|
کدخبر: 283111

عقب‌نشینی معامله‌گران دلار از خرید و فروش

قیمت دلار حتی در بازارهای رسمی هم چند وقتی است مرز ۳۵ هزار تومان را رده کرده است؛ اتفاقی که از پیش‌بینی بسیاری از معامله‌گران فراتر بود. حالا به نظر می‌رسد بسیاری از معامله‌گران از خرید و فروش فوری پرهیز می‌کنند و بازارساز نقش فعال‌تری ایفا می‌کند.

 کمتر معامله‌گری در آغاز پاییز انتظار داشت که دلار به بالای محدوده ۳۵ هزار تومان نفوذ کند؛ با این حال، این اتفاق حتی در بازارهای رسمی رخ داد و بعضا صرافی‌های منتخب بازارساز نیز قیمت‌های بالای ۳۵ هزار تومان را برای فروش دلار در نظر گرفتند. در بازار غیررسمی، دلار سطوح بالاتری را نیز تجربه کرد.در حالی که برخی کانال‌های اطلاع‌رسانی دلار، قیمت این ارز را در هفته‌های اخیر بالای ۳۶، ۳۷ و حتی ۴۰ هزا ر تومان درج کردند، برای شماری از معامله‌گران، نوسانات اسکناس آمریکایی و جابجایی در سطوح مختلف منجر به خرید یا فروش‌های سریع نشده است.

گفته‌های فعالان نشان می‌دهد که برخی از معامله‌گران چندان اهمیت نمی‌دهند که دیگر دلار در چه سطح قیمتی قرار دارد. به عنوان مثال، مالداران تصور می‌کنند ریسک بالایی دارد که بدون تغییر معنادار انتظارات اقدام به فروش ارز خود کنند. همین عامل موجب شده است که در سمت عرضه ارز، به صورت عمده بازارساز ارزی قرار بگیرد و خبری از سایر فروشندگان به صورت جدی نباشد.

در این وضعیت می‌توان گفت که ادامه ورود تقاضای جدید یا تغییر سطح عرضه بازارساز، آینده قیمت دلار را تعیین خواهد کرد. برخی فعالان اعتقاد دارند که پس از سال نو میلادی، حجم تقاضا مقداری کاهش خواهد یافت یا اینکه بازارساز ممکن است با توجه به حساسیت‌های ایجاد شده به شکل معناداری، میزان عرضه ارز را بالا ببرد. با این حال افزایشی‌ها احتمال می‌دهند که تقاضای احتیاطی بیشتری وارد بازار شود.

 

 

منبع: اکوایران
  • محشن ارسالی در

    راه حل فقط کنترل و جمع اوری خرید و فروش خیابانی و کنترل تراکنش است معنا ندارد < br /> انبار سکه و دلار سرقت صندوق امانا ت بانک ملی شعبه دانشگاه یکی از دپوهای دا خلی بود .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها