|
کدخبر: 221613

پیش بینی مهم از قیمت طلا در روزهای آینده

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش جزیی قیمت طلا و سکه در بازار امروز، تحت تاثیر روند نزولی دلار خبر داد و گفت: تقاضا برای سکه افزایش یافته است.

محمد کشتی‌آرای درباره حال و هوای بازار طلا با شروع مذاکرات برجام توضیح داد: روز گذشته قیمت‌ها در بازار‌ طلا متاثر از نوسانات افزایشی دلار بالا رفت، اما امروز به‌رغم اینکه ارزش اونس جهانی با ۵دلار افزایش همراه بوده، قیمت‌ طلا و سکه همپای بازار ارز کاهش یافته است.

کشتی‌آرای به روند معاملات در بازار طلا هم اشاره کرد و گفت: روز گذشته با بالا رفتن قیمت‌ها، حجم تقاضا برای سکه اندکی بیشتر شد و تحت تاثیر این موضوع، حباب سکه به ۳۲۰هزار تومان افزایش یافت؛ اما ، در مجموع حجم خرید و فروش‌ها تغییر چندانی نکرده است و بازار در وضعیت آرامی قرار دارد.

این فعال بازار طلا درباره آینده بازار بیان کرد: این روز‌ها متغیر‌های تاثیر‌گذار بر بازار ارز بیشتر شده و قیمت طلا و سکه هم بیش از اونس به روند دلار واکنش نشان می‌دهد؛ حالا باتوجه به شرایط مبهم سیاسی و ادامه مذاکرات درباره برجام، آینده بازار دلار و طلا قابل پیش‌بینی نیست و فعلا باید منتظر نتیجه مذاکرات وین باشیم.

به گفته نایب رییس دوم اتحادیه طلا، اگر خبر‌های مثبتی منتشر شود و دلار به روند نزولی که از عصر دیروز شروع کرده ادامه دهد، در روز‌های آینده شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا خواهیم بود اما در غیر این صورت، دلار و طلا روند متفاوتی در پیش خواهند گرفت.

قیمت طلا و سکه ۹آذر ۱۴۰۰

کشتی‌آرای در پایان با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در بازار طلای امروز، بهای سکه امامی ۱۱۰هزار و طرح قدیم ۱۰۰هزار تومان کاهش یافته؛ به همین ترتیب قیمت سکه طرح جدید ۱۲میلیون و ۶۱۰هزار و سکه بهار آزادی ۱۲میلیون و ۴۰۰هزار تومان است.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا اضافه کرد: قیمت انواع دیگر سکه نسبت به دیروز تغییری نکرده و نیم سکه همچنان با قیمت شش میلیون و ۶۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۸۵۰هزار و سکه‌های یک گرمی دو میلیون و ۳۳۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار خام در بازار امروز با افت ۳۰هزار تومانی، به پنج میلیون و ۴۲۴هزار و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار با پنج هزار تومان کاهش، به یک میلیون و ۲۵۲هزار تومان رسید.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها