|
کدخبر: 219201

واکنش بازارهای مالی به سفر گروسی

قیمت دلار در آستانه سفر رئیس سازمان انرژی اتمی به ایران از مرز ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کرد و قیمت سکه امامی را نیز همراه با خود بالا کشید.

قیمت دلار آمریکا روز گذشته مسیر صعودی را دنبال کرد و پشت مرز ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان متوقف شد. رئیس سازمان بین‌المللی انرژی اتمی امشب به ایران وارد می‌شود و قیمت دلار در استقبال از گروسی از مرز ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کرد. این در حالی بود که برخی مقامات کاخ سفید همچنان دیپلماسی را گزینه اول در مقابله با مسئله هسته‌ای ایران می‌دانند و برخی منابع اسرائیلی نگران هستند که آمریکا آماده امتیازدهی برای بازگشت به برجام است. به هر روی قیمت دلار در شروع معاملات امروز ۲۸ هزار و ۳۵۰ تومان بود و در ادامه قدری کاهش یافت و در پایان معاملات نیمه اول امروز روی ۲۸ هزار و ۳۲۰ تومان قرار گرفت. همراه با رشد قیمت دلار قیمت درهم امارات نیز افزایش یافت و در شروع معاملات امروز روی ۷ هزار و ۷۵۵ تومان ایستاد.

قیمت سکه رقم‌هایی بالای مرز حساس را ثبت کرد

امروز نخستین روز هفته برای طلای جهانی بود. قیمت طلا در معاملات روز جمعه مرز ۱۸۵۰ دلار را از دست داده و روی ۱۸۴۵ دلار قرار گرفته بود. قیمت طلا در ساعت ۱۱ و ۳۴ دقیقه صبح امروز به وقت ایران روی ۱۸۴۳ دلار قرار داشت و هنوز نتوانسته بود به بالای مرز ۱۸۵۰ دلار بازگردد، اما قیمت سکه تحت تاثیر رشد قیمت دلار افزایش یافت و رقم‌هایی بالای مرز ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را به ثبت رساند. قیمت سکه در شروع معاملات امروز ۱۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان گزارش می‌شد. جایگاه قیمت سکه صبح امروز هنوز بالای مرز ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تثبیت نشده بود و حول آن نوسان می‌کرد. اندازه حباب قیمتی سکه ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی با احتساب قیمت ۲۸ هزار و ۳۲۰ تومان برای دلار ۱.۷ درصد به دست می‌آمد.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آمریکا در آستانه سفر گروسی به ایران از مرز ۲۸ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کرد. قیمت درهم نیز تغییراتی مثبت را به ثبت رساند. قیمت طلا در اولین ساعات معاملات امروز هنوز افت روز جمعه را جبران نکرده بود، اما قیمت سکه همراه با رشد قیمت دلار افزایش یافت و رقم‌هایی بالای مرز ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را به ثبت رساند.

 

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها