|
کدخبر: 111247

بررسی عملکرد خودرویی ها در بازار بورس امروز (۲۹تیر)

گروه خودرو و قطعات حاضر در بازار سرمایه، خلاف روز گذشته، مسیر صعودی را طی کرد و با رشد بیش تر نمادهای حاضر در گروه به کار خود پایان داد.

بورس بررسی عملکرد خودرویی ها در بازار بورس امروز (۲۹تیر)

در حالی که، روزگذشته شاهد روزی پر افت و نوسان در گروه خودرویی های بورس تهران بودیم، امروز با بازگشت غول های جاده مخصوص ورق برگشت و شاهد مثبت شدن اکثر نمادهای تأثیرگذار در این گروه بودیم.

طی داد و ستدهای امروز در ۲۳ هزار و ۵۳۸ نوبت ۱ میلیارد و ۷۷۷ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۲۴۵ میلیارد تومان دست به دست شد. در معاملات امروز شاهد جابه جایی سهام نمادهای صدرنشین این گروه در حجم انبوده بودیم. به نحوی که کمی بیش از ۲۷۶ میلیون سهم نماد خودرو (۴٫۸۷+) در ۶۹۰۰ نوبت به ارزش ۱۶۶ میلیارد تومان به دست به دست شد. این میزان رشد برای «خساپا» (سایپا) ۴٫۹۳+ درصد بود که پس از خرید و فروش ۳۹۸ میلیون سهم این نماد در ۹۲ نوبت به ارزش ۱۶۹ میلیارد تومان ثبت شد. «خگستر» از دیگر نمادهایی بود که با رشد ۳٫۳۹ درصدی ارزش روزانه سهام خود همراه شد و در ۲۲ هزار نوبت ۲۶۵ میلیون سهمش به ارزش ۲۳۴ میلیارد تومان جا به جا شد. «خبهمن» نیز دیگر خودروساز این گروه بود که رشد ۰٫۵۷ درصدی را ثبت کرد. این رشد پس از دست به دست شدن ۱۳۷ میلیون سهم این نماد در ۲۸ هزار نوبت و به ارزش ۳۶۴ میلیارد تومان به دست آمد. «ختوقا»، که دیروز را با افت به پایان رسانده بود، امروز جبران مافات کرد و پس از داد و ستد ۱۱۰ میلیون سهمش به ارزش ۱۱۹ میلیارد در ۱۶ هزار نوبت رشد روزانه ۳٫۰۴ درصدی را تجربه کرد. «خمحرکه» هم از دیگر نمادهایی بود که با ارزش روزانه سهام خود کم تر از یک درصد همراه شد و در ۶۲۰۰ نوبت ۲۰۹ میلیون سهمش به ارزش ۴۹۵ میلیارد تومان خرید و فروش شد. در این گروه اما بیش ترین رشد روزانه را «خاهن» به نام خود ثبت کرد. این نماد، که با رشد روزانه ۹٫۵۱ درصد کار را به پایان رساند، ۱۴ میلیون سهمش در ۶۳ نوبت و به ارزش ۷۱ میلیارد و ۸۷۱ میلیون تومان خرید و فروش شد. «خکرمان» هم روز خوبی را پشت سر گذاشت و ۱۳۸ میلیون سهم به ارزش ۱۴۷ میلیارد تومان در ۱۵ هزار نوبت داد و ستد شد.

در این گروه نمادهای «خوساز» ۰٫۸-، «خمهر» ۱٫۰۹-، «خریخت» ۳٫۲۱- و «خمحور» ۱٫۱۲- از معدود نمادهایی در این گروه بودند که با افت ارزش روزانه سهام خود همراه شدند.

براساس این گزارش، معاملات امروز بازار سرمایه، خلاف روز گذشته، روندی صعودی داشت. شاخص کل بازار سرمایه با ۵۳ هزار و ۴۰۴ واحد رشد رقم یک میلیون و ۸۶۲ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با ۱۴ هزار و ۷۰۵ واحد رشد به رقم ۵۰۲ هزار و ۵۳۲ واحد رسید. معامله گران دو میلیون معامله به ارزش ۲۱۳ هزار و ۶۳۸ میلیارد ریال انجام دادند. صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گروه پتروشیمی س. ایرانیان، سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، معدنی و صنعتی گل گوهر، توسعه معادل و فلزات، فولاد مبارکه اصفهان و گروه مپنا نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر مثبت را روی بازار گذاشتند و بانک های ملت، تجارت و صادرات ایران، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، گلوکوزان و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو نمادهای پربیننده بورس را تشکیل دادند.

 

منبع: اسب بخار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها