|
کدخبر: 170276

امروز در بازارهای مالی چه گذشت؟ (۱۳ اردیبهشت) + نمودار

امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ در سومین روز هفته، خبری از ریزش های سنگین نبود، ولی کمتر معامله گری جسارت داشت که با قدرت در موقعیت خرید قرار بگیرد.

اقتصاد امروز در بازارهای مالی چه گذشت؟ (۱۳ اردیبهشت) + نمودار

نتیجه این اتفاق، کاهش دامنه نوسانات در بازار سکه و دلار و حاکم شدن فضای آرامش نسبی بر معاملات بود. به باور بیشتر تحلیل گران، یکی از مهم ترین عواملی که موجب شد فضای بازار آرام تر شود، نوع قیمت گذاری بازارساز ارزی بود. صرافی های بانکی ساعت ۴ بعدازظهر امروز قیمت فروش دلار را بالای ۲۲ هزار و ۲۰۰ تومان ثبت کرده بودند که حتی از قیمت های موجود در بازار آزاد بیشتر بود. بازارساز با این نوع قیمت گذاری به معامله گران پیام داد که به دنبال پایین بردن هیجانی قیمت ها نیست. شماری از سفته بازان به دنبال آن بودند که با پایین بردن هیجانی قیمت ها به بازار حمله کنند و به یکباره قیمت دلار را بالا بیاورند. این در حالی است که بازار بیش از هر زمانی نیاز به آرامش و ثبات دارد. بازارساز می تواند در فضای آرامش، قیمت ها را پایین ببرد ولی افت هیجانی معمولا توجه افراد عادی را به بازار جلب می کند و زمینه ساز ورود افراد جدید به بازار می شود.

دلار بین دو کانال

امروز دلار از یک سو توان این را نداشت که به زیر حمایت ۲۱  هزار و ۸۰۰ تومانی نقوذ کند و از سوی دیگر در برابر شکست نقطه ۲۲ هزار و ۲۰۰ تومان خود را توانمند نشان نداد. در حالی که اسکناس آمریکایی روز یک شنبه بیش از ۴ درصد از ارزش خود را از دست داده بود،‌ روز دوشنبه به رشد جزیی ۴ صدم درصدی قناعت کرد. دامنه نوسان بازار نیز حدود ۴۰۰ تومان بود که بسیار کمتر از دامنه نوسان هزار و ۲۰۰ تومانی روز یک شنبه بود.

در بازار سکه نیز معامله گران تمایل چندانی به خرید و فروش نداشتند و قیمت این فلز گران بها عمدتا بین دو محدوده ۹ میلیون و ۵۰۰ و ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان جابه جا شد. برخی سکه بازان انتظار داشتند این فلز گران بها از سوی طلای جهانی حمایت معناداری شود. این اتفاق تا حدی رخ داد. طلا حداقل تا ساعت ۵ بعدازظهر توانست خود را به نزدیک محدوده هزار و ۷۹۰ دلار برساند. شماری از معامله گران اعتقاد داشتند حفظ خط ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به دلیل رشد طلای جهانی بود.

با وجود اینکه تا حدی روند کاهشی بازارهای ارز و سکه متوقف شد، در بازار سهام هم چنان علامت قرمز مقابل شاخص کل ایستاد. شاخص کل امروز در ادامه روند کاهشی بیش از یک درصد از ارزش خود را از دست داد.

بازدهی+نمودار

منبع: اقتصاد نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    کشورایران اسلامی دارای ذخایرخدادای وتولی دداخلی وبومی سازی بایدحرف اول رابزندوارز ش وجایگاه ریال که پول ملی کشورمااست باید آنقدربالاباشدکهروزبه روزجایگاه دلارکه مع یاروارزرایج دشمن استعمارگراست نزولی شودل طفااینقدربرای دلارویوروتبلیغ نکنید

ارسال نظر