|
کدخبر: 281400

پیشروی قیمت سکه ادامه‌دار می‌شود؟

در حالی که برخی از فعالان بازار سکه از احتمال عقب نشینی قیمت سکه در بازار امروز سخن گفتند عده ای دیگر باور دارند در صورتی که امروز نرخ دلار ، طلا و سکه بورسی رشد کند این امر ممکن است موجب تداوم پیشروی قیمت سکه شود.

اقتصاد پیشروی قیمت سکه ادامه‌دار می‌شود؟

قیمت سکه در معاملات نقدی روز گذشته پیشروی کرد. فلز زرد رنگ داخلی عصر دیروز در محدوده ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد که در مقایسه با روز پنجشنبه گذشته ۳۳۰ هزار تومان بالاتر بود.

مهم‌ترین‌دلایل افزایش قیمت سکه

به عقیده بسیاری از تحلیلگران بازار تهران از جمله دلایل مهم افزایش قیمت سکه طلا در روز‌های گذشته می‌توان به افزایش سطح معاملات سکه و افزایش قیمت اونس طلا اشاره کرد.

در هفته‌های اخیر با ایجاد برخی انتظارات تورمی در فضای بازار افراد زیادی با هدف حفظ ارزش دارایی‌های خود در برابر تورم اقدام به خرید و نگهداری سکه طلا کردند.

این افزایش تقاضا نیز با برهم زدن قیمت تعادلی بازار سبب افزایش قیمت سکه شد. از سوی دیگر با ایجاد موج تورمی در اقتصاد اکثر کشور‌های جهان و افزایش نرخ بهره در نهاد‌های پولی و بانکی اروپا و آمریکا، قیمت اونس جهانی طلا کاهش چشمگیری یافته بود، اما در هفته گذشته با کاهش نرخ رشد بهره در کشور‌های مذکور ورق معاملات اونس طلا برگشت و قیمت جهانی این فلز زرد به کانال هزار و ۸۰۰ دلاری نزدیک شد.

پیش بینی قیمت سکه امروز

برخی از فعالان بازار سکه معتقدند در صورتی که نرخ دلار و طلا در بازار امروز رشد کند این امر ممکن‌است موجب تداوم پیشروی قیمت سکه در بازار امروز شود.

از طرفی هم‌گفته می شود اگر سکه بورسی امروز هم‌ مانند روز گذشته جهش پیدا کند این امر ممکن است بر روی سطح هیجانات بازار سکه اثر بگذارد و قیمت سکه بر مدار افزایش قرار بگیرد.

کاهش اختلاف قیمت یورو رسمی و آزاد /ساز ناکوک طلای آبشده

با این برخی از سکه بازان با اشاره به رشد قابل توجه فلز گران بهای داخلی در اولین روز هفته و شکاف عمیق فاصله ارزش ذاتی و نقدی آن می گفتند این احتمال وجود دارد که سکه بازان امروز عقب نشینی کنند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها