|
کدخبر: 152174

سقوط عجیب شاخص کل بورس در هفته اخیر

در هفته اخیر شاخص کل برای دومین بار در زمستان امسال به کانال ۱.۱ میلیونی سقوط کرد و سطح حمایت مهم یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را از دست داد.

بورس سقوط عجیب شاخص کل بورس در هفته اخیر

شاخص کل در آخرین روز هفته بیش از ۳۲ هزار واحد ریزش کرد و سطح حمایت مهم یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد را از دست داد. سوال این است که شاخص بورس تا کجا پایین خواهد رفت؟

روند شاخص بورس در هفته اخیر

در هفته اخیر روند تغییرات شاخص کل بورس در روزهای شنبه و یکشنبه صعودی بود و در سه روز بعدی شاهد افت شاخص بودیم. شاخص کل در روز دوشنبه ۱۷ هزار واحد افت کرد، در روز سه‌شنبه ۲۸ هزار واحد و در روز چهارشنبه ۳۲ هزار واحد پایین آمد و به رقم یک میلیون و ۱۷۳ هزار واحد رسید. در نتیجه نه تنها رشد ابتدای هفته را از دست داد بلکه نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۳۴ هزار و ۶۴۸ واحد پایین‌تر ایستاد.

بورس4

سطح حمایت جدید در بورس

سطح حمایت، سطحی از شاخص است که د‌ر آن احتمالا تقاضا‌کنند‌گان سهام زیاد‌ می‌شوند‌ و رشد تقاضا موجب رشد شاخص بورس می‌شود. تحلیل‌گران تکنیکی معتقدند بعد از شکسته شدن مرز یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد، سطح حمایت بعدی رقم یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحد خواهد بود. با توجه به نزدیکی ۳ هزار واحدی رقم فعلی تا سطح حمایت معرفی شده روز شنبه برای سهام‌داران روز مهمی خواهد بود.

تا زمانی که روند نزولی بورس متوقف نشود و نشانه‌های شکل‌گیری روند صعودی در بازار دیده نشود می‌توان انتظار شکسته شدن سطوح حمایتی را داشت. برخی از تحلیل‌گران این نشانه‌ها را سه روز صعودی متوالی شاخص یا سه روز ورود پول حقیقی به بازار سهام می‌دانند. بنابراین هنوز کاهش تا سطحوح حمایتی بعدی مانند یک میلیون و ۱۳۰ هزار واحد یا یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد محتمل است و ممکن است شاخص بعد‌ از یک حرکت اصلاحی، به سمت این محد‌ود‌ه‌ها حرکت کند‌.

بورس5

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر