|
کدخبر: 297693

رشد ۲۷ درصدی ارزش بازار این ارز دیجیتال

داده‌های کوین مارکت کپ نشان می‌دهد که استیبل‌کوین دلاری متعلق به بایننس BUSD ،پس از کاهش ارزش بیش از یک میلیارد دلاری در ۳۰ روز گذشته، اکنون در جایگاه چهارم به لحاظ ارزش بازار در میان سایر استیبل‌کوین‌ها قرار دارد.

اقتصاد رشد ۲۷ درصدی ارزش بازار این ارز دیجیتال

در حال حاضر، ارزش بازار BUSD به ۴.۳۰ میلیارد دلار رسیده است که ۲۹ درصد از ۵.۵۴ میلیارد دلار در ۱۸ می کاهش یافته است. روند کاهش ارزش بازار این استیبل‌کوین از دسامبر سال گذشته، زمانی که ارزش بازار آن به بالای ۲۳ میلیارد دلار رسید، شروع شده است.

کاهش ارزش بازار BUSD به موازات تحولات عمده پیرامون بایننس پس از سقوط صرافی FTX در نوامبر ۲۰۲۲ است. دسامبر گذشته، گزارشی مبنی بر هدف قرار گرفتن بایننس توسط وزارت دادگستری ایالات متحده منجر به برداشت خالص ۳.۶ میلیارد دلاری ظرف هفت روز شد.

مشارکت بین بایننس و Paxos Trust در سپتامبر ۲۰۱۹ استیبل‌کوین BUSD را ایجاد کرد. Paxos این استیبل‌کوین را صادر می‌کند و مالک آن است، در حالی که بایننس از طریق برند خود به آن اعتبار بخشیده است. برای Paxos، این مشارکت چالش‌های جدیدی را به همراه داشت. در ماه فوریه، گزارشی از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارائه شد که ادعا می‌کردBUSD  یک اوراق بهادار ثبت نشده است.

این تحقیقات باعث شد که اداره خدمات مالی نیویورک (NYDFS)  به Paxos دستور دهد تا صدور BUSD را متوقف کند. این اتفاق‌ها با هم، سهم قابل توجهی از بازار BUSD را از ۱۵.۸۸ میلیارد دلار در ۱۲ فوریه به ۸.۳۸ میلیارد دلار کاهش داد.

آخرین ضربه به BUSD پس از شکایت SEC علیه بایننس در ۵ ژوئن به دلیل ارائه اوراق بهادار ثبت نشده وارد شد.  رگولاتور ایالات متحده ۱۳ اتهام علیه صرافی بایننس اعمال کرد، از جمله عرضه اوراق بهادار ثبت نشده و فروش توکن‌های BNB و BUSD.

تسلط بر بازار استیبل‌کوین‌های وابسته به دلار آمریکا در سال گذشته دستخوش تغییراتی شده است و در حالی که بیشتر استیبل‌کوین‌ها در حال کاهش بودند استیبل‌کوین (USDT)  تتر به رشد خود ادامه داد و به بالاترین حد خود رسیده است.

علاوه بر این استیبل‌کوین دلاری USDC شاهد کاهش سهم بازار خود از ۳۴.۸۸٪ در می ۲۰۲۲ به ۲۳.۰۵٪ در می ۲۰۲۳ بود. در همان دوره سهم بازار BUSD از ۱۱.۶۸٪ به ۴.۱۸٪ کاهش یافت، در حالی که سهم Dai از بازار کریپتو از ۴.۰۵ درصد در می ۲۰۲۲ به ۳.۶۶٪ کاهش یافت.

از سوی دیگر، سهم بازار استیبل‌کوین USDT تتر در میان دیگر استیبل‌کوین‌ها در حال افزایش است. تسلط تتر بر بازار استیبل‌کوین‌ها در ماه می به ۶۵.۸۹ درصد رسید و ارزش بازار آن به ۸۳.۱ میلیارد دلار افزایش یافته است، در حالی که ارزش بازار USDC از اوج ۵۵ میلیارد دلار به ۲۹ میلیارد دلار کاهش یافته است.

 

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها