|
کدخبر: 121416

صحبت جدید دژپسند با بورس بازان

وزیر اقتصاد گفت: نوسان در ذات بورس است و فعالان بورس باید میان مدت و بلند مدت را در نظر بگیرند.

بورس صحبت جدید دژپسند با بورس بازان

«فرهاد دژپسند»، وزیر اقتصاد، در حاشیه جلسه هیات دولت درباره نوسانات بازار بورس گفت: شرایط بازار سرمایه و بورس متناسب با شرایط کلی اقتصاد است. ما یک دوره رونق و شرایط خوبی داشتیم اما چند هفته‌ای است که نوسان بیشتر شده است. بارها از من سوال می‌کنند که چه اتفاقی افتاده، که یک روند خوب و رو به رشد، با نوسان مواجه شده است. نوسان در ذات بورس است. فعالان بورس باید میان مدت و بلند مدت را در نظر بگیرند اما نکته‌ای که خیلی نیاز به توجه دارد، این است که در شرایط فعلی که شرکت‌های بورسی رشد واقعی‌شان در مردادماه بالغ بر دو درصد بوده برای این است که، این شرکت‌ها بررسی شده بودند و بعد به بورس آمدند. ما در بازار سرمایه در همین مدت بهترین مصوبات را از نظر مصوبه دولت و مجلس، اخذ کردیم.

 

او افزود: خوشبختانه مقرراتی وضع شده که فعالیت در بورس را با رونق، مواجه کند. به نظر من این شرایط به فضای روانی و احساس نگرانی که سهام‌داران دارند، برمی‌گردد. باید حساب و کتاب مبنای کار باشد و در بازار سرمایه حساب و کتاب خیلی جدی است.

وزیر اقتصاد بیان کرد: ما می‌خواهیم منافع خود را به حداکثر برسانیم و اگر به درستی این کار را انجام دهیم، در مسیر حداکثر شدن منابع جامع می‌رویم. یادمان باشد منابع که به بورس می‌رود به سرمایه‌گذاری و تولید، خیلی کمک می‌کند. یک نگرانی دیگری مطرح شده بود توسط برخی از سهامداران که مثلا ما اگر امروز نرویم ممکن است فردا اوضاع بدتر شود. من این سوال را دارم که اگر امروز بروید فردا بهتر شود، می‌خواهید چکار کنید؟ همین امروز تابلو را نسبت به دیروز ببینید. امروز میزان رنگ سبز باکس‌ها و جعبه‌ها بیشتر از دیروز است. بنابراین کسانی که دیروز فروختند ضرر کردند. بورس محاسبات لحظه‌ها نیست محاسبات دوره‌ها است.

منبع: برنا
  • ایرانی ارسالی در

    این به عرضه هاراوواسه چی وزیرمدیر رئیس م یذارن.

  • علی ارسالی در

    مردم سرمایه خود را به بورس آورده اند و ب ورس چرخ اقتصاد را می چرخاند کدام احمق و عوضی اسمش را گذاشته بورس باز

  • ناشناس ارسالی در

    اولا جناب دژ پسند شما بعنوان وزیر حق دخالت در افزایشی صرف بورس ندارید جواب بده کجا این پول ها وارد تولید شده است تولید ی که باعث افزایش شدید بورس شود اصلا وجود ندارد اگر این طور هست ربا از شرع اسلام مجاز کند تنها معامله ای حتما سود دارد ربا هست اقتصاد مملکت به آتش کشیدید شاخص ها الکی بالا کشیدیدید وتورم صدها درصد بالا بردیذ چون بورس آتشفشانی بالا بردید هر کس درجامعه هر کالایی داشت صد برابر کرد وگرانتر از قبل اعلام کرد پدر مردم در آمد این روش الکی سود دهی بورس رباو حرام شرعی هست بس است دست تو جیب مردم کردن بافریب ونیرنگ از خدا بترسید

  • ناشناس ارسالی در

    آقای به قول وزیر
    خدا ازت نگذره که ادعا کردی بلدم بلدم چکار کردی با بورس میگی بورس مثل قمار کردن هست آخه نمیدونم چی باید به امثال شماها گفت توضیحات که بدرد خودت میخوره هرکسی که در این بازار سرمایه چیزی بلد نبود فهمید که فقط و فقط دستکاری هست خدا لعنت کنه کسی که باعث شده مردم به این روز بیفتند شما که نیستید کار آمریکا هست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها