|
کدخبر: 322385

استیبل کوین تتر چه ویژگی هایی دارد؟

ایده طراحی USDT اولین بار توسط شخصی به نام Willett مطرح شد که قصد داشت ویژگی‌های بیت کوین را با سایر کریپتوکارنسی‌ها ترکیب کرده و توکنی خلق کند که حداقل نوسان را داشته باشد. سرانجام تلاش‌های او در سال 2014 به نتیجه رسید و این استیبل کوین با نام RealCoin به بازار عرضه شد.

ازآنجایی‌که این دارایی درحال‌حاضر یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتالی است، سرمایه‌گذاران زیادی، بخشی از سبد خود را به آن اختصاص می‌دهند. تصمیم گرفتیم در این مقاله ویژگی‌های مهم و تاثیرشان بر قیمت تتر را بررسی کنیم. برای افزایش اطلاعات خود در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

پشتیبانی از بلاکچین‌های مختلف

یکی از ویژگی‌های مهم این توکن طبق آنچه که در بررسی تخصصی کاربر خرید تتر در دنیای ارز دیجیتال گفته شد، پشتیبانی از بلاکچین‌های مختلف بوده که کار خرید تتر و فروش آن در صرافی‌های مختلف را بسیار ساده‌تر کرده است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا با بررسی مزیت‌های هر شبکه و کارمزدی که بابت تراکنش‌ها دریافت می‌کند، انتخاب بهتری انجام داده و هزینه نقل و انتقال را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهند. برخی از بسترهای شناخته‌شده که این رمز ارز از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، عبارت هستند از:

  • تتر از استاندارد ERC-20 بر بلاک‌چین Ethereum پشتیبانی می‌کند که بستری امن و پرطرفدار برای انجام تبادلات به‌حساب می‌آید.

  • از دیگر شبکه‌هایی که می‌توان برای فروش تتر یا خرید این دارایی از آن استفاده کرد، TRC-20 است که مربوط به بلاکچین Tron بوده و هزینه بسیار ناچیزی دریافت می‌کند.

ثبات قیمت تتر

نوسان ناچیز قیمت Tether در محدوده‌ای خاص یکی از موضوعاتی به‌حساب می‌آید که در جهان ارزهای دیجیتال بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این دارایی به‌عنوان یک ارز با پشتوانه دلار آمریکا ریسک سرمایه‌گذاری را به شدت کاهش داده و به فعالان این حوزه اجازه می‌دهد تا هنگام نزول قیمت، سرمایه خود را به USDT تبدیل کرده و ارزش آن را حفظ کنند.

نقدشوندگی بالا

تتر به‌عنوان یک ارز دیجیتال با پشتوانه دلار، نقش مهمی در جهان ارزهای دیجیتال ایفا می‌کند. یکی از اصلی‌ترین دلایل نقدشوندگی بالای این دارایی، مرتبط بودن آن با ارزهای فیات است که موجب‌شده بسیاری از افراد به‌راحتی آن را به‌عنوان یک ابزار انتقال سریع و ارزان بپذیرند.

علاوه‌براین، قیمت تتر نوسان بسیار کمی دارد و همین امر موجب شده تا فعالان بازار مشکلی با پذیرش این دارایی نداشته باشند و اعتمادشان نسبت به آن افزایش پیدا کند. مزیتی که به آن اشاره کردیم باعث شده USDT به‌طور گسترده در صنعت بانکداری و مالی، مورد استفاده قرار گیرد و بسیاری از اشخاص و شرکت‌ها برای انجام بخشی از تراکنش‌های مالی خود اقدام به خرید تتر کنند.

شفافیت

شفافیت این استیبل کوین یکی از دلایل اصلی استقبال بسیاری از سرمایه‌گذاران از آن است و تاثیر عمیقی بر اعتماد کاربران به ارز دیجیتال گفته‌شده دارد. این توکن به‌عنوان یک ارز پشتوانه‌ای که با دلار آمریکا و سایر ارزهای فیات مبادله می‌شود، اطلاعات دقیق و صادقانه در مورد میزان ذخایر خود در اختیار فعالان بازار قرار می‌دهد.

همچنین، شفافیت در مورد عملکرد و معاملات تتر نیز اهمیت دارد. داده‌های دقیق و به‌روز درباره تعداد رمزارزهای موجود، تراکنش‌های انجام‌شده، وضعیت حساب‌ها و سایر جنبه‌های مرتبط با عملکرد آن، موجب ثبات قیمت تتر شده است.

امنیت بالا

امنیت بالا ازجمله اولویت‌های اصلی طراحان و توسعه‌دهندگان این پروژه به‌حساب می‌آید. تضمین امنیت در همه جنبه‌ها، از ذخیره‌سازی تا انتقال و استفاده، امری حیاتی برای اعتماد هرچه بیشتر کاربران به سیستم است. به‌عنوان مثال پلتفرم‌هایی که از تتر استفاده می‌کنند باید دارای استانداردهای خاص و مکانیسم‌های مورد تایید برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز باشند. علاوه‌براین، شبکه‌هایی که برای انتقال USDT از آن‌ها استفاده می‌شود، پایداری بسیار بالایی دارند. همه موارد گفته‌شده موجب ثبات قیمت تتر و استقبال فعالان بازار از آن شده است.

تبدیل آسان

تبدیل آسان یکی از ویژگی‌های بارز تتر به‌عنوان یک ارز دیجیتال با پشتوانه فیات است. بسیاری از پلتفرم‌های تجارتی و اکسچنج‌های ارزهای دیجیتال امکان تبدیل Tether به ارزهای دیگر و برعکس را فراهم می‌کنند. این امر به کاربران این اجازه را می‌دهد که با استفاده از کوینی که در اختیار دارند، به سرعت و با کمترین هزینه ممکن خرید و فروش خود را انجام داده و در بازار کریپتوکارنسی‌ها به فعالیت بپردازند.

سرعت بالای تبادلات

یکی از معضلات بزرگ استفاده از سیستم‌های مالی سنتی برای جابه‌جایی و پرداخت هزینه‌ها، زمان‌بر بودن است. یکی از ویژگی‌های مهم این دارایی در کنار ثبات قیمت تتر، سرعت بالای انجام تراکنش‌ها بوده که به کاربر اجازه می‌دهد در کمتر از چند ثانیه دارایی را از کیف پولی به ولت دیگر منتقل کند. جالب است بدانید که کارمزد نقل و انتقال استیبل کوین‌ها در بلاکچین‌های مختلف بسیار کمتر از بانکداری سنتی است. همین امر باعث شده تا کسب‌وکارها ترجیح دهند برای انجام پرداخت‌های خود از این روش استفاده کنند.

ضد تورمی

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور ایران، تورمی است که قدرت خرید مردم را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. ازآنجایی‌که قیمت تتر به دلار بستگی دارد، شما می‌توانید دارایی‌های ریالی را به USDT تبدیل کرده و دغدغه‌های خود را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهید. برای انجام این کار کافیست یک صرافی معتبر انتخاب و در آن افتتاح حساب کنید.

البته قبل از انجام این کار به شما توصیه می‌کنیم حتما بررسی‌های لازم را در مورد اکسچنج مورد نظر انجام دهید. به‌عنوان مثال اگر قصد استفاده از خدمات پلتفرم خارجی را دارید، در مورد شرایط همکاری با کاربران ایرانی تحقیقات لازم را انجام دهید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود؛ زیرا بسیاری از وب‌سایت‌ها به‌دلیل تحریم، حاضر به همکاری با سرمایه‌گذاران داخل کشورمان نیستند.

جمع‌بندی

بدون‌شک USDT یکی از دارایی‌های پرطرفداری است که عرضه آن در سال 2014 تحولی بزرگ در بازارهای مالی ایجاد کرد. برای آشنایی هرچه بیشتر شما با استیبل کوین گفته‌شده، در این مقاله به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های توکن Tether اشاره کردیم که تعدادی از آن‌ها روی ثبات قیمت تتر نیز تاثیرگذار هستند. اگر می‌خواهید با این ارز دیجیتال پرطرفدار، مزیت سرمایه‌گذاری و استفاده در تبادلات روزانه خود بیشتر آشنا شوید، به شما توصیه می‌کنیم حتما بخش‌های مختلف این مطلب را با دقت مطالعه کنید و بدون آگاهی وارد این بازار نشوید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها