|
کدخبر: 223425

پیش بینی مهم از آینده بازار سکه و طلا

شاخص بورس در معاملات امروز روند با ثباتی را پشت سر گذاشت و تنها ۸۶۵ واحد صعود کرد. رمزارزها به کاهش قیمت خود ادامه دادند. قیمت دلار و طلا در بازار امروز دوشنبه افزایشی بود.

بازار سهام تا نیمه امروز روند رو به رشدی داشت اما در ادامه و با بازگشایی منفی نماد فملی بورس نیز افت کرد. شاخص کل با ۸۶۶ واحد منفی امروز در کانال یک میلیون و ۳۴۲ هزار واحد قرار گرفت. این در حالی است که شاخص هم وزن ۰٫۱۲ درصد رشد داشت. ارزش کل معاملات بورس امروز نیز بیش از دو هزار و ۸۰۰ واحد ثبت شد.

فملی، شفن و فولاد به ترتیب با بیش از ۱۹۰۰، ۳۸۰ و ۳۶۶ واحد افت بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز داشتند. نمادهای برکت، شستا و بورس نیز امروز پرتراکنش‌تر از سایر نمادها شدند.

پس از اینکه بیت‌کوین در بازپس‌گیری سطح ۵۰ هزار دلاری ناکام ماند، اصلاح قیمتی بازار رمزارزها ادامه پیدا کرد. برخی از آلت‌کوین‌ها امروز سقوط بیشتری داشتند، اتریوم همچنان زیر سطح ۴۰۰۰ دلاری معامله می‌شود. ارزهای دیگری نظیر سولانا، ریپل، پلکادات، ترا و آوالانچ هم افت قابل توجهی را تجربه کردند.

کدام ارز در بازار منفی، بازدهی مثبت داشت؟

سه ارز دیجیتال کادنا (KDA)، رادیکس(XRD) و کوانت (QNT) هم به ترتیب با ۲۵٫۷، ۲۴٫۵ و ۲۰ درصد بیشترین بازدهی منفی را در میان ۱۰۰ ارز برتر بازار به خود اختصاص دادند. لونا هم که در یک هفته اخیر بازدهی ۲۵ درصدی را به ثبت رسانده در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۸ درصد افت قیمت داشته است.

صحبت‌های رئیس‌جمهور تلویحا به این موضوع اشاره دارد که دولت به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است و قصد ندارد از بانک مرکزی استقراض کند. یعنی دولت به دنبال کنترل تورمی است که تاثیر خود را روی همه‌ی بازارها از جمله بازار ارز می‌گذارد، اما واکنش بازار ارز این موضوع را تصدیق نمی‌کند.

واکنش قیمت دلار در بازار آزاد به صحبت‌های دیشب رئیس جمهور افزایشی بود و در ۲۴ ساعت گذشته قیمت ارز ۳۰۰ تومان افزایش یافت. در بازار امروز قیمت هر دلار آمریکا به ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. این در حالی است که نرخ اعلامی صرافی ملی تغییر زیادی را نداشته و در محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان مانده است.

رئیس اتحادیه طلا تهران به کاهش داد و ستد در بازار در چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: علت اصلی کاهش معاملات چند روز گذشته، افزایش و نوسان قیمت‌ها در بازار است.

ابراهیم محمدولی در ادامه به این نکته اشاره کرد که فعالان بازار طلا و سکه، منتظر مشخص شدن قیمت‌ها و کاهش نوسانات هستند. در چند روز گذشته افزایش قیمت و نوسان آن موجب افزایش احتیاط و کاهش داد و ستدها شده است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر