|
کدخبر: 137464

معاملات بورس امروز چگونه بود؟

شاخص کل بورس روز سه شنبه مورخه ۳ آذر ماه ۱۳۹۹ در نهایت با کاهش ۱۸۵۹۷ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۳۵۶ هزار و ۹۴۴ واحدی آرام گرفت. امروز چهارشنبه مورخه ۵ آذرماه ۱۳۹۹ با گزارش از تالار شیشه‌ای سعادت آباد با ما همراه باشید.

بورس معاملات بورس امروز چگونه بود؟

روز گذشته شاخص کل بعد از یک صعود، ارتفاع خود را کاهش داد و در نهایت در بازه قرمز کار خود را به پایان رساند. از اتفاقات مهم روز گذشته ارزش معاملات و حجم معاملات قابل توجه بود که در نوع خود رکورد محسوب می‌شد. البته دیروز شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم. امروز چهارشنبه مورخه ۵ آذرماه ۱۳۹۹ با گزارش لحظه به لحظه از تالار شیشه‌ای سعادت آباد با ما همراه باشید.

امروز مورخه ۵ آذر ماه امسال در پیش گشایش بازار از ۶۷۲ نماد حدود ۱۴۶ نماد (۲۲ درصد) با صف خرید و حدود ۱۶۲ نماد (۲۴ درصد) نیز با صف فروش رو به رو بودند.

گزارش بورس امروز شنبه ۲۴ آبان ۹۹

چند خبر در ۲۴ ساعت گذشته که می‌تواند برای بورس بازان مهم

-معاون حقوقی سازمان بورس: رسیدگی به تخلفات بازارگردانی فوری و فوق‎العاده است!

-نادر بذر‌افشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا گفت: طلا به پایین‌ترین قیمت خود در چند ماه اخیر رسید.

-مدیرعامل هلدینگ انرژی گستر سینا وابسته به بنیاد مستضعفان اعلام کرد: عرضه اولیه سهام شرکت پالایش قطران زغال سنگ در بورس در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

-مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس گفت: این سازمان دستورالعمل اجرایی قانون افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی و فرابورسی را از محل صرف سهام با سلب حق تقدم به کلیه شرکت‌ها ابلاغ کرد.

-رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب کمیسیون اقتصادی تحولات اساسی در ساختار و جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کشور آغاز می‌شود.

گزارش نیمه اول بازار: (ساعت ۹: ۰۰ تا ۱۰: ۴۵)

گزارش شاخص ها

بر اساس آمارهای معاملاتی، در نیمه اول بازار در روز جاری بیشتر شاخص‌های بورس با افزایش مواجه بودند. شاخص کل با ۶۶۴۷ واحد افزایش معادل ۰.۴۹ درصد به یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۷۵۶ واحد، شاخص‌ قیمت وزنی - ارزشی با ۱۷۳۸ واحد افزایش معادل ۰.۴۹ درصد به ۳۵۶ هزار و ۶۴۸ واحد، شاخص کل هم وزن با ۳۴۶۵ واحد افزایش معادل ۰.۸۹ درصد به ۳۹۴ هزار و ۴۳ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۲۲۶۹ واحد افزایش معادل ۰.۸۹ درصد به ۲۵۸ هزار و ۲۶ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۵۲۷۹ واحد افزایش معادل ۰.۸۲ درصد به یک میلیون و ۸۶۹ هزار و ۳۲۹ واحد، شاخص بازار اول با ۹۸۳۶ واحد افزایش معادل ۰.۹۸ درصد به یک میلیون و ۸ هزار و ۵۱۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۶۷۴ واحد کاهش معادل ۰.۱۷ درصد به ۲ میلیون و ۷۱۹ هزار و ۱۴۲ واحد رسید.

ارزش و حجم معاملات

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای نیمه اول امروز بورس، در ۹۹۹ هزار و ۶۸۸ نوبت معاملاتی، ۹ میلیارد و ۳۵۴ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۹۴ هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

نمادهای تاثیرگذار

۷ نماد تاثیرگذار بر شاخص کل بورس در نیمه اول بازار در روز جاری عبارت بودند از: شستا، فولاد، فملی، فارس، تاپیکو، شپنا و وتجارت.

تعداد صف‌های خرید و فروش

در نیمه اول بازار امروز از ۶۱۶ نماد حاضر، ۱۱۴ نماد در صف خرید و ۹۱ نماد در صف فروش بودند. ۱۹ درصد نمادها در صف خرید و ۱۵ درصد در صف فروش هستند.

برترین عرضه و تقاضا

۷ نماد با برترین تقاضا در بورس در نیمه اول بازار امروز: وتجارت، فولاد، وتوکا، وپارس، کماسه، وساپا و سیمرغ.

۷ نماد با برترین عرضه در بورس در نیمه اول بازار امروز: وملی، خکمک، کفپارس، تپمپی، پدرخش، فنوال و قنیشا.

بیشترین و کمترین قیمت

۷ نماد با بیشترین افزایش قیمت در بورس در نیمه اول بازار امروز: چکاپا، قصفها، دکیمی، افق، لپارس، قهکمت و وتوصا.

۷ نماد با بیشترین کاهش قیمت در بورس در نیمه اول بازار امروز: خچرخش، لسرما، تسه۹۹۰۸، وتوس، دشیمی، غنوش و ختور.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها