|
کدخبر: 126859

چرا سهام عدالت در کارگزاری‌ ها فروش نمی‌رود؟

مدیر کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار گفت: از آنجایی که در بازار بلوکی خریداری وجود ندارد، کارگزاران نمی‌توانند سهام عدالت افراد را به فروش برسانند.

روح الله میرصانعی مدیر کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای فروش سهام عدالت بعد از تغییر روش فروش از تجمیعی به بلوکی، بیان کرد: حدود یک ماه است که روش فروش سهام عدالت به روش بلوکی تغییر پیدا کرده است، در گذشته کارگزاران می‌توانستند سهام افراد را در بازار عادی به فروش بگذارند که علت آن را هم وجود عرضه و تقاضا بود.

وی افزود: از اواخر مرداد ماه که بازار منفی شد مطابق تصمیم شورای‌عالی بورس روش تجمیعی به بلوکی تغییر داده شد به گونه‌ای که نمادهای سهام عدالت دیگر در بازار عادی به فروش نرفت، علت این تغییر در اصل جلوگیری از فشار عرضه بود.

مدیرکانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: از آنجایی که بازار بلوکی مانند بازار عادی حجیم نیست، مانع فروش سریع سهام می‌شود و به طور عملی می‌توان گفت این امر سبب تفاوت سهامداران سهام عدالت با سایر سهامداران شده است.

میر صانعی تصریح کرد: از آنجایی که در بازار بلوکی خریداری وجود ندارد کارگزاران نمی‌توانند سهام عدالت افراد را به فروش برسانند و همین عاملی شده است تا سهامداران از روند عملکرد کارگزاری‌ها در فروش سهام عدالت ناراضی باشند.

وی گفت: روش فروش بلوکی باید هرچه سریع‌تر اصلاح شود زیرا سهامداران سهام عدالت حق دارند مانند سایر سهامداران سهام خود را در بازار اول به فروش برسانند.

مدیرکانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار بیان کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار باید هرچه سریع‌تر در این موضوع ورود کند زیرا سهامداران حدود یک ماه است که منتظر فروش رفتن سهامشان هستند.

میر صانعی در پایان گفت: کانون کارگزاران خود را موظف می‌داند به هر طریق پیگیر حقوق سهامداران باشد.

 

منبع: مشرق
  • ناشناس ارسالی در

    اگر رهبر محترم جمهوری اسلام سهام ازاد کر ده چرا بورس بوکه کرده چرا اجازه نمیدید ب فروش برسه تا کمی پول دست مردم که توی این تبرم بگیره یعنی حرف رهبر ی برای شما ار زش نداره

  • ناشناس ارسالی در

    سلام ببینید مردم به این پول نیاز دارند ا ین تصمیمات غلت کارشناسانه که بلوکه کردند وارز ش سهام امد پایین بابام من نمی خوام ذر اینده به صد میلیون بره الن اگر پنج م یلون هم بره برام نبازا چای همان صد را می ده شما را به خدا قسم. جلو فروش را باز کن ید این وضع اقتصاد

  • ناشناس ارسالی در

    خیلی وقته پول فروش 60درصداز سهامم رو نگر فتم توروخدا واریز کنید یکاری کنید پول لا زمیم مریض داریم

  • ناشناس ارسالی در

    ماهم گارگذاری مفید انجام دادیم هم سجام بیش تر ازاین به ما تابه امروز اجازه نمیدن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها