|
کدخبر: 143580

دیروز چند معامله مشکوک در بورس انجام شد! ‍

در روز رشد ۲۸۷۲ واحدی شاخص، گرانترین سهم سابق، دو شرکت سرمایه‌گذاری به همراه ۱۲ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

بورس دیروز چند معامله مشکوک در بورس انجام شد! ‍

در جریان معاملات آخرین روز کاری این هفته، بازار متعادل و مثبت آغاز به کار کرد به طوری که در نهایت نماگر بازار با رشد ۲۸۷۲ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۴۴۷ هزارتایی به معاملات روزانه پایان داد.

به این ترتیب، بیش از ۱۳.۱ و ۶.۷ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به‌دست شد و بیشترین حجم معاملات به بانک پاسارگاد وسایپا با داد و ستد بیش از ۱.۲ و ۱.۱ میلیارد سهم و ایران خودرو، بانک تجارت به همراه گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو با تقاضای ۹۷۲، ۵۹۰ و ۵۹۰ میلیون سهمی تعلق گرفت.

در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۹ تا پنج برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته‌اند.

در صدر این فهرست، شرکت رهشاد سپاهان حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با رشد ۱.۹ درصدی قیمت سهام و صف خرید، شاهد داد و ستد ۴.۵ میلیون سهمی شد.

در ادامه هم شرکت‌های سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر، ساختمان اصفهان، قند چهارمحال، فولاد آلیاژی ایران، ایرانیت، مهرام، آزمایش، سالمین، پشمبافی توس، سرمایه‌گذاری شفادارو، روز دارو، سیمان شاهرود، ایرکا پارت صنعت و شیمیایی سینا (گرانترین سهم بازار تا ۷ مهر ماه) مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.

حضور گرانترین سهم سابق، دو شرکت سرمایه‌گذاری به همراه ۱۲ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.

منبع: بورس پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها