|
کدخبر: 137131

دو دستگی نمادها در بورس

بازار سهام امروز را در مدار مثبت معاملات آغاز به کار کرد. البته از همان دقایق نخست شاهد تقابل نیروهای عرضه و تقاضا و دو دستگی سهام بودیم.

بورس دو دستگی نمادها در بورس

شاخص کل در همان دقایق نخست حدود ۶۷۰۰ واحد رشد کرد اما با افزایش فشار فروش نزولی شد و تا ساعت ۱۰:۱۵ بازار افت ۶۷۰۰ واحدی را ثبت کرد. اما همان طور که دیروز هم پیش‌بینی شد شاخص هموزن از همان ابتدا در مدار صعودی قرار داشت و تا اینجای کار هم به رشد خود ادامه داده است. شاخص هموزن طی ۷۵ دقیقه نخست معاملات رشد یک درصدی را ثبت کرده است. به همین دلیل شاهد دو دستگی سهام هستیم. به نظر می‌رسد نمادهای بزرگ کالامحور در مدار نزولی قرار گرفته‌اند اما در سمت مقابل نمادهای کوچک‌تر و غیردلاری در مسیر صعودی قرار دارند.

بازار به روایت آمار

در پایان ساعت اول معاملات۴۰ درصد از نمادها در مدار منفی معاملات قرار داشتند. در این میان ۱۷ درصد از نمادها با صف‌های فروشی به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان مواجه بودند. در سمت مقابل اما ۲۷ درصد نمادها صف خرید را تجربه می‌کردند. ارزش این صف‌های خرید هم رقمی حدود ۳۶۰۰ میلیارد تومان بود.

ارزش معاملات خرد بازار سهام طی ساعت اول معاملات به ۸۳۰۰ میلیارد تومان رسید. به نظر می‌رسد در صورتی که معاملات در ادامه امروز هم این چنین ادامه یابد بعد از ۲ افت پی‌درپی ارزش معاملات خرد امروز بتوانیم شاهد رشد دوباره آن باشیم. در بین صنایع امروز سه صنعت خودروسازی، پالایشی و بانک‌ها بیش از دیگر صنایع معامله شده است. در بین نمادها هم بیشترین ارزش معاملات را شستا، خودرو، دارا یکم و شپنا در اختیار داشتند.

امروز هم حقیقی‌ها در سمت خرید سهام فعال‌تر بوده‌اند. به طوری که طی ساعت اول معاملات قریب به ۳۵۰ میلیارد تومان ورود پول حقیقی را شاهد بودیم. باید دید در صورت منفی ماندن شاخص کل آیا باز هم ورود پول خواهیم داشت و در ادامه بازار حقیقی‌ها در نقش فروشنده ظاهر خواهند شد.

منبع: بورسان

ارسال نظر