|
کدخبر: 140959

اگر مشتاق سرمایه‌گذاری در بورس هستید، ‌بخوانید!

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه چشم‌انداز روشنی پیش‌روی سرمایه‌گذاران بورسی است، گفت: زمان افزایش سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه فرا رسیده و با توجه به وجود شرایط مثبت در بازار انتظار می‌رود معاملات بورس به سمت مثبت تغییر جهت دهد.

بورس اگر مشتاق سرمایه‌گذاری در بورس هستید، ‌بخوانید!

مصطفی صفاری با اشاره به افزایش چشمگیر حجم معاملات در بازار سرمایه افزود: آمارها حکایت از بازگشت مجدد پول به بورس دارد؛ به ویژه آنکه بازارهای موازی همچون خودرو، مسکن و طلا به مرور وارد دوران طولانی رکود می‌شوند.

وی با بیان اینکه چشم‌انداز روشنی پیش روی سرمایه‌گذاران بورسی است، خاطرنشان کرد: زمان افزایش سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه فرا رسیده است و با توجه به گزارش‌های قابل قبول شش ماهه در بسیاری از شرکت ها، حجم نقدینگی در کشور، و دستور العمل‌های جدید بازار سرمایه از جمله الزامات بازارگردانی، ممنوعیت معاملات الگوریتمی و محدود شدن سفته بازی، انتظار این است که بازار به سمت مثبت تغییر جهت دهد.

صفاری تصریح کرد: عایدی بسیاری شرکت‌های بورسی در نیمه اول امسال به اندازه کل سال گذشته بوده که این اتفاق، نویدبخش جریانی مثبت در آینده بازار سرمایه است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، برخی سرمایه‌گذاران که به‌تازگی وارد این بازار شده بودند، به دلیل ناآگاهی از ویژگی‌های بازارسرمایه، نقدینگی خود را با هدف سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت وارد بورس کرده بودند که این رویکرد اشتباه سبب هیجانی شدن رفتار آنان در مواجهه با روند منفی بازار شده بود.

وی ورود هیجانی مردم به بورس را موجب منفی شدن سیر صعودی بازار دانست و افزود: بازار سرمایه همواره نگاهی به آینده دارد و سرمایه‌گذاران باید در تحلیل‌های خود این مسئله را در نظر داشته باشند که منطق سرمایه‌گذاری در این بازار حداقل یک ساله است.

صفاری با بیان اینکه بی‌توجهی به این موضوع عامل اصلی نوسان‌های اخیر شاخص بورس است، اظهارکرد: زمان اصلاح نرخ سهام، سرمایه‌گذاران غیر حرفه‌ای بدون اینکه تحلیل صحیحی از نرخ واقعی سهم داشته باشند با عرضه‌های هیجانی موجب کاهش شاخص می‌شوند، در حالی که عوامل بنیادی چنین کاهشی را اعلام نمی‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: با توجه به ارزندگی بسیاری از سهم ها، بازار سرمایه با تحلیل صحیح همچنان سود معقول و قابل قبولی نصیب سرمایه‌گذاران خواهد کرد.

منبع: بازار سرمایه ایران

ارسال نظر