|
کدخبر: 125545

محرکی برای بازگشت بورس

کارشناس بازار سرمایه گفت: ممنوعیت معاملات الگوریتمی، باعث کاهش صف‌های کاذب خرید و فروش در بازار سهام شد.

عرفان هودی افزود: قوانینی که در شورای‌عالی بورس درباره ممنوعیت معاملات الگوریتمی و نوسان گیری گرفته شد از جنس بازار سرمایه است و رنگ و بوی کارشناسی دارد.

وی ادامه داد: معاملات الگوریتمی سبب ایجاد صف‌های زیادی در بازار و همین موضوع باعث دستکاری قیمتی و ایجاد صف چینی کاذب در بازار سرمایه می‌شد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه نوسان گیران در بازار، افراد محدودی بودند که مازاد خود را وارد بازار سرمایه می‌کردند گفت: نوسان گیری در بازار ذاتا اقدام خوبی است، زیرا نوسان گیرها رنگ و بوی هیجانی به بازار می‌دهند و در بلند مدت برای بازار سرمایه خوب است، چون در برخی موارد نوسان گیرها باعث فشار فروش در برخی از نمادها و کاهش شاخص می‌شدند به همین دلیل برای کوتاه مدت نوسان گیری روزانه، برای بازار مناسب است.

 هودی افزود: ممنوعیت نوسان گیری می‌توانند محرکی باشد تا بازار به حالت عادی بازگردد و در کوتاه مدت باعث التیام بازار سرمایه شود، اما در بلند مدت به بازار صدمه می‌زند.

وی ادامه داد: در سال ۹۲ نیز ممنوعیت نوسان گیری در بازار اجرا شد و در همان زمان هم تاثیر مقطعی در بازار داشت.

منبع: بازار
  • سلیم اهوازی ارسالی در

    آقای کارناشناس یه سری هم به تابلوی بورس بزن مثل اینکه لالاکردی؟

  • ناشناس ارسالی در

    نمیدانم منابع شما کجاست این جنگ وصلح زرگری شما هم شناخته شده است رئیس بورس مدتها پیش گفت بورس درست می شود ولی نشد دولت دست رو پول مردم گذاشت و این قول های بی محتوی فقط برای گول زدن مردم بی دفاع هست این بورس بر نمی گردد و سهام داران باید سرمايه خود را از دست رفته بدانند اگر آپارتمان می خریدند الان 400 درصد سود برده بودند این سهم توی بورس عملا از دست رفته

  • حدیثه ارسالی در

    روزی رو تو این مملکت میبینیم که یک روز، فقط یک روز، قیمت ها گرون نششه و شب سرمون را با خیال راحت زمین بذاریم؟
    زهی خیال باطل

ارسال نظر