|
کدخبر: 272099

منتظر گرانی سکه باشیم؟

برخی از فعالان باور دارند که سکه بازان نسبت به آینده قیمت دلار خوشبین هستند و به همین دلیل در قامت خریدار ظاهر شده اند.

بانک و بیمه منتظر گرانی سکه باشیم؟

سکه به طور غیرمنتظره ای در مسیر صعودی قرار گرفته است. علت این نامنتظره بودن، عدم تناسب رفتار قیمتی فلزگران بهای داخلی با روند قیمت دلار است. در حالی که متغیر بنیادی مانند دلار در روز سه شنبه، حمایت خاصی از افزایشی قیمت فلز گران بهای داخلی نداشت،‌ سکه توانست در مقطعی به بالای محدوده ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نفوذ کند.

افزایش قیمت سکه در شرایطی که دلار رشد قیمت خاصی نداشت،‌ موجب شد که سطح حباب فلز گران بهای داخلی یک کانال دیگر بالاتر برود و وارد دامنه ۱۳ درصدی شود. دیروز ارزش ذاتی سکه در همان محدوده ۱۲ میلیون تومانی باقی مانده بود، حال آنکه قیمت این فلز گران بها در بازار حدود ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته بود.

برخی از فعالان باور دارند که سکه بازان نسبت به آینده قیمت دلار خوشبین هستند و به همین دلیل در قامت خریدار ظاهر شده اند. از نگاه این دسته، سکه بازان نسبت به احیای زودهنگام برجام امیدوار نیستند و همین موضوع موجب شده است که چشم انداز معامله گران بازار تا حدی تغییر کند. اگر این دیدگاه درست باشد،‌ در انتهای هفته جاری نیز باید در انتظار رشد قیمت سکه بود.

با این حال،‌ اگر برخی معامله گران بزرگ تنها به قصد نوسان گیری وارد بازار شده باشند، طی دو روز آینده بازار سکه از سطح ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عقب خواهد نشست.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها