|
کدخبر: 265636

پیش بینی جذاب از قیمت سکه / ۲۹ خرداد

به باور تحلیل گران، اگر در روزهای آینده قیمت سکه در مسیر صعودی قرار بگیرد، شرایط کنترل بازار ارز نیز دشوار خواهد شد.

بانک و بیمه پیش بینی جذاب از قیمت سکه / ۲۹ خرداد

در بازار سکه امامی، روز گذشته این فلز گران بها به کانال ۱۶ میلیون تومان نزدیک تر شد و در محدوده ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. این در حالی بود که بخشی از معامله گران حاضر بودند که سکه بهار آزادی خود را در ساعات انتهایی روز زیر مرز ۱۵ میلیون تومان به فروش برسانند. در حجم خرد، بیشتر فروشندگان، قیمت خود را بالای مرز یاد شده قرار داده بودند.

به گفته فعالان، سکه بهارآزادی بیشتر بر مبنای ارزش طلای به کار رفته در آن معامله می شود، حال آنکه سکه امامی جدا از این موضوع، تابع رفتارهای معامله گران قرار دارد. به همین دلیل است که سکه امامی معمولا از حباب برخوردار است و با ارزش ذاتی خود فاصله دارد. حال آنکه سکه بهار آزادی حباب زیادی ندارد و بیشتر بر مبنای طلای به کار رفته در آن و قیمت دلار خرید و فروش می شود.

حباب-سکه

مهاجرت به بازار سکه

به نظر می رسد به دلیل افزایش کنترل ها در بازار ارز،  برخی معامله گران به بازار سکه مهاجرت کرده اند. آن ها قصد دارند از طریق خرید فلز گران بهای داخلی از ارزش دارایی خود دفاع کنند. روز گذشته اسکناس آمریکایی جان زیادی برای رشد نداشت و بیشتر خبرگزاری ها نیز عنوان می کردند که قیمت دلاری موسوم به دلار توافقی به کانال ۲۹ هزار تومانی سرازیر شده است.

به باور تحلیل گران، اگر در روزهای آینده قیمت سکه در مسیر صعودی قرار بگیرد، شرایط کنترل بازار ارز نیز دشوار خواهد شد. با این حال، توقف سکه امامی می تواند سمت و سوی انتظارات در بازار دلار را نیز تحت تاثیر قرار دهد. به نظر می رسد در شرایط کنونی این سکه است که به دلار سیگنال خواهد داد.

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که سکه به بالای خط ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برود، شانس صعود تا محدوده ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را خواهد داشت. سکه تا زمانی که زیر خط ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است،‌می تواند به سوی سطح ۱۵ میلیون  و ۵۰۰ هزار تومان نیز حرکت کند.

منبع: اکو ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها