|
کدخبر: 60695

کارشناس صنعت بیمه در گفت‌وگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

تحول صنعت بیمه با نفوذ استارتاپ‌ها

شماعی گفت: با ورود علوم فناوری اطلاعات و استارت‌آپ‌ها تحولی در نفوذ این بیمه پدید می‌آید، از‌این‌رو در این بخش نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری احساس می‌شود.

گسترش نیوز: ایمان شماعی کارشناس صنعت بیمه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز در مورد اظهار کرد: تعداد شعب و نمایندگی‌های بیمه در سال‌های اخیر افزایش قابل‌توجهی داشته است که به‌واسطه این رشد می‌توان انتظار رشد حق بیمه در این صنعت را داشت.

shamai.jpg

شماعی ادامه داد: با بررسی بازه زمانی ۱۵ ساله درمیابیم که تعداد نمایندگان بیمه حدود ۱۶ درصد افزایش داشته‌اند؛ همچنین در طی این مدت حق بیمه‌های صادرشده نیز (بدون احتساب تورم) با افزایش ۱۰.۸ درصدی روبه‌رو بوده است.

کارشناس صنعت بیمه بیان کرد: رشد‌های صنعت بیمه می‌تواند نویدبخش شکوفایی در دیگر بخش‌های این صنعت باشد. اکنون یکی از مشکلات جدی صنعت بیمه به ضعف شبکه فروش برمی‌گردد.

وی تشریح کرد: بنابراین شرکت‌های بیمه علاوه بر توجه به افزایش کمی نمایندگی‌ها باید به آموزش کاربردی و توانمندسازی این نمایندگان بپردازند. در این برهه زمانی نیاز قابل‌توجهی به توجیه کاربردی نمایندگان احساس می‌شود.

شماعی معتقد است: با ورود علوم فناوری اطلاعات و استارت‌آپ‌ها تحولی در نفوذ این بیمه پدید می‌آید، از‌این‌رو در این بخش نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری احساس می‌شود.

کارشناس صنعت بیمه مطرح کرد: رشد و توسعه محصولات و ارائه خدمات نوین به مشتریان با کندی شکل می‌گیرد و علت این امر بی‌توجهی به زیرساخت‌ها و پیش‌نیازهای فناوری است. متأسفانه اکنون بخش زیادی از شرکت‌های بیمه‌ای تنها به عملیات‌ بیمه‌گری توجه دارند.

شماعی خاتمه داد: سرمایه‌گذاری در بخش فناوری اطلاعات به قدری ضعیف است که می‌توان با بررسی و قیاس صنعت بیمه و بانک‌ها متوجه شدت ضعف آن شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها