|
کدخبر: 116828

بورس با کمک دولت دوباره سبز می شود؟

یک کارشناس بازار سرمایه در خصوص حمایت های دولت از بازار سهام و آینده وضعیت بورس تهران گفت: سرمایه‌گذاران نباید همانند دو ماه نخست امسال، از این پس در انتظار رشد پرشتاب شاخص بورس باشند.

بورس بورس با کمک دولت دوباره سبز می شود؟

«مجید محمدعلیزاده آرانی» گفت: برخی از تصمیمات اتخاذ شده از سوی مقامات اقتصادی و اختلافات موجود بین مدیران اقتصادی در زمینه عرضه صندوق دارا دوم، منجر به ایجاد برخی از رفتارهای هیجانی در بازار شد که زمینه افت شاخص بورس و ایجاد حساسیت بین سرمایه‌گذاران بورس را فراهم کرد.

وی اظهارکرد: برخی از افراد به منظور جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی، اقدام به شناسایی سود در بورس کردند و اکنون با احتیاط بیشتری به سرمایه‌گذاری در این بازار نگاه می‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: برخی از تصمیم‌گیری‌ها بدون در نظر گرفتن شرایط فعلی در بازار سهام بوده است که این موضوع می‌تواند ضربه جبران‌ناپذیری را به روند بازار وارد کند.

علی‌زاده آرانی خاطرنشان کرد: عدم شفافیت اطلاعاتی که بخواهد سرمایه‌گذاران را به سمت خاصی جهت دهد، باعث ایجاد شایعاتی می‌شود که همین موضوع به تنهایی باعث افت شاخص بورس خواهد شد.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: این مسائل به عنوان ریسک‌هایی هستند که باعث می‌شود سرمایه‌گذاران نسبت به سرمایه‌های خود واکنش و حساسیت‌ شدید نشان دهند.

وی با تاکید بر اینکه بازار امروز روند بهتری را نسبت به چند روز گذشته در پیش گرفته است و امیدواریم که بازار طی یک یا دو روز آینده به روند صعودی خود بازگردد، گفت: سرمایه‌گذاران نباید از این به بعد در انتظار رشد پرشتاب شاخص بورس مانند اردیبهشت و خردادماه باشند.

علی‌زاده آرانی افزود: اکنون در این موقعیت، نوسان‌گیرها در حال سواستفاده از روند کنونی بازار هستند که این موضوع چندان به نفع وضعیت فعلی بازار نیست.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه نوسان جز ذات بازار سرمایه است، گفت: روند صعودی و نزولی شاخص بورس نباید با شتاب صورت گیرد، زیرا باعث نگرانی و رفتارهای هیجانی از سوی سرمایه‌گذاران می‌شود.

وی اظهارکرد: تحولات سیاسی نیمه دوم امسال و همچنین شکل‌گیری آرایش سیاسی در جناح‌های کشور ممکن است در روند بازار تاثیرگذار باشد و مانع از رشد پرشتاب بورس شود.

علی‌زاده آرانی با بیان اینکه حمایت دولت روند بورس را به طور حتم صعودی خواهد کرد، گفت: سهامدار اصلی بورس، دولت است بنابراین دولت می‌تواند از این بازار حمایت و دوباره روند صعودی را به معاملات بازار بازگرداند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها