|
کدخبر: 307734

اهمیت خرید تتر در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

تتر یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای بازار کریپتوکارنسی است که توانسته است جایگاه سوم از نظر حجم معاملات و ارزش را در بین سایر کوین‌های موجود در بازار کسب کند. حجم معاملات این کوین بسیار بالاست. به همین دلیل است که تمامی صرافی‌ها و سایت‌های معتبر به‌صورت لحظه‌ای قیمت تتر را اعلام می‌کنند. اما دلیل محبوبیت این کوین چیست؟ چرا بسیاری از معامله‌گران در بازه‌های زمانی مختلف به خرید تتر روی می‌آورند؟ در این مقاله به شرح اهمیت این کوین محبوب در بازار ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت.

تتر چیست؟

توکن تتر سومین رمزارز پرفروش بازار ارزهای دیجیتال است که در گروه استیبل کوین‌ها قرار می‌گیرد. درواقع تتر بزرگ‌ترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار به‌شمار می‌آید. جالب است بدانید که قیمت تتر در تمامی بازه‌های زمانی سال یکسان و برابر یک دلار است. دلیل این امر نیز به ارز فیات بودن توکن تتر باز می‌گردد. ارز فیات به ارزی گفته می‌شود که توسط یک کالای فیزیکی مانند نقره و طلا پشتیبانی نمی‌شود، بلکه این استیبل کوین‌ها توسط مرکز صادرکنندۀ آن‌ها پشتیبانی می‌شوند.

هدف بسیاری از معامله‌گران از خرید تتر، ذخیره‌سازی سود دیگر کوین‌های بازار ارزهای دیجیتال است. همچنین این افراد از تتر برای انتقال سرمایه‌گذاری خود به ارزهای فیات یا خارج از آن بهره می‌برند. در حال حاضر تتر بزرگ‌ترین استیبل کوین بازار رمزارزهای دیجیتال بوده که تقریباً ۵۳ درصد از کل سرمایۀ بازار استیبل کوین‌ها را به خود اختصاص داده‌است.

چرا قیمت توکن تتر ثابت است؟

ارزش توکن تتر پیوندی ناگسستنی با دلار آمریکا دارد و به‌ندرت تحت‌تأثیر نوسانات بازار رمزارزهای دیجیتال قرار می‌گیرد. ارزش یک استیبل کوین به دارایی‌های باثباتی مانند طلا، دلار آمریکا یا ارزهای کم‌نوسان دیگر بستگی دارد. به عبارت ساده‌تر، مؤسسان تلاش می‌کنند که قیمت تتر همواره ارزشی برابر با قیمت یک دلار آمریکا داشته باشد.

باتوجه‌به موارد گفته‌شده در پاراگراف گذشته می‌توان علاقۀ سرمایه‌گذاران بازار رمزارزهای دیجیتال را به این استیبل کوین توجیه کرد. معامله‌گران کریپتوکارنسی از استیبل کوین‌هایی مانند تتر استفاده می‌کنند تا نقدینگی معامله‌های خود را ثابت نگه دارند. همچنین خرید تتر زمینۀ ورود و خروج به مبادلات بازار ارزهای دیجیتال را به‌گونه‌ای فراهم می‌کند که معامله‌گران از نوسانات قیمتی دیگر رمزارزهای دیجیتال در امان بمانند.

ثبات قیمت تتر ناشی از ذخایر ارزی آن است، زیرا مؤسسان آن ادعا می‌کنند دارایی‌هایی را در اختیار دارند که ارزش آن‌ها برابر یا بیشتر از تعداد کل توکن‌های تتر در حال گردش است. این دارایی‌ها شامل پول‌های نقد یا معادل نقدی مانند اوراق‌قرضۀ کوتاه‌مدت یا سپرده‌های مدت‌دار می‌شوند. تتر به صدور چندین استیبل کوین دیگر که توسط دارایی‌های مختلف پشتیبانی می‌شوند می‌پردازد. ازجمله این کوین‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Tether Gold (AUXT): به قیمت طلا وابسته است.

  • Tether Euro (EURT):به قیمت یورو وابستگی دارد.

  • Tether GBP (GBPT): به پوند united kingdom وابسته است.

  • Tether Yuan (CNHT): به واحد پولی یوآن چین وابستگی دارد.

اهمیت خرید تتر در بازارهای مالی ارز دیجیتال

همان‌طورکه در بخش‌های قبلی نیز اشاره شد،‌ تتر محبوب‌ترین استیبل کوین بازار رمزارزهاست و حدود ۵۱ درصد معاملات بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده‌است. اما چرا خرید تتر در بازارهای مالی ارزهای دیجیتال از اهمیت بالایی برخوردار است؟ چه دلایلی موجب فراگیرشدن این استیبل کوین در انواع صرافی ارز دیجیتال می‌شود؟ با تحلیل تتر و ساختار آن می‌توان به‌ سؤال‌های بالا پاسخ داد:

پشتیبانی از چندین شبکۀ بلاک‌چین

توکن‌های تتر بر روی چندین بلاک‌چین توزیع می‌شوند که انجام معاملات مختلف و سرمایه‌گذاری را بسیار آسان‌تر می‌کنند. ازجمله بلاک‌چین‌هایی که توکن تتر از آن‌ها پشتیبانی می‌کند عبارت‌اند از:

  • Algorand

  • Polygon

  • Bitcoin

  • Ethereum

  • EOS

  • Kava

  • Polka

  • Tezos

  • Solana

پذیرش گسترده

از صرافی‌ها و اپلیکیشن‌های کیف پول دیجیتال گرفته تا پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi)، همه‌وهمه از معاملات توکن تتر پشتیبانی می‌کنند. همچنین گستردگی و پذیرش این ارز دیجیتال به‌قدری است که تمامی صرافی‌ها و سایت‌های معتبر به‌صورت لحظه‌ای قیمت تتر را اعلام می‌کنند.

پشتیبانی صددرصدی ذخایر تتر

همۀ توکن‌های تتر با یک ارز فیات منطبق به‌صورت ۱ به ۱ به بازار ارائه شده و ۱۰۰٪ توسط ذخایر نام‌برده‌شده در بخش‌های قبلی پشتیبانی می‌شوند. ذخایر موجود با هزینۀ لازم برای بازخرید همۀ توکن‌های تتر در حال گردش مطابقت داشته یا بیشتر از آن است. به همین دلیل است که قیمت خرید تتر همواره با قیمت یک دلار برابری می‌کند.

شفافیت معاملات

دارایی‌های صادر و ذخیره‌شدۀ توکن‌های تتر به‌صورت عمومی و به‌روز اعلام می‌شوند.

پشتیبانی از ارزهای رایج جهانی

طیف پشتیبانی تتر از ارزهای فیات بسیار گسترده است. این استیبل کوین از دلار آمریکا (USD)، یورو (EUR)، پزوی مکزیک (MXN) و یوان چینی (CNH) پشتیبانی می‌کند.

انجام آسان و سریع تراکنش‌ها

نحوۀ توزیع و ارائه توکن تتر به‌گونه‌ای است که انجام تراکنش‌های مربوط به آن در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. تراکنش‌های مربوط به این استیبل کوین را می‌توان تنها در چند دقیقه تکمیل کرد. این مزیت ازآن‌جایی خود را بیشتر نشان می‌دهد که معامله‌گران برای خروج دارایی‌های خود از بازار کریپتوکارنسی عجله دارند، زیرا گاهی اوقات آنقدر ریزش قیمت ارز دیجیتال سریع صورت می‌گیرد که خروج چند لحظه زودتر سرمایه، موجب جلوگیری از زیان‌های مالی بیشتر می‌شود.

عدم دریافت کارمزد

یکی از مهم‌ترین دلایل خرید تتر یا فروش آن به‌صورت گسترده،‌ به عدم دریافت کارمزد تراکنش‌ها باز می‌گردد. البته شایان ذکر است که این امکان برای تراکنش‌های انجام‌شده بین کیف پول‌های رمزنگاری Tether وجود دارد.

عدم‌نوسان قیمت تتر

ثبات قیمت توکن تتر در مقایسه با سایر کوین‌های موجود در صرافی ارز دیجیتال موجب شده‌است تا معامله‌گران علاقۀ بیشتری به ذخیرۀ سرمایه‌های خود به‌وسیلۀ آن پیدا کنند. اگر دقت کرده باشید، بسیاری از صرافی‌های بازار کریپتوکارنسی ارزهای فیات را نمی‌پذیرند، اما از پذیرش توکن تتر امتناع نمی‌ورزند.

آیا تتر رمزارز مناسبی برای سرمای گذاری است؟

در حقیقت خرید استیبل کوین‌ها باهدف سرمایه‌گذاری زیاد منطقی به نظر نمی‌رسد، زیرا قرار نیست ارزششان افزایش یابد. از این کوین‌ها فقط می‌توان در راستای ذخیرۀ سرمایه و دور نگه‌داشتن آن از نوسانات بازار رمزارزها استفاده کرد، زیرا ارزش یک توکن تتر همواره برابر با یک دلار است.

خرید ارز دیجیتال در صرافی ارز دیجیتال والکس

صرافی ارز دیجیتال والکس معتبرترین صرافی ارز دیجیتال در ایران است که با داشتن بیش از یک میلیون کاربر فعال، خود را از سایر صرافی‌های کشور متمایز کرده‌است. این صرافی با ارائه امکاناتی ازجمله کیف پول اختصاصی، سپرهای امنیتی مدرن، بات معامله‌گر و... خدماتی ارزشمند را به مخاطبان خود ارائه می‌کند. شما می‌توانید به‌صورت لحظه‌ای، قیمت تتر را از این سایت استعلام بگیرید. همچنین خرید تتر و سایر رمزارزهای بازار کریپتوکارنسی در این سایت امکان‌پذیر است.

منبع : 

https://www.hamshahrionline.ir/news/790116/چرا-خرید-تتر-در-بازار-ارزهای-دیجیتال-اهمیت-دارد

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها