|
کدخبر: 224046

آخرین قیمت طلا در معاملات جهانی (۱۷ آذر)

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت بازده اوراق خزانه و دلار آمریکا افزایش یافت.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۷۸ دلار و ۳۳ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۸۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۷۸۴ دلار و ۶۰ سنت بسته شده بود.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله و ۳۰ ساله آلمان روز سه شنبه از بالاترین رکورد یک هفته اخیر عقب نشینی کرد و شاخص دلار ۰.۲ درصد کاهش یافت. بازده پایین‌تر اوراق قرضه هزینه، نگهداری طلا را کاهش داده و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می‌کند.

قیمت طلا همچنین از اظهارات بایدن که تهدید کرد تحریم‌های اقتصادی قوی و تدابیر دیگر را علیه روسیه در صورت تهاجم نظامی مسکو به اوکراین وضع خواهد کرد، حمایت شد. طلا که دارایی امن است، از بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی سود می‌برد.

سرمایه گذاران همچنین منتظر انتشار گزارش شاخص قیمت مصرفی آمریکا هستند که می‌تواند روی تصمیم بانک مرکزی آمریکا در نشست سیاست پولی هفته آینده تاثیر بگذارد.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی پیش بینی کردند نرخ‌های بهره واقعی منفی می‌توانند طلا را در نیمه اول سال ۲۰۲۲ در حدود ۱۸۰۰ دلار نگه دارد، زیرا فشار نزولی بیشتر احتمالا پس از آغاز افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا در اواسط سال ۲۰۲۲ شکل می‌گیرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۲ دلار و ۴۹ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۱ درصد افزایش یافت و ۹۶۱ دلار و ۵۵ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۸۵۵ دلار و ۱۸ سنت ایستاد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر