|
کدخبر: 223069

علت افزایش قیمت طلا مشخص شد

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران رشد قیمت دلار را تنها عامل افزایش بهای طلا و سکه عنوان کرد و گفت: از ابتدای هفته معاملات بازار قفل شده است.

نادر بذرافشان با اشاره به تداوم روند صعودی بازار طلا اظهار کرد: با این که اونس جهانی از هفته گذشته روند نزولی پیش گرفته و ۲۱ دلار کاهش یافته، اما قیمت طلا و سکه متاثر از رشد نرخ ارز با افزایش رو‌به‌رو شده است.

این فعال بازار طلا ادامه داد: با افزایش نوسانات قیمت، تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه به شدت افت کرده و معاملات تقریبا متوقف شده؛ این در‌حالیست که طی هفته‌های گذشته مبادلات در سطح پایین انجام می‌شد، اما طی دو روز گذشته با بالا رفتن قیمت‌ها حجم خرید و فروش‌ها به کف رسیده است.

بذرافشان با پیش‌بینی روند تقاضا و قیمت‌ها در این بازار بیان کرد: در این شرایط که قیمت‌ طلا و سکه مدام تغییر می‌کند، خریداران و فروشندگان تمایلی برای ورود به این بازار ندارند و در انتظار ثابت شدن قیمت‌ها دست نگه‌داشته‌اند.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا اضافه کرد: با توجه به افت ارزش اونس جهانی و نبود تقاضا در بازار طلا، در صورتی که روند صعودی بازار ارز متوقف شود و قیمت دلار کاهش یابد، احتمال کاهش اندک بهای طلا و سکه وجود دارد.

قیمت طلا و سکه ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۰

وی در پایان به تشریح قیمت‌های امروز پرداخت و گفت: در بازار طلای تهران، سکه امامی با ۴۲۰هزار تومان افزایش نسبت به پنجشنبه هفته قبل، به ۱۳میلیون و ۹۰هزار و بهای سکه طرح قدیم به ۱۲میلیون و ۹۰۰هزار تومان رسیده است.

بذرافشان اضافه کرد: نیم سکه با ۲۵۰هزار تومان افزایش به شش میلیون و ۷۸۰هزار، ربع سکه با رشد ۱۰۰هزار تومانی به سه میلیون و ۹۲۰هزار و سکه‌های یک گرمی با ۵۰هزار تومان افزایش به دو میلیون و ۳۷۰هزار تومان رسید.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا افزود: همچنین امروز بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار به پنج میلیون و ۶۴۲هزار و قیمت طلای ۱۸عیار با رشد ۳۸هزار تومانی به گرمی یک میلیون و ۳۰۱هزار تومان افزایش یافته است.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها