|
کدخبر: 277904

دلار در بازار آزاد افسار پاره کرد

در روز گذشته ۱۰ آبان ۱۴۰۱ قیمت دلار با افزایش ۲۲۵ تومانی رکورد بی سابقه در سال جاری ثبت کرد و ۳۳ هزار و ۴۷۶ تومان در بازار مبادله شد.

بانک و بیمه دلار در بازار آزاد افسار پاره کرد

رکورد تاریخی قیمت دلار در بازار

در روز گذشته ۱۰ آبان ۱۴۰۱ قیمت دلار با افزایش ۲۲۵ تومانی رکورد بی سابقه در سال جاری ثبت کرد و ۳۳ هزار و ۴۷۶ تومان در بازار مبادله شد. قیمت فروش دلار آمریکا در دامنه ۳۳ هزار و ۶۵۰ تا ۳۳ هزار و ۸۵۰ تومان در حال نوسان بود. پیش از این، نرخ آزاد دلار رکوردهایی را در محدوده ۳۳ هزار و ۳۰۰ تا ۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان ثبت کرده بود که قیمت دیروز بی سابقه بوده است. متوسط نرخ ماهانه دلار آمریکا در بازار آزاد تهران از خرداد گذشته برای نخستین بار از مرز ۳۰ هزار تومان فراتر رفته و طی بیش از ۵ ماه گذشته نه تنها این نرخ میانگین به زیر ۳۰ هزار تومان بازنگشته بلکه در مهر ماه به بالای ۳۲ هزار تومان و در ۱۰ روز ابتدایی آبان جاری نیز به آستانه ۳۳ هزار تومان رسیده است. همچنین قیمت یورو در بازار آزاد نزدیک به ۵۵۰ تومان بالا رفت و تا ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

نجابت دلار در برابر تورم ۵۰درصدی داخل کشور

کارشناسان می‌گویند دولت سعی دارد هیجانات نرخ ارز را رو به پایین نگه دارد. اما واقعیت بازار ارز این است که نرخ تورم نقطه‌ای روند صعودی دارد. طبیعتا این روند پس از چند ماه روی قیمت دلار تاثیر مستقیم می‌گذارد. باید دید در هفته آینده چه اتفاقی برای اسکناس آمریکایی رخ می‌دهد. به اعتقاد برخی از تحلیلگران و فعالان بازار ارز، این اسکناس آمریکایی با تورم ۵۰ درصدی داخلی هم‌سو نیست و کانال ۳۲ هزار تومان منطقه‌ای است که دلار نجابت به خرج داده اگر نه باید قیمت‌ها بیش از این باشد.

افزایش قیمت دلار در روزهای گذشته با وجود تلاش بازارساز برای حفظ محدوده دلار در کانال ۳۲ هزار تومان ، گویا متاثر از اخبار نامساعد سیاسی و تحریم‌های جدید اروپا و آمریکا و کانادا قرار گرفته و بازار را با التهاباتی همراه ساخته است. در راستای افزایش قیمت دلار، قیمت سکه و طلا نیز بالا رفت.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها