|
کدخبر: 300741

بررسی صرافی بینگ ایکس

یکی از معروف‌ترین و پیشرفته‌ترین صرافی‌های آنلاین بین‌المللی که فعالیت خود را از سال 2018 با نام بینگ‌بون (Bingbon) آغاز کرد و از سال 2021 به بعد با نام جدید به فعالیت خود در بازارهای مالی ادامه می‌دهد، صرافی بینگ ایکس نام دارد. دفتر مرکزی بینگ ایکس در کشور سنگاپور واقع شده‌است. این صرافی در کشورهایی مانند تایوان، هنگ کنگ، کانادا و اتحادیه اروپا نیز شعبه دارد. چیزی که این صرافی را نسبت‌به سایر صرافی‌ها متمایز می‌کند، این است که کاربران آن امکان معامله در همهٔ بازارهای مالی ازجمله بازار ارز دیجیتال و بازار سهام را دارند و با بالاترین بازده سرمایه‌گذاری می‌کنند. عدم دریافت کارمزد، ارائه طیف وسیع و گسترده‌‌ای از خدمات به کاربران خود در بیش از صد کشور جهان، نبود محدودیت برای کاربران ایرانی و پشتیبانی از زبان فارسی، از ویژگی‌های دیگر Bingx است. در این مقاله قصد داریم به بررسی صرافی معتبر بینگ ایکس بپردازیم.

بررسی تاریخچه و افتخارات بینگ ایکس

همان‌طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، BingX در سال 2018 تأسیس و راه‌اندازی شد‌ و با ارائه قابلیت‌های برتری مانند کپی تریدینگ در سال 2019 و قرار گرفتن در صدر فناوری بلاک‌چین، توانست به شهرت جهانی برسد. انشعاب این صرافی به مناطق انگلیسی و دستیابی به حجم بالایی از معاملات باعث شد که در سال 2020، به رشد بسیار بالایی دست پیدا کند. از افتخارات دیگر این صرافی معتبر و پیشرفته، می‌توان به کسب رتبهٔ هفتم حجم معاملات کوین مارکت گپ در طول 24 ساعت در سال 2021، پردازش 200 هزار سفارش در هر ثانیه، داشتن روزانه 10 هزار مشتری معاملاتی و برخورداری از 700 میلیون دلار حجم معاملات روزانه اشاره کرد. از بنیان‌گذاران و تیم مدیریتی صرافی BingX اطلاعات دقیقی وجود ندارد. فقط در بخش About us صرافی به این موضوع اشاره شده‌است که متخصصان پیشگام و شرکت‌های پیشرو با بیش از ده سال سابقه در حوزه‌های تخصصی، تیم مؤسس این صرافی را تشکیل داده‌اند و هدف آن‌ها ایجاد امکانات و شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری افراد در بازارهای مالی مختلف است. در حال حاضر بیش از 127 نفر به‌عنوان کارمند، در صرافی بین‌المللی بینگ ایکس مشغول فعالیت هستند.

بینگ ایکس چه امکانات و قابلیت‌هایی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد؟

مهم‌ترین قابلیت‌های ارائه‌شده توسط صرافی BingX شامل موارد زیر است:

  • امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال به‌صورت سراسری؛

  • در نظر گرفتن‌ پاداش دلاری برای تریدرها و معامله‌گران موفق؛

  • ارائه پیشرفته‌ترین و گسترده‌ترین قابلیت‌های کپی تریدینگ با آمارها و داده‌های خوانا و واضح؛

  • پشتیبانی 24ساعته از کاربران و پاسخ دادن به سوالات آن‌ها؛

  • پشتیبانی از 10 زبان زندهٔ دنیا ازجمله زبان فارسی؛

  • ارائه پشتیبانی گسترده از ارزهای فیات با پلتفرم‌هایی مانند مون‌پی و Banxa؛

  • امکان بستن قراردادهای دائمی؛

  • ارائه پلتفرم کاربرپسند دارای قابلیت‌ دسترسی آسان برای افراد متخصص و تازه‌کار تنها با تأیید یک ایمیل؛

  • امکان ثبت سفارش و خرید و فروش دارایی‌ها در بازار اسپات به‌سرعت و با نرخ تبدیل لحظه‌ای؛

  • امکان انجام معاملات استاندارد برای تریدرهای مبتدی و معاملات دائمی برای تریدرهای حرفه‌ای در بازار مشتقات؛

  • امکان استفاده از اکانت دمو برای انجام معامله با پول غیرواقعی با هدف تقویت مهارت‌ها؛

  • امکان معامله بیش از 300 ارز دیجیتال از طریق سایت و اپلیکشن‌های Android و IOS.

کاربران ایرانی چگونه می‌توانند از امکانات و قابلیت‌های بینگ ایکس استفاده کنند؟

با توجه به قرار گرفتن دفتر مرکزی بینگ ایکس در کشور سنگاپور، درصد زیادی از کاربران این صرافی از کشورهای آسیایی هستند. ایران نیز به‌عنوان یک کشور آسیایی، بازار هدف BingX محسوب می‌شود‌. پشتیبانی از زبان فارسی و ارائه خدمات پشتیبانی کانال تلگرامی به زبان فارسی، کار را برای کاربران ایرانی راحت کرده‌است‌. برای ورود به وب‌سایت بینگ ایکس، نیازی به استفاده از فیلترشکن یا VPN نیست. فقط کافیست که کاربران با آی پی (Ip) کشور ایران وارد سایت شوند. احراز هویت با استفاده از مدارک ایرانی نیز روند راحتی دارد و حساب آن‌ها به‌هیچ‌وجه بسته نمی‌شود‌. کاربران در زمان ثبت‌نام در این صرافی، حتماً باید اطلاعات واقعی خود را وارد کنند، زیرا در صورت وارد کردن اطلاعات نادرست، حساب کاربری تعلیق خواهد شد. در حال حاضر کاربران ایرانی برای حضور در صرافی بینگ ایکس مشکلی ندارند؛ اما با توجه به قوانین سخت‌گیرانهٔ اعمال‌شده در سال 2022 برای صرافی‌های متمرکز و احتمال قرار گرفتن ایران در لیست تحریم‌های بینگ ایکس، به دلیل تبعیت از قوانین بین‌المللی، به کاربران ایرانی توصیه می‌شود که احراز هویت خود را با مدارک ایرانی انجام ندهند‌. تا سقف 100 هزار دلار می‌توان از این صرافی بدون احراز هویت برداشت کرد.

بررسی صرافی متمرکز بینگ ایکس ازلحاظ سطح امنیت

تمام صرافی‌های متمرکز و معتبر دنیا از سطح امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند. بینگ ایکس هم از این قاعده مستثنی نیست و با امنیت بالا از دارایی کاربران خود در مقابل هک و دیگر اعمال غیر امن محافظت می‌کند‌. از مهم‌ترین ویژگی‌ها و اقدامات امنیتی این صرافی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی IP کاربران؛گ

  • بهره‌مندی از سرورهای امن و محافظت‌شده؛

  • نگه‌داری از سرمایه و دارایی کاربران در کیف‌پول‌های سرد؛

  • انجام مرحلهٔ احراز هویت در دو مرحله؛

  • احراز هویت دوعاملی برای بالا بردن امنیت اکانت کاربری از طریق اپلیکیشن؛

  • برداشت دارایی‌ها از طریق ایمیل؛

  • دسترسی کاربران به دارایی‌ها از طریق پسورد؛

  • ورود به حساب کاربری از طریق وارد کردن شماره تلفن همراه؛

  • اعلام خطر به کاربران در صورت وارد کردن ایمیل‌ فیشینگ.

بررسی نحوهٔ ثبت‌نام در صرافی معتبر بیت ایکس

برای ثبت‌نام در BingX، کار راحتی در پیش دارید. در مرحلهٔ اول باید به سایت اصلی صرافی وارد شوید و سپس روی گزینهٔ Register یا ثبت‌نام را که در گوشهٔ سمت راست قرار دارد کلیک کنید و آدرس ایمیل خود را به همراه رمز عبور وارد کرده و روی دکمهٔ ارسال ضربه بزنید. حالا باید کد تأییدی را که به آدرس ایمیلتان ارسال شده را وارد کنید. درنهایت با انتخاب گزینهٔ Sign up b، مراحل ثبت‌نام به پایان می‌رسد.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی صرافی بین‌المللی بینگ ایکس پرداختیم و دربارهٔ تاریخچه و افتخارات این صرافی، امکانات و قابلیت‌های ارائه‌شده به کاربران، چگونگی استفاده از امکانات و قابلیت‌های این صرافی توسط کاربران ایرانی، بررسی BingX ازلحاظ سطح امنیت و نحوهٔ ثبت‌نام در این صرافی صحبت کردیم. امیدواریم با مطالعهٔ این مقاله، به اطلاعات موردنیاز خود دست پیدا کرده باشید‌.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها