|
کدخبر: 215710

عرضه دلار باعث کاهش قیمت آن شد؟(۱۸آبان)

در بازار ارز ارز امروز قیمت درهم در حالی ثابت ماند که قیمت دلار با کاهش همراه بود. قیمت سکه هم بالای مرز حساس قرار گرفت.

بانک و بیمه عرضه دلار باعث کاهش قیمت آن شد؟(۱۸آبان)

قیمت دلار عصر روز گذشته بر روی ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان قرار گرفت. این اسکناس آمریکایی در بازار ارز امروز سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ با ۴۰ تومان افزایش با قیمت ۲۸ هزار و ۱۴۰ تومان به کار خود پایان داد.

عرضه دلار افزایش یافت

عرضه دلار در بازار متشکل افزایش یافت، اما نتوانست قیمت دلار آزاد را به کانال ۲۷ هزار تومان هدایت کند. قیمت دلار آمریکا بالای مرز ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان قرار دارد و این در حالی است که حجم عرضه دلار متشکل امروز ۲۱ درصد از روز گذشته بالاتر بود و روی ۱۰ میلیون و ۲۹۹ هزار قرار داشت. (امروز هشتمین روز پرتزریق سال بود)، کاهش قیمت دلار سنا و متشکل و حرکت آن‌ها در خلاف جهت قیمت دلار آزاد نیز در معاملات امروز قابل توجه بود.

قیمت درهم ثابت ماند

قیمت درهم در آخرین ساعات معاملات دیروز با ۷ هزار و ۶۶۰ تومان معامله شد. قیمت درهم در ابتدای بازار امروز ۲۰ تومان پایین رفت و با ۷ هزار و ۶۴۰ تومان خرید و فروش شد اما در روند معاملاتی بازار بار دیگر بر روی ۷ هزار و ۶۶۰ تومان قرار گرفت. با ضرب کردن این عدد در نرخ تبدیل درهم (۳.۶۷۳) عدد ۲۸ هزار و ۱۳۵ تومان به دست می‌آمدکه با قیمت دلار در بازار آزاد بالا تر بود. معمولا نیز حباب قیمتی دلار با مقیاس درهم منفی است.

 قیمت سکه بالای مرز حساس قرار گرفت

قیمت اونس طلا امروز در ساعت ۱۸: ۰۰ به وقت تهران بر روی ۱۸۲۷ دلار قرار گرفت. قیمت طلا ۱۸ عیار هم در بازار امروز ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان بر ارزش خود افزود ودر نهایت با ۱ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان بسته شد.

 قیمت سکه که عصر روز گذشته روی ۱۲ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان قرار داشت در شروع معاملات امروز روی ۱۲ میلیون و ۱۶۵ هزار تومان ایستاد، قیمت سکه تا ۱۲ میلیون ۲۴۰ هزار تومان بالا رفت و در نهایت روی ۱۲ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان قرار گرفت..با احتساب قیمت ۲۸ هزار و ۱۰تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۲ میلیون و ۴۸ هزار تومان به دست می آمد. و حباب سکه نیز ۱.۴۳درصد بود.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها