|
کدخبر: 149975

اوراق تبعی به کدام نمادهای بورسی رسید؟ + سند

امروز بعد از مدت‌ها شاهد انتشار دوباره اوراق اختیار فروش تبعی بودیم. این اوراق اولین بار در مهر ماه و در اوج منفی‌های بازار برای نجات بورس به بازار سهام معرفی شد. طی اطلاعیه‌هایی که منتشر شده است، تا الان ۳ نماد فولاد، فملی و خودرو اوراق اختیار فروش تبعی با سر رسید یک‌ساله منتشر کرده‌اند.

بورس اوراق تبعی به کدام نمادهای بورسی رسید؟ + سند

نکته مهم اوراق تبعی تازه منتشر شده این است که صرفا به صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت به شرط رعایت حدنصاب سرمایه‌گذاری در سهام اختصاص یافته است. به نظر می‌رسد چنین ابزاری برای حمایت از نمادهای شاخص‌ساز بهتر از پول‌پاشی‌های بیهوده و خریدهای دستوری باشد.

با توجه به قیمت امروز این نمادها و با فرض عرضه اوراق تبعی با قیمت یک ریال، صندوق‌ها می‌توانند طی یک سال در فملی و خودرو بیش از ۲۸ درصد و فولاد ۲۶ درصد بازدهی تضمینی کسب کنند.

از دیگر نکات مهم این اوراق تعداد آن‌ها است که در فملی و فولاد ۵۰۰ میلیون ورقه و در خودرو ۲.۲ میلیارد منتشر می‌شود. با توجه به قیمت امروز این نمادها، چنین حجم از اوراقی برای هر کدام از این نمادها حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تقاضا ایجاد می‌کند. به عبارتی دیگر طی روزهای آتی در مجموع حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان تقاضای حقوقی برای این نمادها ایجاد می‌شود.

همچنین حداقل عرضه روزانه این اوراق برای هر کدام از نمادها روزی ۲۰ میلیون ورقه خواهد بود. این به معنی حداقل تقاضای ۲۳ میلیارد تومانی برای فولاد و فملی و ۵.۵ میلیارد تومانی برای خودرو است.

اوراق+تبعی

اوراق+تبعی۱

اوراق+تبعی۲

منبع: بورسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها