|
کدخبر: 117564

مطمئن‌ ترین محل برای سرمایه‌ گذاری در بورس

این هفته اگر سراغ دوست یا آشنایی رفته باشید که در بورس سرمایه‌گذاری کرده باشد، می‌دانید که یک چشمش اشک بوده و یک چشمش خون.

بورس مطمئن‌ ترین محل برای سرمایه‌ گذاری در بورس

این هفته اگر سراغ دوست یا آشنایی رفته باشید که در بورس سرمایه‌گذاری کرده باشد، می‌دانید که یک چشمش اشک بوده و یک چشمش خون. شاخص بورس و بسیاری از سهم‌های این بازار در هفته گذشته کاهش قیمت بی‌سابقه‌ای را شاهد بودند. البته بی‌سابقه در چند ماه اخیر، وگرنه بازار بورس هم مثل هر بازار مالی دیگری بالا و پایین‌های خودش را داشته و دارد. بیشتر افرادی هم که ناراحت و سرخورده هستند، از این نکته غافل‌اند و تصورشان از بورس بر اساس همین یکی‌دو سال گذشته ساخته شده است. این تصور غلط رفتار‌های غلطی را به دنبال دارد که به پایین آمدن ارزش سهم‌های مختلف در بورس دامن می‌زند.

مقصران ریزش اخیر بورس

بگذارید مقصران ریزش اخیر بورس را به شما معرفی کنم. مقصر اول دولت است که تکلیفش برای عرضه سهم‌های پالایشگاهی در بورس مشخص نیست.

مردم منتظر بودند تا سهام شرکت‌های بزرگ پالایشگاهی (شبندر، شپنا، شتران) در غالب صندوق دارا دوم یا سوم در بورس عرضه شود، ولی برخلاف این تصور، خبر رسید که این سهام‌ها قرار است به نحو دیگری (بلوکی) در بازار معامله شوند و در صندوق‌های دولتی نخواهند بود. همین موضوع باعث افت قیمت این سهام‌ها شد و مردم را به صف فروش سهمشان کشاند که بر شاخص بورس هم تأثیر منفی داشت. دلیل دیگر پایین آمدن شاخص بورس، کاهش قیمت دلار است که از ۲۵ هزار تومان به کانال ۲۲ هزار تومان برگشت، اما این عوامل جرقه‌های اصلاح شاخص اخیر هستند و به‌تن‌هایی نمی‌توانستند بازار بورس را این‌طور قرمز و نزولی کنند. مقصر اصلی وضعیت این روز‌های بورس سهام‌داران آماتوری هستند که با اصلاح شاخص می‌خواهند یکهو کل پولشان را از این بازار خارج کنند. هرروزی هم که ارزش سرمایه‌شان کم می‌شود، برای فروش سهم‌هایشان تلاش بیشتری می‌کنند و همین موضوع باعث نزولی‌تر شدن بازار می‌شود.

روزی که سهام‌داران خرد می‌ترسند و شروع به فروختن سهم‌هایشان می‌کنند، آغاز جشن صاحبان عمده سرمایه است. این افراد هرروز بخش کمی از سهام‌های مردم هراسان را در کف قیمت می‌خرند. این موضوع باعث پایین آمدن روزانه قیمت سهم می‌شود. این کاهش قیمت تا زمانی که فروشنده‌ها صف بسته‌اند، ادامه پیدا می‌کند. صاحبان سرمایه در این مدت به‌صورت پلکانی سهم‌های زیادی را جمع می‌کنند و آن‌قدر این را کار را ادامه می‌دهند تا فروشنده‌ها کم شوند. با کم شدن فروشنده و متعادل شدن بازار، ارزش سهام بالا می‌رود. با وضعیت اقتصادی فعلی و تورم موجود، بالا رفتن ارزش یک سهم در درازمدت ردخور ندارد. صاحبان سرمایه وقتی سود منطقی کسب کنند، آرام‌آرام سهم‌هایشان را می‌فروشند، آن هم در روز‌هایی که خریداران از فروشنده‌ها بیشترند. با این کار ارزش سهامشان هم افت نمی‌کند. بعد از مدتی سرمایه‌شان نقد و البته نسبت به زمان شروع سرمایه‌گذاری چندبرابر می‌شود و می‌نشینند یک کنار و منتظر روزی می‌شوند که دوباره سهام‌داران خرد بترسند و دوباره این داستان را تکرار کنند. سهام‌داران خردی در بازار سرمایه ضرر نمی‌کنند که الگوی رفتارشان الگوی رفتار صاحبان سرمایه باشد. در روز‌های نزولی سهم بخرند و در روز‌های متعادل بازار یا صعودی بفروشند.

مطمئن‌ترین محل برای سرمایه‌گذاری

ماجرای بورس یک درس مهم دیگر هم دارد که اگر به آن توجه شود، جلو بسیاری از ضرر‌های احتمالی در آینده را خواهد گرفت. در این یک هفته که برخی افراد ۴۰ درصد از کل سرمایه‌شان را از دست دادند، صندوق‌های سرمایه‌گذاری ضرر‌های کمی (بین ۱ تا ۱۰ درصد) را شاهد بودند. این دوباره ثابت می‌کند که مطمئن‌ترین محل برای سرمایه‌گذاری افراد آماتور که سرمایه کمی دارند، صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. صاحبان این صندوق‌ها بورس و سهم‌های آن را می‌شناسند، از طریق سرمایه‌های اندک مردم، ابزار مالی قدرتمندی ساخته‌اند و کلی فن بلدند که آن‌ها را از ضرر‌های هنگفت در روز‌های ریزش بازار مصون می‌کند.

 

منبع: شهر آرا نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    مردم بیچاره وبد بخت فلک زده در راه مانده نا امید از همه چیز روزگار

  • ناشناس ارسالی در

    من موندم چرا این مشکلات را به دولت ربط م یدید اقای روحانی خیلی قول و وعید تو ۸ سا ل داد و هیچکدام اتفاق نیفتاد حالا هی میگ یم دولت گفته گشایش اقتصادی به نطر من بی ربطه مشکل جای دیگه است

  • سعید ارسالی در

    دقت کنید آقای .... نفت نمیخواد پالایشگاه ها ETF بشن میخواد بازار سقوط کنه پالایش گاه ها هم فروش نرن درنهایت چون دولت به ع لت کسری بودجه مجبوره پالایشگاه ها رو بفر وشه این آقا و دوستانش مفت مفت صاحب پالای شگاهها بشن خواهشها به تمام ملت بگید ETF پالایشگاهها رو بخرن مطمئنا این قیمتها مف ت مفته همین ETF دوم هم تو کوتاه مدت سود داره هم تو درازمدت یه سرمایه‌گذاری عالیه

  • علی ارسالی در

    با سلام . در همه دنیا عملکرد مالی شرکت . و سود و زیان آن باعث بالاتر ویا پایین تر امدن سهام شرکت میشود . وحتی اگر شرکتی در ارائه صورت مالی جهت فریب افراد اقدام نماید تا سهام خود را بالاتر بفروشد . مجرم میباشد .

  • ناشناس ارسالی در

    عالی بود ولی دیر گفتید ما خرید امونو کر دیم

  • مهدی مهسیدیفر ارسالی در

    لذت بردم از این تحلیل وافعیتی کاملا درست و ملموس بورس داران حقیقی صبورند چون تجر به دارند میدانند کشور دچار بحران تورم اس ت.ارز یقینا رو به بالا.طلا دست بدست میشو د به دست سرمایه داران کلان مسکن در رکود کامل خودرو دقیقه ای گران میشود وکل بازار ها نیاز ملموس به تولیدات شرکتها عمدتا ب ورسی دارند کدام شرکت تولیدی را سراغ داری د که بی نیاز به تولیدات شرکتهای بنیادی ب اشد.فولاد.مس.پالایشی ها..نفتی ها.معدنیها نتیجه سهام بنیادی بخرید.سهامداری کنید ن ه نوسان گیری سال دیگر سه برابر تجویل بگی رید.ممنون

  • آراد ارسالی در

    من نفروختم ولی بجز ۳۰ درصد ضرر چیزی نصیبم نشد تازه باید یکی دو ماه صبر کنم تا سرمایه اصلیم برگرده
    پس حق میدم به اونایی که فروختن و با صعودی شدن بازار دوباره خرید میکنن
    از اول سال تا چند هفته پیش یه عده سود زیادی کردن و ماهایی که چند هفته ای نیست وارد بورس شدیم بشدت ضرر
    امیدوارم سرمایه اصلیم برگرده که بتونم حداقل سرمایه اصلیمو از بورس بیرون بیارم

  • علی ارسالی در

    ای بابا کدوم صندق
    ما که تو صندوق ه م ضرر دادیم

  • حسین ارسالی در

    عدم وجود ساز وکار مناسب .بنده کلی کتاب و کلاس و آموزش رفته بودم.ولی از خرداد که وارد بورس شدم متوجه انجام بی عدالتی ها،ب ی نظارتی و قدرتنمایی عده ای شدم که کلا خ لاف قانون بود.اکثرا کسانی سود کردند که ا طلاعات خاصی از مراکز حساس دریافت می‌کردن د.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها