|
کدخبر: 316780

بیمه/خسارت/حق بیمه

پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریالی بیمه سلامت به بیماران خاص

علی محمد جعفرپور، رئیس بیمه سلامت در فارس، اجرای دستورات رهبری را وظیفه‌ای مهم دانست و از توسعه پوشش حمایتی برای بیماران با شرایط پزشکی خاص و دشوار خبر داد.

بانک و بیمه پرداخت ۵۰۰ میلیارد ریالی بیمه سلامت به بیماران خاص

جعفرپور از توسعه پوشش بیمه‌ای اطلاع داد و با ارائه آمار، اظهار داشت که بیش از ۷۳ هزار نفر از بیماران خاص و صعب‌العلاج در سیستم بیمه سلامت استان فارس به طور فعال شناسایی و تأیید شده‌اند و اکنون از خدمات حمایتی بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ نوع بیماری در این سیستم ثبت شده و مشمول دریافت پوشش‌های حمایتی هستند، گفت: در استان فارس مبلغی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال به بیماران خاص و صعب‌العلاج پذیرش شده در سیستم پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس با اشاره به تفکیک نوع بیماران خاص گفت: جمعیت بیماران خاص معتبر ثبت شده در سامانه بیش از ۷۵۰۰ نفر است که به ترتیب بیماران ام اس، همودیالیز، تالاسمی، پیوند کلیه و هموفیلی بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند.

جعفرپور، میزان پرداختی به مؤسسات درمانی در سال جاری برای بیماران خاص و صعب العلاج را معادل ۴۶۷ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تمامی تلاش بیمه سلامت بر مبنای کاهش زمان پرداخت مطالبات به مراکز درمانی و داروخانه ها استوار است و در تلاش هستیم تا باقیمانده مبالغ در اسرع وقت پرداخت شود.

مدیرکل بیمه سلامت فارس اظهار کرد: سقف پرداختی برای هر بیمار خاص و صعب العلاج در سال جاری معادل ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش از تلاش برای گفتمان‌سازی در حوزه پیشگیری و ارتقای سلامت جامعه خبر داد و گفت: برای بهبود شرایط نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه‌های پزشکان و بیماران هستیم.

جعفرپور بیان کرد: در ایران به‌طور متوسط در هر نسخه ۴ قلم دارو توسط پزشکان تجویز می‌شود در حالی که سرانه جهانی در حدود یک و شش دهم است

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها