|
کدخبر: 294304

تاثیر ورشکستگی بانک‌های آمریکا بر قیمت بیت کوین

بر اساس داده‌های منتشرشده توسط صندوق Genevieve Roch-Decter, CFA، سپرده‌های بانکی ایالات متحده برای اولین بار در بیش از ۲ سال گذشته، به کمتر از ۱۷ تریلیون دلار کاهش یافته است. این می‌تواند نشان‌دهنده آن باشد که مردم پول خود را از بانک‌ها خارج کرده و به بازار ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین منتقل می‌کنند. بنابراین، می‌تواند یک سیگنال مثبت برای بیت کوین در نظر گرفته شود.

بانک و بیمه تاثیر ورشکستگی بانک‌های آمریکا بر قیمت بیت کوین

 

یکی از دلایل بالقوه این روند، موج اخیر ورشکستگی بانک‌ها در ایالات متحده است. در سال ۲۰۲۳، بانک‌های بزرگی مانند سیلیکون ولی، سیلورگیت، سیگنچر و فرست ریپابلیک، سقوط کردند و بسیاری از سپرده‌گذاران موفق به دسترسی به وجوه خود نشدند.

علاوه بر این، کاهش سپرده‌های بانکی می‌تواند تحت تأثیر تورم، بی‌اعتمادی فزاینده و رکود اقتصادی هم باشد. به عنوان مثال، تورم یکی از نگرانی‌های اصلی اقتصاد ایالات متحده بوده و برای کنترل آن، فدرال رزرو به شدت نرخ بهره را افزایش داده است. در حالی که این اقدام تا حدودی به کاهش رشد قیمت‌ها کمک کرده، اما بر سپرده‌های بانکی نیز تأثیر گذاشته است. با افزایش نرخ بهره، مردم ممکن است به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری جایگزینی باشند که می‌توانند بازدهی بهتری ارائه دهند، مانند ارزهای دیجیتال.

در همین حال، بیت کوین به دلیل عرضه محدود و ماهیت غیرمتمرکز خود، اغلب به عنوان یک محافظ در برابر تورم مطرح می‌شود و در زمان تورم بالا، سرمایه‌گذاران ممکن است به این ارز دیجیتال به عنوان ابزاری برای ذخیره ارزش روی بیاورند.

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها