|
کدخبر: 223695

واکنش بازار طلا به افزایش قیمت نفت

قیمت طلا در معاملات روز گذشته ایالات متحده اندکی افزایش یافت که به زعم تحلیل‌گران ناشی از افزایش قیمت نفت در معاملات روز گذشته بازارهای جهانی بوده است.

افزایش قیمت نفت در نخستین روز معاملاتی هفته بر ریسک پذیری معامله‌گران تاثیرگذار بوده است. بر این اساس روز گذشته طلای آتی فوریه با ۱.۵۰ دلار افزایش به قیمت ۱۷۸۵.۴۰ دلار در هر اونس و نقره آتی مارس در بازار کومکس نیویورک با کاهش ۰.۱۳۶ دلاری به قیمت ۲۲.۳۴ دلار در هر اونس معامله شد.

دوشنبه یک روز معاملاتی آرام در بازار فلزات گرانبها بود. بازارهای جهانی سهام روز گذشته روند ترکیبی رو به مثبت داشتند. در ایالات متحده آمریکا هم هر سه شاخص اصلی روند افزایشی داشتند. ریسک گریزی کمتری در نخستین روز معاملاتی هفته در بین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران مشاهده شده است. گزارش‌های جدید حاکی از آن است که سویه اومیکرون نسبت به دلتا خفیف‌تر اما در عین حال ممکن است مسری‌تر باشد.

در دیگر اخبار موجود، روز گذشته بازار ارزهای دیجیتال روند نزولی داشت و حتی برخی رمزارزها در روزهای پایانی هفته گذشته بیش از ۱۰ درصد از ارزش خود را از دست دادند. ایده‌های سیاست پولی انقباضی ایالات متحده ظاهرا روند نزولی ارزهای دیجیتال را تشدید کرده است.

بازارهای سهام آسیایی از افت ۲۰ درصدی شرکت اورگراند غول توسعه املاک چینی تحت تاثیر قرار گرفتند؛ این شرکت بار دیگر اخیرا اعلام کرده است که ممکن است در پرداخت برخی از بدهی‌ها نکول کند. بانک مرکزی چین با کاهش نسبت ذخایر قانونی برای بانک‌ها، اندکی سیاست‌های انقباضی پولی خود را کاهش داده است.

در بازارهای کلیدی خارجی، قیمت نفت خام نیمکس به شدت افزایش یافت و هر بشکه نفت خام به قیمت ۶۸.۲۵ دلار معامله می‌شود. شاخص دلار آمریکا هم روز گذشته افزایش یافت و بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده به محدوده ۱.۳۸۸ درصدی رسید.

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلای فوریه از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است اما برای حفظ آن باید قدرت جدیدی از خود نشان دهند. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۴۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه نوامبر یعنی ۱۷۶۱ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۸۹ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۰۰ دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا ۱۷۷۵ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۶۲.۲۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

روند نزولی معاملات آتی نقره از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردارند. قیمت‌ها در نمودارهای میله‌ای روزانه در یک روند نزولی سه هفته‌ای قرار دارند. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت ۲۴ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه سپتامبر یعنی ۲۱.۴۶ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۲.۶۳۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در ۲۳ دلار در هر اونس مشاهده است همچنین سطح حمایتی نخست نقره بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۲.۰۳۵ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی ۲۲ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها