|
کدخبر: 135433

کمک بورس برای تامین مالی طرح معیشتی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نوشت: کمیسیون بودجه برای رفع ایراد شورای نگهبان در خصوص طرح معیشت، فروش ۳۰ هزار میلیارد از سهام شرکت های پالایشی، صنعتی، بانک ها و بیمه ها را بعنوان منبع معرفی نمود.

بورس کمک بورس برای تامین مالی طرح معیشتی

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: "کمیسیون بودجه برای رفع ایراد شورای نگهبان در خصوص طرح معیشت، فروش 30 هزار میلیارد از سهام شرکت های پالایشی، صنعتی، بانک ها و بیمه ها را بعنوان منبع معرفی نمود. این امر ضمن تامین منابع طرح، با دادن سیگنال مثبت دولت به بازار سرمایه، بورس را نیز سبز می کند. همه شرایط به ظاهر، برای سبز شدن بورس مهیاست. آنچه نیاز است، بازگشت خوش بینی به سهامداران حقیقی است. این امر باید توسط دولت ایجاد شود و بهترین اقدام عملی، عرضه سهام با ارزش دولت است. بازار امروز نیاز به بهبود نگرش دولت به آینده بورس دارد و دولت باید این را در عمل نشان دهد."

گفتنی است نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس هم در این رابطه گفته، دولت اکنون 11 درصد معادل 10 هزار میلیارد تومان سهام بانک ملت، 11 هزار میلیارد تومان سهام پالایشگاه تهران، 26 هزار میلیارد تومان سهام مس ایران، 45 هزار میلیارد تومان سهام فولاد مبارکه و 14 هزار میلیارد تومان سهام مخابرات را در اختیار دارد که منابع مورد نیاز طرح تأمین کالاهای اساسی جزئی از این ارقام است و اگر تدبیر و اراده‌ای باشد این منابع به طور قطع قابل وصول است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر