|
کدخبر: 137138

این سم دامن بورس را گرفته است!

از ابتدای معاملات امروز سهام کالایی که عمدتا تاثیر مستقیمی از دلار می‌پذیرند مسیر نزولی را در پیش گرفتند و در لحظه تنظیم این گزارش شاهد تشکیل صف فروش برای عمده نمادهای کوچک و بزرگ زیرمجموعه این بخش بزرگ بورس تهران بودیم.

بورس این سم دامن بورس را گرفته است!

افت قیمت سهام به خصوص در گروه فلزات چشم‌گیرتر بوده و بزرگان فلزات اساسی از فولادی‌ها و همچنین فملی با صف فروش مواجه هستند. علاوه بر اخبار مربوط شیوه‌نامه فولاد که به نظر می‌رسد نگرانی زیادی را از اثرات آن در میان فعالان بازار به وجود آورده است افت نرخ دلار در معاملات غیررسمی نیز در شکل‌گیری فضای منفی اثرگذار است.

البته از نکات قابل توجه این روزها برای گروه کالایی و به خصوص گروه فلزی رشد قیمت فلزات در بازار جهانی است. بر این اساس لازم به نظر می‌رسد که به این موضوع نیز در برآورد سودآوری این شرکت‌ها وزن ویژه‌ای داده شود. در کنار فلزی‌ها امروز معدنی‌ها نیز مسیر نزولی را در پیش گرفته‌آند و این در حالی بود که انتظار می‌رود با شیوه‌نامه جدید عرضه زنجیره فولاد در بورس کالا اثر مثبتی بر سودآوری این شرکت‌ها داشته باشد. به نظر می‌رسد جو منفی بازار و همچنین انتظار برای افت نرخ دلار در معاملات امروز (به دنبال پدیرش ضمنی شکست از سوی ترامپ) اثر بیشتری در تصمیم‌گیری معامله‌گران داشته است.

البته لازم است توجه شود که بازار سهام کشور همچنان از سمی به نام دامنه نوسان (عامل تشکیل صف) و هیجان شدید ناشی از آن رنج می‌برد که البته اخبار خوشی از احتمال تجدیدنظر در این خصوص به گوش می‌رسد.

 

منبع: بورسان
  • ناشناس ارسالی در

    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا و چرا؟؟؟؟؟؟؟؟کی جوابگو هست؟

ارسال نظر