرضه اولیه این شرکت به صندوق‌ها با ضریب تخصیصی بازاری هر دارنده واحد صندوق تعلق می‌گیرد.

این گزارش می‌افزاید: بر اساس قانون، عرضه اولیه سهام شرکت‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز کاری بعد از عرضه اولیه با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می‌پذیرد.

شایان ذکر است در حالی در عرضه اولیه سهام شرکت زغال سنگ پروده طبس سه میلیون و ۷۲۶ هزار و ۱۳۰ نفر شرکت داشتند که این عرضه اولیه با کاهش ۴۷۰ هزار نفری نسبت به عرضه اولیه قبلی بازار سرمایه مواجه شد.

منبع: ایران جیب

ارسال نظر