|
کدخبر: 142607

فرصت‌ها و تهدیدهای بورس تا پایان سال

در گفت‌وگو با مدیر سرمایه‌گذاری شرکت بیمه کوثر، فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی بازار سرمایه در سه ماه پایانی سال به بحث و بررسی گذاشته شد.

بورس فرصت‌ها و تهدیدهای بورس تا پایان سال

نوید خاندوزی، با اشاره به اینکه در فصل زمستان غالبا فرصت‌های مثبت پیش روی بازار بسیار بیشتر از تهدیدهاست، ، گفت: طی هفته‌های اخیر چند اتفاق خوب در بازار رخ داده است. نخستین اتفاق مثبت کاهش ریسک سیاسی و اتفاق مثبت بعدی نیز ثبات نسبی ارز است که برای بازار سرمایه بسیار مهم است.

 خاندوزی ادامه داد: با تثبیت نرخ ارز، بازار تحلیل‌پذیرتر شده و با کاهش ریسک‌های سیاسی ثبات ارزی را شاهد بودیم.

 وی موضوع بعدی را رشد بازارهای جهانی دانست و گفت: شرایط مساعد بازارهای جهانی اتفاق مثبتی برای بازار سرمایه است؛ چراکه بیش از ۵۵ درصد از صنایع بازار سهام کامودیتی‌محور هستند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: نکته آخر اینکه قیمت‌ها اصلاح و جذاب شده که این موضوع هم فرصت بسیار خوبی برای بازار است.

مدیر سرمایه‌گذاری بیمه کوثر در ادامه به چالش‌ها و تهدیدهای بازار پرداخت و اظهارکرد: بازار سرمایه سه ماه مبهم را تا پایان سال پیش رو دارد که بیم و امید را کنار هم تجربه می‌کند. نگرانی از عدم تحقق خوش‌بینی‌های سیاسی می‌تواند بازار ارز را از آرامش دور و دچار تلاطم کند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه اگر نرخ ارز ثبات داشته باشد قطعا بازار خوبی خواهیم داشت، گفت: در مقابل کاهش هیجانی و شدید آن می‌تواند مهم‌ترین چالش بازار سرمایه باشد.

خاندوزی در عین حال با بیان اینکه اظهار نظر درباره بازار در روزهای منفی سخت است، گفت: اما برخلاف بسیاری من نگاه مثبتی به بازار دارم و معتقدم این هیجان‌های کوتاه مدت فروش، فروکش می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شاید فعلا محرک قوی برای صعود در بازار وجود نداشته نباشد اما دو عامل هنوز بازار را امیدوار می‌کند یکی حجم معاملات و عامل دوم گزارش‌های ماهانه و ۹ ماهه‌ای که در دی ماه منتشر خواهد شد و می‌تواند شوک خوبی به بازار وارد کند.

منبع: سنا

ارسال نظر