|
کدخبر: 222086

پیش بینی مهم از آینده قیمت طلا و دلار

بازار سهام امروز روند نزولی شاخص را ادامه داد. قیمت طلا و سکه افزایشی بود و دلار روند نزولی داشت. بازار رمزارزها با روند صعودی همراه بودند.

بیت‌کوین در محدوده ۵۷ هزار دلار معامله می‌شود و بسیاری از آلت‌کوین‌ها در ۲۴ ساعت گذشته رشدهای خوبی حاصل کردند.

بیت‌کوین یک محدوده حمایتی روی قیمت ۵۵ هزار و ۵۰۰ دلار دارد و اگر این ناحیه را از دست بدهد یک محدوده حمایتی روی محدوده ۵۳ هزار دلار برای بیت‌کوین وجود دارد که کارشناسان عقیده دارند ریزش بیت‌کوین از اتین محدوده حمایتی زیاد محتمل نیست.

کارشناسان عقیده دارند احتمالا موج بعدی صعودی متعلق به ارزهای وب۳ است و احتمالا بعد از متاورس بازار به این ارزها توجه می‌کند.

ارزهای دیجیتال وب۳ ارزهایی هستند که روی بهبود اینترنت و شفافیت داده‌ها تمرکز کردند.

در ۲۴ ساعت گذشته ارز دیجیتال VGX بیشترین بازدهی مثبت را داشته همچنین پالی‌گان و ارز دیجیتال صرافی کوکوین هم رشد خوبی در ۲۴ ساعت اخیر داشتند.

در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل در ادامه روند نزولی این هفته خود ۱۷ هزار واحد دیگر ریخت. افت ۱٫۲۵ درصدی شاخص کل در حالی رخ داد که شاخص هم‌وزن هم امروز افتی ۱٫۳۲ درصدی را تجربه کرد. در پایان معاملات امروز نماگر بورس تهران در سطح یک میلیون و ۳۴۰ هزار و ۱۱۸ واحدی ایستاد.

معاملات امروز در حالی به پایان رسید که تحلیلگران معتقدند فروش اوراق دولتی در بورس، ضربه سختی به بازار زده است. محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه در همین رابطه اظهار کرد: دولت در باتلاق تامین نقدینگی افتاده و الان برای تامین حقوق هم اوراق می‌فروشد. فروش اوراق همچون چنگ زدن به شاخ و برگ‌های نازک است که دولت را نجات نخواهد داد. اگر دولت بتواند با حصول توافقات درآمد نفتی داشته باشد، اوضاع بهبود خواهد یافت.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۰ آذرماه ۲۹ هزار ۲۲۰ تومان رسید.

نرخ صرافی ملی امروز به ۲۶۴۶۲ تومان رسید. قیمت دلار در بازار متشکل ارزی ۲۶۳۸۳ تومان اعلام شد.

اونس جهانی طلا در بالاترین نرخ ۱۷۸۳ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۷۷۱ دلار را ثبت کرد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار با مقدار کمی افزایش امروز یک میلیون و ۲۵۹ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۵۲ ثبت شده است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر