|
کدخبر: 152144

بررسی نوسانات بازار بورس در هفته جاری + جزئیات

در هفته جاری بازار بورس در حال رشد و پویایی خوبی بود که که فشار ناگهانی فروش افزایش یافت.بسیاری از نمادها طی هفته جاری گارد خرید را گرفتند اما به علت فشار فروش بسیار بالا این اتفاق به سرانجام نرسید.

بورس بررسی نوسانات بازار بورس در هفته جاری + جزئیات

در هفته جاری بازار بورس در حال رشد و پویایی خوبی بود که که فشار ناگهانی فروش افزایش یافت.بسیاری از نمادها طی هفته جاری گارد خرید را گرفتند اما به علت فشار فروش بسیار بالا این اتفاق به سرانجام نرسید و شاخص بورس با شیب نزولی رشد منفی داشت و بسیاری از کارشناسان و تکنیکالیست ها بر این عقیده بودند که شاهد ریزش بازار خواهیم بود.علیرغم پیش بینی کارشناسان شاخص بورس به ۴۳.۰۰۰ نرسید و تا ۲۳.۰۰۰ پایین آمد اما با شکل گیری برخی از صف های خرید در نیمه دوم بازار صف های فروش از آن پیشی گرفتند.

 به نظر می رسد یک سرمایه حقیقی به صورت هوشمند در بین گروه ها دست به دست می شود و با بررسی بازار می توان نسبت به حجم های مشکوک برخی از گروه ها تشکیک کرد مانند گروه زراعتی ها که نزدیک به دو روز حجم معاملات مثبتی را دارند که غیرطبیعی به نظر میرسد.

 در این بین شاهد برخی از تخلفات در بازار بورس هستیم که مدیر اعضای سازمان بورس در این رابطه اعلام کرد کسانی که از درگاه های آنلاین خرید های زیر ۵۰۰ هزار تومان انجام می دهند قدرتهای خرید و فروش نمادها را دستخوش تغییر می کنند. سازمان بورس برای جلوگیری از این تخلف اعلام کرد کسانی که دارای خرید های زیر ۵۰۰ هزار تومان هستند به مدت پنج روز استیشن های مسدود خواهند داشت.

 چندی پیش رئیس جمهور نسبت به تغییر شاکله بودجه دولتی هشدارهایی را داده بودند از طرفی با وجود تنش های بین دولت در تصویب بودجه ۱۴۰۰ با مجلس شورای اسلامی کمی اوضاع بازار بورس را متشنج کرده است. امیدواریم با بسته شدن بودجه انبساطی سال آینده این بودجه ضمن کمک به بازار سرمایه و تقویت آن موجب شود که بازار سرمایه تولید کشور را رونق دهد. در واقع مهمترین هدف بازار سرمایه کمک به تولید کشوراست نه آنکه که رانت بازی های بین سهم ها را زیاد کند. اگر جلوی رانت بازیها گرفته نشود روزانه ۸۷۶ میلیارد تومان توسط حقیقی ها از بازار بورس سرمایه خارج می‌شود که می‌تواند بر تلاطم اوضاع آن بیفزاید.

 

منبع: اکونا پرس

ارسال نظر