|
کدخبر: 279787

تداوم‌ کاهش قیمت دلار / اجاره کارت ملی برای سهمیه ارزی چند؟

قیمت دلار در بازار آزاد امروز نسبت به روز گذشته تغییری نکرد و ۳۴/۸۰۰ تومان معامله شد.

بانک و بیمه تداوم‌ کاهش قیمت دلار / اجاره کارت ملی برای سهمیه ارزی چند؟

امروز دلار در صرافی ملی مانند روز قبل رشد قیمت را تجربه کرد. دلار در صرافی ملی که روز قبل تا ۳۰/۸۵۳ (سی هزار و هشتصد و پنجاه و سه ) تومان رسیده بود، امروز - چهارشنبه ۰۲ آذر ۱۴۰۱ با رشد ۰.۳۲ درصدی به ۳۰ ۹۵۴ (سی هزار و نهصد و پنجاه و چهار ) تومان رسید. نرخ این اسکناس در بازار آزاد تغییری نکرد و مانند روز گذشته ۳۴/۸۰۰ تومان نرخ‌گذاری شد.

ترس مردم ریخت

فعالان بازار می‌گویند دوباره میدان فردوسی شلوغ شده و بسیاری متقاضی دریافت ۲ هزار دلار سهمیه‌ ارزشان هستند. به نظر می‌رسد ترس دریافت مالیات یا قطع یارانه کم‌رنگ شده و این اختلاف قیمت دلار سهمیه‌ای و بازار آزاد مردم را برای خرید وسوسه می‌کند.

همچنین برخی رسانه‌ها از اجاره ۵۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومانی قیمت اجاره کارت ملی برای واگذاری سهمیه دلارشان نوشته‌اند. به نظر می‌رسد اقدامات بانک مرکزی برای انصراف مردم از خرید ارز چندان کارساز نبوده است. آیا دولت ناچار خواهد شد بار دیگر سهمیه ارزی را قطع کند؟

کارشناسان مالی و فعالان بازار نوسان ۲ و ۳ هزار تومانی برای این اسکناس آمریکایی را چندان قابل اهمیت و توجه نمی‌دانند. آن‌ها معتقدند با وجود تورم ۵۰ درصدی از ابتدای سال تاکنون قیمت دلار چندان رشد نداشته و فنر فشرده دلار همچنان در دستان دولت است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها