|
کدخبر: 296115

قیمت پوند

پوند یکی از پرمعامله‌ترین ارزهای امروزی در جهان است. همانطور که در پرمعامله‌ترین نمودار ارز جهان نشان داده شده است، پوند دومین ارز پرمعامله پس از دلار آمریکا است. پوند، که نباید با فرانک یا لیر اشتباه گرفته شود، یکی از قدیمی‌ترین ارزهای جهان است و با داشتن 39.1 درصد از ذخایر بانک مرکزی جهان، با دلار آمریکا با 39.5 درصد، بزرگترین ارز ذخیره در جهان به شمار می‌رود. قیمت پوند انگلیس نسبت به سایر ارزها به تغییرات مختلفی در طول سال‌ها دچار شده است. اما در کل، پوند انگلیس از نظر ارزش با مبادله با دلار آمریکا و یورو هم رقابت دارد. در این نوشتار با پوند انگلیس و قیمت فعلی آن آشنا خواهیم شد. اگر تمایل به خرید پوند انگلیس دارید، صرافی برتر اطلاعات خوبی در این زمینه به شما ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر از وب سایت صرافی برتر دیدن کنید.

پوند

تاریخچه پوند بریتانیا

تا چند سال پیش، پوند ارز ذخیره شماره یک در سطح جهان بود. تاریخچه پوند بریتانیا به قدمت‌های دور بازمی‌گردد. در قرون وسطی، پول‌های مختلفی در انگلستان استفاده می‌شد که از جمله آن‌ها می‌توان به «پنی»، «شیلینگ» و «پوند» نام برد. در زمان حکومت هنری هفتم (Henry VII)، پوند به عنوان واحد اصلی پول معرفی شد. در سال 1797، بانک انگلستان تأسیس شد و صرفاً به منظور نظارت بر صدور پول جدید پوند مسئولیت برعهده گرفت. در سال 1816، جدیدترین شیلینگ و پنی‌ها به بازار عرضه شدند و از آن زمان به بعد، پول‌های بریتانیا به شکل مدرنی که ما امروزه آن‌ها را می‌شناسیم، عرضه شدند.

قیمت پوند امروز

امروزه قیمت پوند انگلیس نوسان دارد و در برابر سایر ارزهای کشورهای توسعه یافته در نوسان است. امروزه پوند استرلینگ دومین ارز پرمعامله در جهان پس از دلار آمریکا و همچنین سومین ارز پرمعامله از نظر ذخایر جهانی است. با توجه به نرخ ارز در تاریخ 5 ماه مه 2023، قیمت پوند انگلیس در حدود 64 هزار تومان است. لازم به ذکر است که این نرخ همواره در حال تغییر است و ممکن است با توجه به عواملی مانند تغییرات در بازارهای جهانی و سیاست‌های دولت‌ها در آینده تغییر کند. اطلاعات کامل در مورد قیمت پوند را می‌توانید از صرافی برتر دریافت کنید.

کشورهایی که از پوند استرلینگ استفاده می‌کنند.

تنها بریتانیا از پوند استرلینگ به عنوان پول ملی خود استفاده می‌کند. پوند استرلینگ همچنین توسط سرزمین‌های برون مرزی بریتانیا که شامل 14 مورد هستند، استفاده می‌شود. به هر حال پوند استرلینگ ارز رسمی و ملی انگلستان است، اما چند کشور دیگر نیز از آن به عنوان ارز رسمی یا جایگزین برای ارز خود استفاده می‌کنند. این کشورها شامل:

  • جزایر فالکلند
  • جزایر جرسی و گرنزی
  • جبل الطارق (گبرالتر)
  • جمهوری آئولی (عضو همسودی)
  • سنت هلن (جزیره در کارائیب)
  • منطقه پولی نیویورک (ایالات متحده آمریکا)

لازم به ذکر است که در برخی از این کشورها، از پوند استرلینگ تنها به عنوان ارز رسمی استفاده می‌کنند و در برخی دیگر به عنوان یکی از ارزهای جایگزین برای معاملات در دسترس است.

پوند انگلیس چگونه کار می‌کند؟

پوند بریتانیا بخشی جدایی ناپذیر از بازار فارکس است و در چندین پلتفرم مبادلات در سراسر جهان معامله می‌شود. پوند استرلینگ بریتانیا یکی از ارزهای فعال در جهان است که معامله می‌شود. در اکثر پلتفرم‌های صرافی‌های بزرگ مانند صرافی برتر این ارز قابل تبدیل است.

شاخص‌های اصلی که بر قیمت پوند تاثیر می‌گذارند.

افرادی که قصد مهاجرت به کشور انگلیس و استفاده از پوند انگلیس را دارند، لازم است عوامل موثر بر سلامت اقتصاد بریتانیا و نیز عواملی که بر قیمت پوند تأثیر می‌گذارد را درک کنند:

نرخ تورم

نرخ تورم می‌تواند بر قیمت پوند تأثیرگذار باشد. زیرا نرخ تورم به عنوان یک شاخص از افزایش قیمت‌ها در کشور استفاده می‌شود و افزایش آن به معنای افزایش هزینه‌ها برای تولید کالا و خدمات است. این افزایش هزینه‌ها ممکن است منجر به کاهش ارزش پول ملی و در نتیجه، قیمت پوند افزایش پیدا کند.

نرخ بیکاری

نرخ بیکاری می‌تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر قیمت ارز تأثیر بگذارد. از یک سو، افزایش بیکاری می‌تواند باعث کاهش تقاضا برای کالاها و خدمات شود، که ممکن است منجر به کاهش درآمد و سطح زندگی مردم شود، این موضوع باعث کاهش قدرت خرید آنان شده و ممکن است به کاهش ارزش ارز محلی نسبت به ارزهای خارجی منجر شود. از سوی دیگر، اگر نرخ بیکاری بسیار کم باشد، شرکت‌ها برای جذب نیروی کار مجرب ممکن است حقوق و دستمزدهای بیشتری پرداخت کنند که باعث افزایش درآمد مردم می‌شود. این موضوع ممکن است باعث افزایش تقاضا برای کالاها و خدمات شود که به دور خود می‌تواند به افزایش ارزش ارز محلی نسبت به ارزهای خارجی منجر شود. به هر حال، باید به دقت بررسی شود که در هر شرایطی، نحوه تأثیرگذاری نرخ بیکاری بر قیمت پوند به دلیل متغیر بودن شرایط بازار ممکن است متفاوت باشد.

پوند۱

تراز تجاری

تراز تجاری می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای بر قیمت پوند تأثیر بگذارد. در واقع، تراز تجاری یک کشور نشان دهنده تفاوت بین صادرات و واردات آن کشور است و این تفاوت می‌تواند باعث شود که ارز آن کشور نسبت به ارزهای دیگر افزایش یا کاهش قیمت پیدا کند. برای مثال، اگر یک کشور تراز تجاری مثبت داشته باشد، به این معنی است که صادرات آن بیشتر از واردات است. در این حالت، تقاضا برای ارز آن کشور افزایش خواهد یافت و ارز آن کشور نسبت به ارزهای دیگر ارزش و قدرت خرید بیشتری خواهد داشت، که ممکن است منجر به افزایش قیمت آن شود.

از سوی دیگر، اگر تراز تجاری یک کشور منفی باشد و واردات آن بیشتر از صادرات باشد، تقاضا برای ارز آن کشور کاهش خواهد یافت و ارز آن کشور نسبت به ارزهای دیگر کمتر ارزش و قدرت خرید خواهد داشت. در این حالت، ممکن است قیمت ارز آن کشور کاهش یابد

نحوه معامله پوند انگلیس

پوند انگلیس یکی از ارزهای پرمعامله و نقدشونده در جهان است. پوند انگلیس همچنین یکی از پرمعامله ترین ارزها در وب سایت صرافی برتر بوده که به صورت 24 ساعته معامله می‌شود. شما می‌توانید به راحتی از وب سایت صرافی لندن برتر برای اطلاع از قیمت پوند امروز انگلیس و نیز سایر ارزهای جهانی کمک بگیرید.

صرافی برتر با داشتن متخصصین ماهر در این زمینه به شما کمک کرده تا اطلاع دقیقی از قیمت پوند کسب نمایید و در بهترین زمان ممکن، به معامله پوند بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم از وب سایت صرافی برتر دیدن کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها