|
کدخبر: 293180

اتفاقی که باعث انفجار قیمت بیت کوین می‌شود

اقتصاد جهانی در حال حاضر بر روی نکول بدهی (ناکامی در پرداخت بدهی) احتمالی ایالات متحده متمرکز شده است. این اتفاق به دلیل ایجاد تنش در مورد افزایش سقف قرض گرفتن این کشور رخ داده است.

اقتصاد اتفاقی که باعث انفجار قیمت بیت کوین می‌شود

در صورت وقوع چنین پیش‌فرضی و با توجه به اینکه بیت کوین (BTC) سطحی از همبستگی را با بخش مالی سنتی به‌دست آورده، تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که این اتفاق ممکن است بر ارزش بیت کوین هم تأثیر مستقیمی بگذارد.

در همین راستا، جف کندریک، رئیس تحقیقات در Standard Chartered، معتقد است که اگر سقف بدهی این کشور تا مهلت تخمینی ماه جولای افزایش نیابد، قیمت بیت کوین می‌تواند حدود ۲۰,۰۰۰ دلار افزایش یابد و به ۴۹,۰۰۰ دلار برسد.

کندریک اظهار داشت که بیت کوین در شرایط بحرانی، به خوبی عمل می‌کند و به دلیل ماهیت غیرمتمرکز خود، اغلب به عنوان یک پناهگاه امن محسوب می‌شود. با این حال، او معتقد است که بیت کوین در این شرایط، نوساناتی هم داشته باشد. به همین دلیل، پیش‌بینی می‌کند که ممکن است به اندازه ۵,۰۰۰ دلار کاهش در ارزش خود را تجربه کند و سپس، دوباره روند صعودی خود را ادامه دهد.

همزمان، او به این نکته اشاره کرد که اگرچه سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم (ETH) به شکلی شبیه به سهام معامله می‌شوند و در صورت وقوع نکول بدهی، ممکن است افت قیمت داشته باشند، اما رفتار بیت کوین به عنوان یک پناهگاه امن، باعث می‌شود که این ارز دیجیتال به عنوان یک سرمایه‌گذاری بهینه در نظر گرفته شود.

بنابراین، به نظر می‌رسد که معامله بهینه احتمالاً شامل خرید بیت کوین به صورت طولانی مدت و فروش اتریوم به صورت کوتاه مدت باشد. کندریک اظهار داشت که این نوع ترکیب به احتمال زیاد بهترین رویکرد است.

در صورتی که بیت کوین موفق شود این فرضیه را به واقعیت تبدیل کند، دومین بار در سال جاری خواهد بود که این ارز دیجیتال از پیامدهای بخش مالی سنتی، به عنوان سکویی برای صعود استفاده می‌کند. قابل ذکر است، بیت کوین پس از بحران بخش بانکی در ایالات متحده، سطح ۳۰,۰۰۰ دلار را دوباره آزمایش کرد.

به طور کلی، کندریک تمایل خود را نسبت به بیت کوین ابراز کرد و پیش‌بینی کرد که ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۴ به دلایل مختلفی از جمله آشفتگی بانکی، نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین (هاوینگ) و پایان پیش‌بینی‌شده برای افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، قیمت رمزارز اول بازار به ۱۰۰,۰۰۰ دلار برسد.

بیت کوین در حال حاضر در تلاش است تا موقعیت ۳۰,۰۰۰ دلاری را پس بگیرد.

به طور کلی، پرایس اکشن اخیر بیت کوین نشان‌دهنده احساسات مثبت در بازار است، اما این احساسات برای عبور از مقاومت مذکور کافی نبوده است. با این حال، اگر بیت کوین موفق به بازپس‌گیری سطح مهم ۳۰,۰۰۰ دلار شود، می‌تواند شاهد تداوم روند صعودی خود در آینده نزدیک باشد.

 

 

منبع: رمزارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها