|
کدخبر: 106600

چگونگی واریز سود مرحله اول سود سهام عدالت

سازمان خصوصی‌سازی با انتشار مطلبی در پایگاه اطلاع‌رسانی خود از عملکرد دولت در ساماندهی و آزادسازی سهام عدالت دفاع کرد.

بورس چگونگی واریز سود مرحله اول سود سهام عدالت

سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: عملیات اجرایی طرح توزیع سهام عدالت با تعریف اهدافی چون توزیع متعادل ثروت ملی و گسترش مالکیت در سطح عموم به منظور تامین عدالت اجتماعی، ایجاد درآمد دراز مدت برای خانواده‌های کم درآمد، تشویق به پس انداز و سرمایه‌گذاری منجر به بهبود درآمد خانوارها، کاهش اندازه بخش دولتی و افزایش سهم بخش خصوصی و تعاونی در اقتصاد کشور از طریق واگذاری سهام شرکت‌های دولتی، افزایش سطح عمومی اشتغال، کاستن از بار مسئولیت و مدیریت دولت در تصدی فعالیتهای اقتصادی و کارآمد کردن دولت در عرصه وظایف حاکمیتی آغازشد.

مشمول بودن بیش از ۴۹ میلیون نفر از اتباع ایرانی مقیم داخل کشور و تخصیص سهام ۴۹ شرکت مهم و مطرح کشور در این طرح یک پروژه با اهمیت بسیار بالا را از آن به تصویر کشیده است.

طرح توزیع سهام عدالت به مثابه سایر طرح‌های اقتصادی به دلیل فراگیر بودن طیف مشمول، قطعاً دارای ابعاد بسیار گسترده اجرایی بوده است، اما متاسفانه اخیراً به دلیل تحقق آزادسازی سهام عدالت که به دنبال ابلاغیه مقام معظم رهبری صورت گرفته است، به جای اینکه از شیرینی کام مردم و مشمولان صحبت شود اخبار و مطالبی در فضاهای رسانه‌ای توسط برخی افراد منتشر می‌گردد که نه تنها این اظهارات خلاف واقع و نادرست است، بلکه باعث تلخی کام مردم و سوء استفاده از احساسات پاک مردم می‌شود. لذا ضرورت دارد به بیان توضیحاتی در این خصوص بپردازیم.

روند و چگونگی واریز سود مرحله اول:

به استناد تصویب‌نامه هیات محترم ‌وزیران، موافقت گردید که از محل سود دریافتی عملکرد سال‌های ۸۷ و ۸۸ نسبت به پرداخت سود به آن دسته از مشمولانی که تا پایان سال ۸۸ سهامدار نهایی شناخته شده‌اند سود پرداخت گردد. لذا از آنجا که فرآیند تخصیص و اجرای طرح سهام عدالت به طور کامل انجام نشده و هنوز اقساط سهام عدالت نیز مستهلک نگردیده بود لیکن دولت وقت چون در نظر داشت مردم اهمیت و انتفاع موضوع سهام عدالت را درک نمایند مبالغی به عنوان سود به آنان پرداخت گردید که اصلح بود سود مذکور پرداخت نشود.

این سود نباید به سهامدارانی که در آن مقطع فرآیند سهامداری را طی کرده بودند تخصیص داده می‌شد چرا که در این سود تمام گروههای مشمولان سهام عدالت (تمام شش دهک پایین درآمدی مشمول طرح) سهم داشته اند؛ و از سوی دیگر به استناد تبصره ۱ ماده ۱۰۰ قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی پرداخت هر گونه سود سهام تا سقف اقساط سر رسید شده ممنوع اعلام شده است.

اطلاع رسانی در حوزه تکمیل و پرداخت مانده بدهی سهام عدالت:

بر اساس ادعای مطرح شده در خصوص اطلاع رسانی بسیار ناکارآمد و ضعیف دولت به سهامداران سهام عدالت باید اذعان داشت دولت در اجرای تبصره(۳) ماده ۶ آیین نامه اجرایی طرح توزیع سهام عدالت به صورت متناوب و از تمام رسانه‌های ارتباط جمعی به منظور اطلاع رسانی و پوشش این موضوع استفاده نموده است. بنابراین عدم استقبال دارندگان سهام عدالت جهت واریز مانده بدهی مذکور را نباید به موضوع اطلاع رسانی ارتباط داد و دستگاههای مجری این امر را مقصر دانست چرا که علت اصلی عدم استقبال عمومی، شرایط بازار سرمایه و...بوده است.

چگونگی کم کردن بدهی افراد از دارایی سهام:

در پاسخ به این ابهام که دولت برای افرادی که بدهی خود را نپرداخته اند، به ارزش زمان تخصیص سهام عدالت یعنی سال ۱۳۸۴ از دارایی‌شان کاسته است، به اطلاع سهامداران محترم می‌رساند: دولت سهام آن دسته از شرکت‌های غیربورسی که قیمت‌گذاری قطعی نشده بودند را عودت داده است. بنابراین در شرکتی که قیمت‌گذاری قطعی نشده بود، موضوع ضرر و زیان منتفی است لذا این تصمیم دولت ضرر و آسیبی به مال و دارایی مردم وارد نکرده است.

از طرف دیگر به لحاظ مسائل حقوقی، واگذاری سهام عدالت مانند سایر واگذاری‌های دولت نبوده که در قبال دریافت مبلغ اولیه واگذار صورت پذیرد و یک بیع قطعی نیست، بلکه به موجب مصوبات و مستدات قانونی مقرر بوده تحقق قطعی واگذاری سهام عدالت بعد از پرداخت اقساط آن که از محل سود سنواتی شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت در بازه زمانی مقرر (یک دوره ۱۰ ساله) دریافت و مستهلک شود تا سپس واگذاری قطعی صورت پذیرد.

بر همین اساس و برابر اطلاعات و مستندات موجود تا سال ۱۳۹۴صرفاً ۵۰ درصد از اقساط بدهی ناشی از واگذاری به مشمولان از محل سود شرکت‌های سرمایه پذیر تأمین گردیده است و به همین لحاظ سهم هر یک از سهامداران عادی سهام عدالت معادل حدود ۵۰ درصد و سهامداران تخفیف‌دار (افراد تحت پوشش دستگاههای حمایتی نظیر سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی و...) معادل ۱۰۰ درصد تعیین می‌شود.

شایان ذکر است در همین مقطع به کلیه سهامداران عادی اعلام می‌شود تا در فرصت تعیین شده (۶ ماه) می‌توانند نسبت به واریز الباقی مبلغ تا سقف ۱۰میلیون ریال اقدام نمایند تا از سقف سهام مذکور برخوردار شوند که مورد اقبال عمومی قرار نمی‌گیرد و تنها تعداد معدودی از این امر استقبال کردند که رقم سهام آنها تا سقف ۱۰ میلیون ریال افزایش یافت. بدیهی است در انجام محاسبات نمی‌توان مبنای بخشی را قیمت روز سهام و بخش دیگر را قیمت مقطع واگذاری لحاظ کرد و در خصوص سهام عدالت آنچه در فرآیند واگذاری می‌باید مبنای محاسبات قرار گیر قیمت مقطع واگذاری است.

چرا ارزش سهام عدالت نسبت به رشد شاخص رشد نکرده است:

یکی از عواملی که باعث شده تا قیمت سهام شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت نسبت به سایر شرکت‌ها رشد هیجانی نداشته باشند این است که از سال گذشته تاکنون بسیاری از کسانی که وارد بازار شده‌اند به دنبال کسب سود و منفعت کوتاه مدت هستند و سهام شرکت‌های کوچک با حجم مبنای کمتر را برای خرید انتخاب می‌کنند و بعضاً دیده می‌شود سهم این شرکت‌ها بدون هیچگونه پشتوانه و تحلیل بنیادین و حتی با وجود داشتن زیان انباشته در بسیاری از موارد با استقبال از سوی خریداران و سهامداران مواجه گردیده، که سبب افزایش قیمت این سهام و رشد هیجانی آنها می‌گردد.

اما شرکت‌های بزرگ بازار که اغلب شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت از این دسته شرکت‌ها می‌باشند این افزایش نرخ و رشد را تجربه نکرده‌اند. این ثبات در قیمت سهم شرکت‌های بزرگ می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد از جمله اینکه حجم مبنا و درصد سهام شناوری آنها بالا بوده بنابراین رشدی که سهام دیگر شرکت‌ها دارند سهام این شرکت‌ها تجربه نمی‌کنند.

بحث دیگر در مورد عرضه و تقاضاست، رشد قیمت سهام بیشتر شرکت‌ها در طول یک دوره مشخص و نیز در طول یک روز معاملاتی متأثر از ترکیب و ماهیت سهامداران عمده شرکت‌ها و نیز درصد سهام شناوری آنها در بازار است. لذا در بیشتر شرکت‌های سبد سهام عدالت با توجه به این دو موضوع و سیاست حفظ سهم مدیریتی، سهامداران حقوقی آنها که عمدتاً وابسته به نهادهای عمومی و صندوق‌های بازنشستگی هستند، تمایل کمتری به عرضه سهام وجود دارد.

از سوی دیگر به واسطه سایر ملاحظات از جمله نگاه بلندمدت در سرمایه گذاری، این سهامداران به دنبال سیاست‌های سفته بازانه و ایجاد حباب در قیمت سهام شرکت‌های تحت تملک وکسب سود از این طریق نیستند.

لذا رشدهای هیجانی در نماد این شرکت‌ها کمتر است و در صورت افزایش قیمت سهم به دلیل محدودیت حجم مبنا، قیمت سهام به اندازه کافی رشد نمی‌کند. مقایسه رشد شاخص از سال ۱۳۸۴ با رشد ارزش روز سهام عدالت توسط نویسنده گواه عدم آشنایی ایشان با بازار سرمایه است، چرا که تا پایان سال ۱۳۹۴ کلیه مبالغ وصولی بابت سود شرکت‌های سهام عدالت پس از کسر افزایش سرمایه‌های محقق شده به حساب خزانه بابت ثمن سهام عدالت واریز شده است.

بنابراین عملاً واگذاری سهام عدالت به طور قطعی در سال ۱۳۹۵ و پس از پرداخت ۱۰ سال اقساط دولت محقق گردیده و استناد به شاخص سال ۱۳۸۴ اشتباه بوده و در تهیه گزارش مقایسه‌ای باید شاخص سال ۱۳۹۵ تا امروز مورد توجه قرار گیرد.

دلایلی که باعث شد تا با وجود تسویه بدهی دولت تاخیر در آزادسازی سهام عدالت صورت بگیرد:

با پایان یافتن مدت ۱۰ ساله و ضرورت آزاد‌سازی سهام عدالت، لایحه ساماندهی سهام عدالت موضوع اصلاح مواد (۳۴) تا (۳۸) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی در تاریخ ۶/۱۰/۱۳۹۶ با هدف اداره و مدیریت حرفه‌ای سهام عدالت، جلوگیری از فروش و عرضه یک باره سهام عدالت و افت شدید قیمت آنها، جلوگیری از جمع شدن سهام با یک قیمت نازل توسط افرادی خاص و محدود، فراهم شدن شرایط و امکان برگزاری مجامع عمومی شرکت‌ها بدون مواجهه با چالش حضور ۴۹ میلیون نفر در مجامع آنها، گسترش فرهنگ سهامداری در بین سهامداران به تصویب هیأت محترم وزیران رسید و در تاریخ ۱۸/۱۰/۱۳۹۶ به شماره ۱۳۰۶۶۷/۵۱۱۰۰ برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی گردید و در دستور کار بررسی کمیسیون‌های مختلف مجلس قرارداشته و جلسات متعددی در این خصوص برگزار گردیده است. حکم اساسی لایحه مذکور تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله سهام عدالت در بورس(ETF) بوده است.

بنابراین تطویل در عدم تصویب لایحه مذکور یکی از عوامل اصلی تاخیر در بحث آزادسازی سهام عدالت بوده است.

 

 

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    بانک ملی کی ۳۰ درصدرو میریزی

    • Arian zarei ارسالی در

      خدایش هرروز ی چی میشه تیتراول ،یابیمه بی کاری الانم سهام عدالت ،وقتی میخونی مطلبو هیچی نمیفهمی ازش جز ی مشت اراجیف،،بترسی د از روزیکه این ملت کاردبه استخوانشون بر سه،وبترسید ازاینکه دنیا دارمکافاته ،هنوز نکشیدین طعم شرمنده زن وبچه شدن ،

    • ناشناس ارسالی در

      نمیرزه یجا هر از گاهی 50 تومن 8 تومن میاد به حسابت فکر میکنی یه جا میریزه اینا یک بی ناموساین که بیا و ببین

  • فرشید سلطانی ارسالی در

    پول فروش سهام عدالت مردم بدبختو کی میدین .بفهمین که اگه مردم نیاز نداشتن نمیفروخت ن.

  • ناشناس ارسالی در

    سلام سودسهام عدالت کجاست وقتی ارزش سهام ۱۱ میلیون است باسودعابربانکی ماهیانه بای د۸۰ هزارتومان سودسهام واریزشود

  • هادی ارسالی در

    سلام
    ۸۰درصد مردم ایران محروم و مس تضعف و مدد جو هستن

    • mhd ارسالی در

      دوست عزیز این چه حرفیه میزنی کجا 80 درصد مردم ایران فقیر و مددجویان؟ چرا عزت نفس ندارید؟ من خودم دانشجوی متاهلم و درآمد زیادی هم ندارم حتی از بابام پول قرض میگیرم بعضی وقتا مطمئن باش وضع مالی من از شماها بدتره ولی نمیگم من فقیرم بعدشم این 18 میلیون نفری که از روی شکم سیری به روحانی رای دادن فقیرن؟ این همه مغازه دار توی شهرای ایرانه این همه کارمند حقوق بگیر که غیر از معلمان بقیه وضعشون خیلی خوبه این همه کارگر کارخونه که حقوقشون حداقل بالای دو میلیونه اینا کجا فقیرن عزیز؟ درسته حالا درآمدشون بالا نیست بعضیا مث معلمان و کارگران کارخانه ولی بازم نمیشه گفت فقیر. من کسانی رو میشناسم که با ماهی 700 تومن یه خونواده چند نفری رو میچرخونن اینا فقیرن برادر من که نهایتن 10 15 درصد باشن نه 80 درصد!!

    • علی ارسالی در

      جواب این کسی که میگه 10درصد مردم فقیرهستن مثل اینکه تو خواب کامل هستی یا اصلا بیرون نمیری با 2میلیون میشه زندگی کرد آخه چه حرفی که کارگر با 2میلیون داره زندگی میکنه و فقیر نیست ،نرخ خونه و ماشین وووووو اصلا میدونی چنده

    • ناشناس ارسالی در

      کاملا معلومه پشتت به کیاس عزیزم از طریقه حرف زدنت گل من.به اون زندگی میشه گفت زن دگی اصلا مرغ کیلویی۱۸هزارتومنیو تخم مرغ کیلویی ۱۵ هزارتومنی این زندگیه اخه ۲میلی ون خودت حساب کن بعد بگو فقیر نیستن خود د ولت ۵سال پیش گفت زیر۶میلیون درامد یعنی ف قیر عزیزم ۵سال پیش حالا چی ۲تومن زیاده ه نو.هی خدا چشمو عقل همه باز کن

    • شاید بنده خدا ارسالی در

      اخه کجای جهان برگه سهام میدن توش نوشته ی ه میلیون بعد چندسال یهو میگن نه پونصده ب اید باقیشو پول بدید بگیریدش پس چرا از او ن اول نوشتن یه میلیون.چشم دیدن همینم ندا شتن نصفش کردن بازم دارن بقیشو یه جوری می گیرن فردامیگن هرکی داره اختلاص کرده دادگ اهیش کنید یا میگن یهو تبدیل شده به صفته نریزید پونصدو بایداموالتون بگیریم.اجی مج ی لا ترجی.

    • nafad ارسالی در

      برادر عزیز دانشجو باسواد این مرز وبوم شما با چه منطق وباچه روش دو دوتای شما شد شش تا؟!اجاره خونه کمتر از ۱میلیون تومن نیست.منهای هزینه اب وبرق و گاز.تلفن حالا ندید بگیریم کلا نیست..خرج وخوراک خیلی ساده بخوری میشه ماهیانه ۱میلیون.خرج رفت وامد ماهیانه شما بگیر ۳۰۰ تومن کنش البته،حالا تفریح نکنی بچه نداشته باشی.نپوشی.چقد شد؟بازم خرج دکتر اینجور خرجهای یهویی هم ندید که بگیریم چقد میشه خرج یه خانواده دونفره؟؟؟اگه مثلا بحث آبرو داری از مملکتمونه که هیچ اما سرخودمونو‌نمیشه کلاه بزاریم.صورت بندگان خدا دیگه جایی هم برای سیلی زدن وسرخ نگه داشتن نداره!! پس برادر عزیز همیشه طوری صحبت کن که از یه خرفت صدتا حرف در نیاد اونم حرفی که حتی یه بچه هم اگه میشنوید کلی جواب داشت براتون..پس خواهشن به شعور مردم توهین نکنید

    • z ارسالی در

      در جواب mhd... معلم ها خیلی هم عزیز و بزرگوار اما چهار ماه سال بیکارن امسالم که کلشو بیکار بودن حقوقشونم تا جایی که من دارم میبینم تو فامیل کم نیس اما عادتشونه همیشه مینالن و از نداری میگن شما حقوق معلم با کارگری که صب میزنه بیرون به هوای کار اخرشب باشرمندگی برمیگرده خونه یکی میدونی؟

    • پرچمی ارسالی در

      معلمان که وضع مالی شون از همه قشر که بهتر است، همه معلمان که بالاشهر نشین و اعیان نشین هستند.
      بالاترین قشر ثروتمند معلمان است.

    • قاسمیان ارسالی در

      با نظر آقا هادی موافقم، ای کاش همه مثل معلمان بود، معلمان که مرفه های بی درد هستند، وضع معلمان خیلی خوبه و غصه ای ندارند‌.

  • سهام من از طریق کمیته امداد هست ارسالی در

    چرا سهام من که از کمیته امداد هست روی برگه یک میلیون هست ولی مبلغش چهارصدو دوازده هزار تومان هست همش دروغ هست احتمالا منظور از یک میلیون اقازاده های خودشون و خانواده گردن کلفتها هستن مردومو الاغ فرض نکنید خودتون الاغ هستین

    • مانی ارسالی در

      عزیز دل برادر شما ک دانشجویی و با سواد م یشه بفرمایید کسی ک ۲میلیون حقوق میگیره ی ک تومن اجاره خونه میده و یک تومن دیگه رو ۳۰ روز باید بچرخونه ایا قشر متوسط هستن یا زیر خط فقر....

  • هاجرکرمی دواب ارسالی در

    ۴۲۰۰۱۶۲۷۵۱

    • ناشناس ارسالی در

      09177364754
      سلام هاجر

    • ناشناس ارسالی در

      هاجر چرا شماره ات را میدی، مگه دوست پسر میخوای که شماره ات نوشتی😂😂

  • ناشناس ارسالی در

    چرا اینقدر دروغ میگین من سود سهام عدالتم را از بانک ملی میگرفتم یک ماه است برای ۳۰ درصدش اسم نوشتم دریغ از یک ریال از اح تیاج ملت لظت می برین

  • علی تامولی ارسالی در

    با سلام
    بانک ملی چرا پول سهام عدالت نمیده
    پول سهام واریز کنین

  • عبدالرضا غیایی شاملو ارسالی در

    سرگرمی خوبی واسه اینکه به اسم سهام و چند رغاز پول مردم را سرگرم کنید تا از اونطرف طبری های موجود بتوانند براحتی بخورند و ببرند و در حیاط خلوت هایشان در کشورهای د یگر خرج کنند و دوتابعیتی بشوند، (کلنگ فا ز چهل و دوم از فساد اقتصادی را میزنیم، ع لی برکت الله)

    • قیصر ارسالی در

      واقعا گل گفتی دادا 😄 علی بکت آلله

  • ناشناس ارسالی در

    تشکرتشکر

    • صادقی ارسالی در

      سهام منو بدین 🥺😭🤣🤣🤣🤣

    • شیوا ارسالی در

      سهاممو بدین لطفاااااااا

  • ناشناس ارسالی در

    بابا شما هم کشتید خودتونو با این سهام عد الت یک ماه تو کارگزاری آگاه درخواست فروش کردم هنوز 30 درصد را ندادند

  • آرمین ارسالی در

    لطفا مغلطه نفرمایید!

  • الهام بهاری ارسالی در

    آیا به دارندگان سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب کردند سود تعلق می گیرد؟نحوه و اریزش چطوری است؟ لطفا این سوالات را از م سئولان مربوطه بپرسید با تشکر

  • ناشناس ارسالی در

    ایا افرادی که سهام عدالت ازاد کردن اگر ن فروش سود آن چه می شود چگونه باید دریافت شود

  • علی رضایی ارسالی در

    سلام ممنون دست دولت مردها درو مکن که خود شون قسط ۵۰در صد از یک ملیون برای سرپرست خانواده های بهزیستی و کمیته امام خمینی پ رداخت کردین فقط فقط چرا برای سرپرست خانو اده ها بک ملیون اعضایی خانواده هموم پانص د تومان هست

  • ناشناس ارسالی در

    همش کلاهبرداری.اونم حق ی مشت مددجو و یتی م و افلیج.طرف یکماه قبل اوکی داده سهام ع دالتم را آزاد میکنم.آونوقت شما الان داری د ی مقدار از پولشونا میدید و با زرنگ باز ی اومدید روی ارزش سهام یک ماه قبل حساب م یکنید.تازه اگر سهام گرانتر نشده بود الان م ریالی به کسی نداده بودید این که هنر نی ست بیاید خدمت احمدی نژاد و حق ی مشت آدم بدبخت و یتیم و افلیج را هاپولی کنید .اگر طرف احتباج نداشت که نمیومد سهامشا مفت ب ندازه تو چنگ گرگ .یعنی دولت مفتخور که از هر سهام هر مددجو ۲۰ میلیون تومان مفت خو ری و کلاهبرداری کرد.خدا میبینه که یوم ال ادا پول مردما ندادید

  • ناهیده جوانمرد ارسالی در

    سلام من ۱۱ خرداد ۳۰ درصد سهام عدالت از ط ریق ساید ایوا فروختم هنوز هیچ پولی بانک ملی برای من واریز نکرده به بانک مراجعه کردم هیچکس پاسگو نبود لطفا رسیدگی کنید

  • علی یونسی ارسالی در

    دولت میبایست کل اقساط سهام عدالت را از س ودآن پر میکردوطی ده سال حتما پر شده وسها م همه یک میلیونیه نه نصف آن واینکه چراس هام فوتیهای زیر پوشش کمیته امداد یک میلی ون تومان نیست ونصف هستش اگر منظور کمک به مستضعف ومحرومان بوده که این اجهاف ونادر ست است وباید تصحیح شود .

  • ناشناس ارسالی در

    سلام در مورد سهام عدالت دولت پولی ب مردم نمیده ولی یکسر تو رسانه تبلغ میکنه برا سود سهام چرا هروز تورم بالا میره فکری بح ال مردم طبقه 3بکنه

  • مسعود ارسالی در

    سلام. من بارها گفته ام آقای احمدی نژاد س هام یک میلیونی به ما داده است که با توجه به ارزش سهام نصف سهم همه ما را معلوم نش د چه کردند. حداقل بیایند توضیح بدهند بقی ه سهم ما به سبد دولت اضافه شده است یا ای نکه در سبد شرکتهاست حداقل جوابی بدهید

  • عبدالحسين ارسالی در

    اینهمه توضیح هیچ چیز را توجیه نمیکنه ،در هر حال این سهام عدالت عادلانه تقسیم نشده ما که راضی نیستیم از این وضع

  • ناشناس ارسالی در

    سلام های فروخته شده چرا پرداخت نمی کنید؟

  • ناشناس ارسالی در

    این دولت به کدام قولش عمل کرده که این دومیش باشه ... فقط با این صحبتها. مسکن میدن.

  • سید جعفر جعفرنیا ارسالی در

    باسلام وخت شمارا نمیکرم اقای نوبخث چامند های سهام عدالث راهم بفکر باشید مارانندها بااین اندک حقوق چکنیم

  • ناشناس ارسالی در

    چرادروغ گفتین ۳۰درصدسهام همه روخریدین یک تومن

  • عشوری ارسالی در

    سهام عدالت هم دست کم درامد هست هم دست پر درامد پس چرادارن میگن ما به قشرکم درامدک مک میکنیم دولت پول کروناروبه همه دادبه م اکم درامدهاهم داد

  • ناشناس ارسالی در

    برج3 1399ازاد کردیم برج 19 3 1399 30 در صدازاد وبه ساعت بانکها توسط گوشی به خاطر ازدهام وکرنا مال خانواده اوکی شد برج 2 خانوادهای دریافت و30 درصدو لی تا کنون خا نوادهای دریافت نکردن گر فتاریهای فراوان داشته ایم وداریم که هنوز واریز نشده

  • کاوه ارسالی در

    بی انصافی است اگر حقیقت را نگوئیم بنده س هام عدالت یکی از اعضای خانواده را از طری ق شعبه بانک رفاه فروختم تاکنون و در چند مرحله مبلغ
    دو ملیون و چهار صدو بیس ت هزار تومان به حساب واریز شده کل سهام پانصد هزار تومان بوده که این مبلغ بابت 3 0 در صدفروش آن می باشد جا
    دارد از دولت محترم و عوامل بانک رفاه تشکرو قدر د انی ام را ابراز نمایم

    • ناشناس ارسالی در

      هم تو خوبی هم دوروبریات

    • ممم ارسالی در

      حتما شما تافته جدا بافته بودید

  • صدیقه ارسالی در

    سلام. من سرپرست خانوارم. سال ۸۴ از طریق کمیته امداد امام به من و دو فرزندم سهام عدالت تعلق گرفت که درسال ۹۴ با ورود به س امانه سهام عدالت اقدام به تکمیل سرمایه ب ه ارزش ۱۰ میلیون ریال را انجام داده ام، ولی اکنون سهام من و فرزندانم نصف به ارزش (۵۳۲) واگذار شده است. چرا؟ چه کسی پاسخگو هست؟

  • ناشناس ارسالی در

    دیگه کی می خواین واریز کنین منتظرید کرونا بگیریم بمیریم

  • ناشناس ارسالی در

    19 خردادبه خاطر بیماری کرونا 30درصدازدها م درب بانکها توسط گوشی که گفته بودن تسلی م بانکها کردی از خانواده خودرا بعلت گرفت اری ولی هنوز واریز نکردن بانکها

  • رها ارسالی در

    دیدم کله هر چی دزدِ.نون ما بیچاره فقیرا خوردن نداره.انشاالله بچه ها تون برن زیر هجده چرخ که با کاردک جمعشون کنن بدن بهتو ن

    • ناشناس ارسالی در

      رها خانم نفرینت واسه خودت، ان شاء الله بچه های خودت بره زیر هیجده چرخ، چقدر بیشعوری بخاطر یه سهام عدالتی چرا نفرین به بچه های مسئولین میکنی بهشون توهین میکنی، مگه مسئولین چه بدی در حقت کردند، بخاطر سهام هستی منتظر باش گیرت میاد.

  • دختر ارسالی در

    با سلام من تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی بودم و هستم سهام اولیه من ۵۰۰ تومن بود بعد گفتن کمیته ای ها میشه ۱ میلیون و از این منبع سود تعلق میگیره الان سهام من ۴۱۲ هزار تومن و سهام مادرم ۸۲۴ هزار تومان هست یعنی سود ندادن اولا و از اصل پول کم کردن و به ما دادن!!!
    ( برای خواهرم که ۱ میلیون بوده ۴ دفعه سود ریختن الان هم ۵۳۰ بهش دادن )
    دوما من رو به عنوان تحت پوششی اعلام نکردن!!! هرچی هم پیگیری میکنم میگن سایت بسته هست و ۱۰ میلیون تو پریده !!!! خبرنگارها میتونید این مطالب رو رسانه ای کنید لطفا

  • ناشناس ارسالی در

    سرکاریه

  • ناشناس ارسالی در

    سلام میگن دومیلیون وپانصد هزار تومان هر کس نصف سهام داره گیرش میاد بعد به غیر از سودچند سالش ولی ی مبلغی ناچیزی میریزن ب ه حساب مردم دمتون گرم

  • یلدا ارسالی در

    چرا وقتی سهام رو آزاد کردم.‌برای مشاهده وضعیت دارایی میرم داخل سایت...میزنه بااین کدملی سهام آزاد نشده..راه حل چیه.سهام من چی شده؟؟؟؟جوابگو باشین

  • ناشناس ارسالی در

    چرابانک تجارت بعد یک ماه سود پرداخت نمیک نه اگر احتیاج نداشتیم نمیفروختیم چراکسی رسیدگی نمیکنه

  • یلدا ارسالی در

    جواب منو بدین..چرا سهام عدالتی که آزاد ک ردم رو داخل سایت میگه بااین کد ملی سهام آزاد نشده..سهام من کجا رفته

    • ناشناس ارسالی در

      شاید کد ملی کارگزارتونه

    • متینا ارسالی در

      دقیقا مال منم همینطوری.من 23خرداد آزاد ک ردم اما میرم سامانه سعدی تا بفروشم میگه با این کدملی نمیتونی بری یا هم بروزرسانی نشده اطلاعات.چرا دقیق نمیگن تاریخارو من خسته شدم امتحان کردم دقیق بگن فلان تاری خ سایت بروزرسانی میشه برو بفروش

    • kazemi ارسالی در

      سلام با هیچ سایتی به غیر از سامانه سهام عدالت آزاد نکن اگر با سامانه سهام عدالت آزاد کردی یه کد بورسی بهت میده
      هر کسی کد بورسی گرفته به نفعش شده دیگه دولت نمیتونه برای سهام عدالتش تصمیم بگیره رو ش مستقیم رو انتخاب کنید اگرم بلد نیستید سامانه سهام یا همان سیگنال درباره سهام ع دالت راهنمایی کامل میکنه که چه کار کنید درضمن کسانی که روش مستقیم رو انتخاب کردن سی تا چهل روز دیگه پول وارد حساب شبای ب انکیشون میشه باید کد بورسی را وارد سجام کنید

  • سعیدرمضانی ارسالی در

    من‌بخدا،تا‌حالا‌فقط‌۱۶هزار‌تومان‌ سود‌سه ام‌عدالت‌دیدم‌وبس‌ پس‌اینهمه‌میگین‌ کو‌ کجاست‌به‌ما‌هم‌بدین‌بخدا‌من‌ هیچی‌از‌این ‌سهام‌ عدالت‌ندیدم‌من‌شکایت‌به‌ کجا‌باید ‌بکنم‌ مرا‌کمک‌ کنید‌

  • علیرضا ارسالی در

    ما اعتماد کردیم سی درصدروفروختیم چرا پول ش واریز نمیشه شماها خیلی وضعتان خوبه اقا یان مسعول دروغگو

  • ناشناس ارسالی در

    سازمان خصوصی سازی سر۴۰میلیون نفر کلاه گذ اشت و سهام یک میلیونی را که دست همه است کرد۵۰۰هزارتومان این بزرکترین اخاذی تاریخ درطول ۴۰سال انقلاب است به مبلغ نجومی ۳۰ ۰۰۰۰میلیاردتومان آقای رییسی بایدجواب بده د من هم مدرک دارم هم سند اینجانب تمامی م سعولین به خصوص جنتی قالیباف وروحانی وریی س سازمان خصوصی سازی رابه مناظره تلویزیون ی دعوت میکنم اگرآمدند که هیچ وگرنه معلوم میشود که ریگی درکفش حضرات هست دروغگوها خداوند درقرآن میفرماید دروغگو فاسق است و نمیشود به اواطمینان کرد

  • کمال ارسالی در

    خدا کجای؟دقیقاکجای؟؟؟؟؟صدای مظلومیت این مردم بیچاره.فقیر.به همه جا میرسه.به جز.. ......😭😭😭😭😭😭😭😭

  • مجید ارسالی در

    چرا بانک ملت هنوز سهام نریختن رسیدگی کنی د

  • نا ارسالی در

    اینهاسودی رانمی دهن به مردم فقط می خواهن این خورد پولی که ازیارانه به مادادان تو ی این کافی نت ها خرج کنیم تاازگرسنگی سرا زبالین برنداریم واکبرطبری اونوراب فرارکن ند

  • یک کارگر ارسالی در

    خدااینهارالعنت کن که مردم رابازیچه ای دست خودکردن

  • ناشناس ارسالی در

    بابا پول ۳۰درصدو بدین

  • mohsen ارسالی در

    چگونگی واریز سهام عدالت اینه برو جلوی با نک صادرات بخواب تا خواب پول ببینی

  • ناشناس ارسالی در

    سلام اخه چرا مردم علاف میکنید یک ماه سهام فروختیم ولی هنوز خبری نشد لطفا چه کسی باید جواب بده

  • ناشناس ارسالی در

    ایا روی کره زمین کشوری هست که مسعلینش ای ن همه دروغ بگویند

  • ناشناس ارسالی در

    ۱۰خرداداقدام به فروش ۳۰درصدسهام کردم بان ک ملی،ولی تاامروزکه ۷تیرهستش هیچ خبری از واریزنشده ک نشده متاسفانه

  • حسین تورانی ارسالی در

    سلام تحت پوشش بهزیستی هستم ۱۰خردادتوبانک رفاه شعبه می‌دونی معلم شهرری سهمم روفرو ختم امروز۷تیرشده هیچ خبری نیست بانک رفاه که جوابی نامیده ازطریق تلفن‌های اعلام ش ده پیگیرشدیم درکنار خونسردی گفتن سهام فر وش نرفته معلومم نیست کی فروخته شده مگه ش مانبودیدکه وعده ۳روزه فروش دادی حالا باچ ه رویی اینجوری جواب میدیدوالا اگه لازم ن داشتم به گوربابام می‌خندیدم بفروشم حالا متون خاکی بسرمون بریزیم آقای روحانی؟

    • ناشناس ارسالی در

      بانک رفاه ریخته واسع همه..ازجملع خودمن

  • ناشناس ارسالی در

    فعلا شیر تو شیر درآمد کل ایران متعلق به تهران آن هم نمایندهای صاحب زمان فقط ما باید منتظر بمانیم ببینیم کی تشریف میاره،

  • زهرا نظری ارسالی در

    حالا سود ۳۰ درصد و بدن بقیشو نخواستیم،بانک ملت ۴۰ روز شد از زمان درخواست فروش ۳۰ درصد هنوز هیچی واریز نکرده

  • Khojasteh ارسالی در

    سلام بانک ملی چرا مارو حیرون کردی کلی قر ض داریم

  • سیداحمد ارسالی در

    اَلَم یَعلم بِاَنَّ اللهَ یَری :آیا ندانست به اینکه خدا می بیند و می داند؟
    در بدنه ی دولت همینطور از اموال بیت المال و مردم مستضعف چپاول نمودند که عذاب های الهی وعده داده شده در قرآن کریم و روایات امامان معصوم سلام الله علیهم در کشورمان در شاخه های مختلف از جمله خانواده و فرد مثل کم شدن ازدواج ها و آمار طلاقها، سرازیر شدن اجنه ی کافر در بین مردم بفرمایش آیه ی ۱۰۲ سوره بقره ، ونشانه های دیگر عذاب محقق شده و می شود .

  • ناشناس ارسالی در

    والا چه بگم الان پسرم با خانمش دنبال خونه اجاره ای میگردن با رهن صد تومان چون بیشتر ندارن پیاده نمیشه نه اینکه نیست هست اجاره سه تا چهار تومان با پیش پول میخواهند مگر چقدر حقوق میگیرن تازه شکرش خانمش دورکاری داشت جناب نوبخت حضرت عباسی بداد مردم برسید جوان من شش سالی است ازدواج نموده هنوز بغلت هزینه قید فرزندانی زدند

  • ناشناس ارسالی در

    چرا سیستم سهام عدالت بروزرسانی نمیشه.الا ن عصر تکنولوژیه.

  • ناشناس ارسالی در

    کاش یک نفر بود که درد مردم رو میفهمید...

    • Dead ارسالی در

      تاکی میخواین منتظر یه نفر باشید.
      ا ین دیگه خریت هست نه جهالت

    • ستی ارسالی در

      شماره حساب دادیم منتظریم برینن به حسابمو ن

  • ناشناس ارسالی در

    سلام هنوز مرحله اول سودسهام را یه هزاریش را هم نریخته بانک ملی دارند فکر مراحل بعدش را میکنند چرا یکی پیدا نمیشه از بانک ملی برا ما پیگیری کند بخدا نیازمندیم وگرنه سهاممون را نمیفروختیم

  • شیدا ارسالی در

    سلام چرا بانک رفاه فقط ۳۸ هزار تومن ب حس اب مادرم ریخته ۹۹/۳/۱۷ سی درصد از سهامش رو فروخته واقعا جای سواله برامون

    • ناشناس ارسالی در

      حتما سه میلیون هشتصد واستون ریختن، شاید سواد نداشته باشید اشتباهی خونده باشید بگی 38 هزار تومان.

  • سید مهدی کاشمر ارسالی در

    سلام عزیزان من بچه کاشمر هستم آیا کسی هست که از کاشمر بانک صادرات مرکز براش واریز شده، باشد ۹۹/۳/۱۹برای فروش اقدام کردم خودبانک بهم گفت بروکافینت کارشو انجام دادم وبهم گفت بروتمومه حالا میبینم نوشته هر کی در مورخه ۹۹/۳/۶تا/۳/۱۳ولی بانک صادرات گفت مشکلی نیست خواهش میکنم جوابم رو بدین اگه راه داره ببخشید

  • بنده ی خدا ارسالی در

    چرا بانک ملی پولی واریز نمیکنه بابت فروش ٣٠درصد سهام همه جا حرف از درخشیدن سابقه ی بانک ملی هست اما همش دروغ دیگه نمیشه اعتماد کرد اصلا ب فکر مردم بدبخت نیستن

  • قاسم صفرپور ارسالی در

    کاش قدرت داشتم اکثر مسعولین بی کفایت رو گردن میزدم

  • Arian zarei ارسالی در

    خدایش همه سرکاریم،ی روز میزنن فردا واریز میشود سودسهام بی عدالتی،،ی روز مینویسن بیمه بیکاری بدبختای مث من که بعد۲۵سال بی کارشدن وبعداز۴ماه بیکاری دریغ ازیک ریال واجاره شون وقسطشون عقب افتاده فردا واریز میشود،،بایدفقط گریست ب حال طفلیکه تازه ب ه این دنیای بی عدالتی چشم بازمیکند و امی دبه زندگی دارد،افسوس

  • مهدی ارسالی در

    درد مردم رو بایدد خودمردم حل کنند ن دولت ک زیر تورم هس ک نفتش باید دزدگی بفروشه اصن تورم میدونین چیه

  • ناشناس ارسالی در

    هرموقع خواستن یچیزی رو گرون کنن حرف ازسه ام عدالت میکشن وسط که سرگرممون کنن.مارو خر فرض کردین یا خودتونو میزنین به خرییت؟ ؟؟ هاااااا

  • منصورساکی ارسالی در

    ا قای محترم مردم واقعا تو نون شبشون ماند ن ا ین همه دوزی و خونه بری و کیف قاپی و ا عتیاد بیش از حد همش مال فقر و بیچارگی مردمه همش از ناچاری سرقت بیشترشده اگ کار بود هیچکدوم دنبال کثافتکاری نمی رفتن

  • آقا سجاد ارسالی در

    سلام من سهاممو کلی میفروشم یک سهام یک می لیونی دارم یکی سهام پانصد تومان دارم فقط به این شماره تماس بگید ۰۹۰۱۹۹۰۷۵۶۴

  • ناشناس ارسالی در

    با سلام دولت ب این بزرگی کاری نمیکنه حدا قل کارخانها نخوابن ک این همه کارگر بیکار نمونن یکیش خودم ۳سال بیکارم شغل آزاد دا رم هر جام میرم باید پول داشته باشی ک کار تو راه بندازن مستجرم کی باید جواب گوی بد بختیامون باش

  • amiryal ارسالی در

    در پاسخ دوستمون که عزت نفس دارن عرض کنم ماهی 2 ملیون با این تورم شما حقوق به حسا ب میاری اقای عزیز کدوم میوه سراغ داری زی ر10 هزار تومان باشه حالا که دیگه مرغ و ت خم مرغ هم شده یه معما خلاصه کنم وای بحال اجاره نشینها وای بحال راننده تاسی ها وا ی بحتال کارگران فضای سبز اصلا وای بحال98 درصد مردم عزیز وطنم می دونم که زیر بار گرونی دیگه نای داد زدن هم ندارید همدردم

  • سجاد ارسالی در

    به ولای علی هر بلایی سرتون بیاد حق تونه
    اون موقعی که میگفتیم طرف دزده دزد ه دزده
    کی باور کرد ؟ ۱۸ میلیون ای رانی رای دادند به روحانی دزد
    بدو نید اره اهای تویی که رای روحانی دادی هر بار که یک کارگر شرمنده خانواده میشود تو از طرف خدا و تمام ملائک لعن میشوی
    بدون که حق الناس گردنته
    هه هه😒

  • سیدسجاد رضوی ارسالی در

    به دزد رای میدید
    توقع دارید گل و بلبل بشه؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    خدا عاقبت ما ایرانی جماعت تو مملکتمون رو خودش ختم به خیر کنه

  • ناشناس ارسالی در

    ای مردم کی میخایین بیدار بشین میگیم سهام عدالت،ولی هیچ عدالتی توش نیست،مسئله فقط اینکه به یه نحوی مردم رو مشغول کنن،درسته بلاخره پول این ۳۰٪رو میدم ولی باز یه ۳۰٪دیگه رو آزادسازی میکنن،چون بلاخره باید مردمو بدجوری مشغول کنن تا ببینن به کجا میرسن،اصلا حساب کردین که کل سهام رو هم بخرن با پول اون چکار میشه کرد،نگین پراید شده ۷۵میلیون بگین با۷۵میلیون میشه فقط یه پراید حلبی خرید،ما ایرانی‌ها مردیم پول قبر هم نداریم،موقع جنگ مردم گشنگی نمیکشن ولی نه جنگی هست نه چیزی به اون خداوندی خدا گشنه می‌خوابم دیگه خودتون تا آخرشو بخونین🚳🚭🚯🚱🚷📵🔞🚾

  • علی ارسالی در

    من از ایوا فرختم ۱۲خرداد چرا تا الان واریز نشد ما گرفتاریم سهام فروختیم

  • ناشناس ارسالی در

    ایوا بانک ملی واریز کن دیگه ۲۷روز شد

  • ناشناس ارسالی در

    چرا بانک ملی واریز نمیکنه فروش سهام ۲۷رو ز شد از ایوا فروختم هنوز هیچ واریز نکردن

  • ناشناس ارسالی در

    از تاریخ ۱۲خرداد الان هم ۸تیر ثبت فروش ۳ ۰درصد سهام فروختم از ایوا هنوز هیچ مبلغی واریز نکردن

  • nafas ارسالی در

    این سهام وبورس خودش منبع درامدی بود برای دولت که!!به بهانه فروختن واین مسخره باز یا چقد پول از کسایکه میخواستم بفروشن و ب اید کد شبا این چرت و پرت رو بگیرن واریز کردن؟خب همین چقد شده؟ببیند دولت اگه همین عوارضی ها رو بخواد به مردم بدن که نمیدن و معلوم نیست چی میشه..هیچ کسی فقیر بحسا ب نمیاد!!یه مغازه بین راه ۲۰درصد از فروش خودشو مالیات میده کجا خرج میشه؟خیلی جاد ه ها نه خط کشی دارن نه برق پراز چاله وچو له..بعد از یه سواری از مثلا قم تا اراک ۷ ۰۰۰هزارتومن عوارض میگیرن بماند که کامیون ۶۰ تومن میده خوب روزانه میدونید از مردم چقد عوارض میگیرن؟حتی ماشین حساب هم کم م یاره..حالا نشستیم بازی جدید بورس وسهام ع دالت رو بازی میکنیم سرگرمی فعلا جدید نخو د سیاه

  • هدایت اختیاری ارسالی در

    سلام من بانک کشاورزی ۱۳۸۰۰۰۰۰۰تومان انداخت برام دیگه همینه

  • ناشناس ارسالی در

    ههههععععععاااااااااا سهام عدالت، ،،،،چی میگههههههه؟

  • ناشناس ارسالی در

    وای حالت تهوع گرفتم بس کنیدددددددد سهام عدالت ووووو

  • ناشناس ارسالی در

    این همه ناله برای چه این همه زجه برای که....سلام دوستان یک چیزی بکم ما ملت کم صبری هستیم یعنی جای که باید صبور باشید نیستید جای که باید عجله کنید صبوری خرج میکنید.... درست واریز دیر شد .....من شرمند شما هستم ....دستور دادم که سریعن مشکل شما این همفته حل بشو نیست ....فقط خودتون کار کنید بخورید اگر هم تو این کرونا اینها رفتین که بهتر اگر هم که نرفتین زیر که بعد ۱۴۰۰واریز میکنند

  • مسعود ارسالی در

    من هم مددجوی بهزیستی بودم اما پونصد تومن بهم دادند وقتیکه گفتند پول بقیشو بدین ب ه نون شب محتاج بودم چه رسه پونصدتومن قسط بدیم چرا وام به ما ندادند که چهارصد توم ان رو بپردازیم البته معلومه همش فیلم ساز مان‌یافته است

  • کاظم ارسالی در

    پس تکلیف اونایی که اصلا سهام ندارن چیه .

  • شکوفه ارسالی در

    سلام
    درسته تو جامعه بعضی واقعا تو امورات ی از جمله استخدام پارتی بازی می ک نن.و یا تو دادگاه و نظام با پارتی رف و ر جوع میشن و خون اشامی می کنن.
    ولی ت و سهام عدالت دیگه خبری از پارتی و خون خو ری نیس و انصاف و سرمایه هست.
    مطمن هستیم دولت حق نمی خوره.

  • محمدرضا حمادی پور ارسالی در

    اخه پست بانک کی واریز میکنه فقط 15 میلیون 7 روز پیش واریز کردن دیگه بقیه سهامم را واریز نکردن من به پولم احتیاج دارم واریز کنید لطفا خیلی صبر کردیم

  • ناشناس ارسالی در

    چراسهام عدالت مامردم بدبخت نمیدند خق ملت میخورند روزبه بدبختریم خریان پریشان درمانده

  • سارا ارسالی در

    خاک برسر دولت کنم با سهام عدالتش که پول خودمونو ذره ذره به ما میدن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها